Citat:
Ursprungligen postat av
OleYeller
Man bör definitivt möta Costas utköpsklausul och erbjuda vad man kan men jag tror inte riktigt på att det går vägen även om det vore den bästa lösningen. FFP har ännu inte visat sig ha någon kraft.
Falcao lär man aldrig kunna få loss. Cavani är jag tveksam till och jag tror inte att han är möjlig att få heller. Visst gnäller han lite men att gå därifrån till att signa för Arsenal är ett lååångt steg.
Nej, det lutar åt Martinez eller en skadeskjuten Benteke. Fast jag kanske missar nån?
Högerbackar och centrala mittfältare då, vad har vi att hoppas på där?
Nu skrev du inte till mig men jag svarar ändå.
Som jag skrev i mitt inlägg så är det ganska osannolikt att spelare som Martinez eller Costa anländer. För dyra och jag är övertygad om att Giroud kommer vara förstaval. Han har redan uttalat sig om att han definitivt vill stanna och Wenger verkar av någon sjuk anledning fortfarande gilla honom.
Stannar han, då är han förstaval. Så enkelt är det.
Anfallare av världsklass finns inte direkt tillgängliga ute på marknaden och finns det någon som ens kan föreställa sig Wenger slänga ut astronomiska summor på typ, Falcao? Nä. Om han ska betala stora summor pengar på spelare då måste det vara något "speciellt". En fotbollstalang utöver det vanliga som kombinerar målskytte med ett komplett register av fotbollskonster. Suarez eller kanske en Benzema. Inte en relativt begränsad Falcao.
Josip Drmic är åtminstone enligt mig den värvningen som känns realistisk och det känns tyvärr ganska osexigt. Det behövs fortfarande en anfallare av högsta klass och inte en truppspelare som kanske kan göra 10-15 mål mot några mittenlag.
Det behövs inte bara spets, utan även breddspelare i offensiven då truppen är felbalanserad med för många mittfältare. Det behövs truppspelare som kan bidra med hyfsat målskytte och djupledsspel och det finns flera tillgängliga. Barcelona kommer nog sälja en del spelare och en spelare som Christian Tello hade nog gjort det okej som truppspelare även om det knappast är någon personligen favorit.
Antingen Alexis Sanchez eller Pedro kommer nog också säljas och det vore idiotiskt att inte ens försöka värva någon av de två. Ped
ro är en underskattad komplementspelare och Alexis är en riktig klasspelare som hade petat både Walcott och Cazorla. Hade även gjort det bra centralt.
EDIT: Just det - Wenger gillar ju tydligen Griezmann så om man vill vara lite naivt positiv så är det nog den "stora" anfallsvärvningen man kan hoppas på. Ytterst tveksamt dock. Han drar nog till PSG.
Högerbackar; Som sagt, Calum Chambers, Serge Aurier och Sebastian Jung är några spelarna som har ryktats till Arsenal. Juanfran också för den delen men jag ser nu att han redan har uttalat sig om Arsenal. Tydligen så påstod han att Arsenal redan budade för honom under förra sommaren men han tackade då nej. Då är väl nog han helt orealistisk, tyvärr.
Mittfältare: Jadu, ganska få som har ryktats faktiskt. Bender ska Arsenal tydligen ha budat på redan under förra sommaren och nu börjar det återigen ryktas om att Wenger vill göra ett nytt försök.
Annars så har det ryktats lite om Afriyie Acquah som spelar i Parma. Har extremt dålig koll på honom och det har knappast varit några trovärdiga källor heller.
Kondogbia som du nämnde på förra sidan hade kanske varit ett intressant val. Chansen fanns där förra sommaren. Då hade han en ganska rimlig klausul men det är för sent nu och det finns inte en chans att Monaco släpper en sån talang.
Mitt personliga val är nog Morgan Schneiderlin men jag vet inte riktigt om det är en realistisk värvning det heller
Nä, Bender eller ingen alls tror jag.