2014-05-04, 04:25
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Angående Costa så beror det också lite på hur Chelsea kan spendera, och hur hårt UEFA tänker sätta på PSG och City. Det är ju ingen hemlighet att Chelsea har handlat en del de senaste fönstren. Nu klarade man sig den här gången, men man kan inte lägga vilka pengar som helst längre.

Det kan komiskt nog kunna vara så att Arsenal nu har ett finansiellt övertag i det att man har mer plats i lönebudget och annat eftersom man rensade så mycket förra säsongen. Och sedan är ju nackdelen med den oljebaserade approachen för Chelsea att det nu finns en Torres som sitter på kontrakt till 2016 och har en jättelön som han inte kommer få någon annanstans.

Själv hade jag gärna sett att man hört sig för om Falcao tröttnat på att larva runt i Monaco än, eller om Cavani tänker flytta på sig som han hintat om - där man rimligtvis bör ha en fördel då United (som verkar mest intresserade) inte spelar CL.

Man bör definitivt möta Costas utköpsklausul och erbjuda vad man kan men jag tror inte riktigt på att det går vägen även om det vore den bästa lösningen. FFP har ännu inte visat sig ha någon kraft.

Falcao lär man aldrig kunna få loss. Cavani är jag tveksam till och jag tror inte att han är möjlig att få heller. Visst gnäller han lite men att gå därifrån till att signa för Arsenal är ett lååångt steg.

Nej, det lutar åt Martinez eller en skadeskjuten Benteke. Fast jag kanske missar nån?

Högerbackar och centrala mittfältare då, vad har vi att hoppas på där?
2014-05-04, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Man bör definitivt möta Costas utköpsklausul och erbjuda vad man kan men jag tror inte riktigt på att det går vägen även om det vore den bästa lösningen. FFP har ännu inte visat sig ha någon kraft.

Falcao lär man aldrig kunna få loss. Cavani är jag tveksam till och jag tror inte att han är möjlig att få heller. Visst gnäller han lite men att gå därifrån till att signa för Arsenal är ett lååångt steg.

Nej, det lutar åt Martinez eller en skadeskjuten Benteke. Fast jag kanske missar nån?

Nu skrev du inte till mig men jag svarar ändå.

Som jag skrev i mitt inlägg så är det ganska osannolikt att spelare som Martinez eller Costa anländer. För dyra och jag är övertygad om att Giroud kommer vara förstaval. Han har redan uttalat sig om att han definitivt vill stanna och Wenger verkar av någon sjuk anledning fortfarande gilla honom.
Stannar han, då är han förstaval. Så enkelt är det.

Anfallare av världsklass finns inte direkt tillgängliga ute på marknaden och finns det någon som ens kan föreställa sig Wenger slänga ut astronomiska summor på typ, Falcao? Nä. Om han ska betala stora summor pengar på spelare då måste det vara något "speciellt". En fotbollstalang utöver det vanliga som kombinerar målskytte med ett komplett register av fotbollskonster. Suarez eller kanske en Benzema. Inte en relativt begränsad Falcao.

Josip Drmic är åtminstone enligt mig den värvningen som känns realistisk och det känns tyvärr ganska osexigt. Det behövs fortfarande en anfallare av högsta klass och inte en truppspelare som kanske kan göra 10-15 mål mot några mittenlag.

Det behövs inte bara spets, utan även breddspelare i offensiven då truppen är felbalanserad med för många mittfältare. Det behövs truppspelare som kan bidra med hyfsat målskytte och djupledsspel och det finns flera tillgängliga. Barcelona kommer nog sälja en del spelare och en spelare som Christian Tello hade nog gjort det okej som truppspelare även om det knappast är någon personligen favorit.

Antingen Alexis Sanchez eller Pedro kommer nog också säljas och det vore idiotiskt att inte ens försöka värva någon av de två. Pedro är en underskattad komplementspelare och Alexis är en riktig klasspelare som hade petat både Walcott och Cazorla. Hade även gjort det bra centralt.

EDIT: Just det - Wenger gillar ju tydligen Griezmann så om man vill vara lite naivt positiv så är det nog den "stora" anfallsvärvningen man kan hoppas på. Ytterst tveksamt dock. Han drar nog till PSG.

Högerbackar; Som sagt, Calum Chambers, Serge Aurier och Sebastian Jung är några spelarna som har ryktats till Arsenal. Juanfran också för den delen men jag ser nu att han redan har uttalat sig om Arsenal. Tydligen så påstod han att Arsenal redan budade för honom under förra sommaren men han tackade då nej. Då är väl nog han helt orealistisk, tyvärr.

Mittfältare: Jadu, ganska få som har ryktats faktiskt. Bender ska Arsenal tydligen ha budat på redan under förra sommaren och nu börjar det återigen ryktas om att Wenger vill göra ett nytt försök.

Annars så har det ryktats lite om Afriyie Acquah som spelar i Parma. Har extremt dålig koll på honom och det har knappast varit några trovärdiga källor heller.

Kondogbia som du nämnde på förra sidan hade kanske varit ett intressant val. Chansen fanns där förra sommaren. Då hade han en ganska rimlig klausul men det är för sent nu och det finns inte en chans att Monaco släpper en sån talang.

Mitt personliga val är nog Morgan Schneiderlin men jag vet inte riktigt om det är en realistisk värvning det heller

Nä, Bender eller ingen alls tror jag.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-05-04 kl. 05:45.
2014-05-04, 05:39
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp

Jag skrev till alla som ville svara.

Även om man landar en sån som Costa eller Martinez så får ju Giroud en 15-25 matcher om han stannar. Tror inte alls att ett strikerköp är omöjligt pga att han just nu är förstavalet. Wenger må vara lite seg men han ser ju bristen där. Jag har sett ungefär 90 min av Drmic utan att imponeras så jag vet ingenting där. Tello har man väl ryckt i tidigare? Mannen du råkade kalla "Pedo" vore väl ok.. Alexis har jag inte sett tillräckligt av för att kunna bedöma. Ser mest Allsvenskan och PL.

Schneiderlin är en duktig spelare men det är ingen större nivåhöjning ändå. Jag vill ha in en annan typ där. En fysisk kraft. Bender är kvalité och det vore fint men jag ser helt ärligt hellre en Wanyama eller Kondogbia. I förra fönstret så nämndes en annan ung storväxt afrikan från franska ligan, kan ha varit från St. Etienne, minns inte namnet. Honom har man säkert under luppen också..

Högerbackarna du nämner har jag ingen större koll på så det är bara att blunda och hoppas på att vi får loss rätt alternativ där.

Kommer bli ett riktigt intressant fönster där många storfräsare har mkt att jaga. Players market, vilket inte talar till Arsenals fördel.
Senast redigerad av OleYeller 2014-05-04 kl. 05:51.
2014-05-04, 08:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Även om man landar en sån som Costa eller Martinez så får ju Giroud en 15-25 matcher om han stannar. Tror inte alls att ett strikerköp är omöjligt pga att han just nu är förstavalet. Wenger må vara lite seg men han ser ju bristen där. Jag har sett ungefär 90 min av Drmic utan att imponeras så jag vet ingenting där. Tello har man väl ryckt i tidigare? Mannen du råkade kalla "Pedo" vore väl ok.. Alexis har jag inte sett tillräckligt av för att kunna bedöma. Ser mest Allsvenskan och PL.

Schneiderlin är en duktig spelare men det är ingen större nivåhöjning ändå. Jag vill ha in en annan typ där. En fysisk kraft. Bender är kvalité och det vore fint men jag ser helt ärligt hellre en Wanyama eller Kondogbia. I förra fönstret så nämndes en annan ung storväxt afrikan från franska ligan, kan ha varit från St. Etienne, minns inte namnet. Honom har man säkert under luppen också..

Högerbackarna du nämner har jag ingen större koll på så det är bara att blunda och hoppas på att vi får loss rätt alternativ där.

Kommer bli ett riktigt intressant fönster där många storfräsare har mkt att jaga. Players market, vilket inte talar till Arsenals fördel.
Hade inte Giroud lovat frugan att flytta hem till Frankrike efter någon otrohetsaffär? Har han något år kvar på kontraktet?
2014-05-04, 10:13
Medlem
Ni borde satsa pengarna på Mitroglou, otroligt under skattad striker.
2014-05-04, 10:59
Medlem
Erkan22s avatar
Citat:

Antar att den unge storväxte afrikanen var Josuha Guilavogui. Han tillhör dock Atlético Madrid och är bara på lån till St Etienne. Med kontrakt till 2018 kommer han nog att kosta en hel del.

Vad tror ni om att värva tillbaka Vela om det stämmer att man har en klausul på ca 4 miljoner euro? Han har ju utvecklats bra i Spanien och varva mellan han och Giroud borde väl ge en till dimension i spelet?
2014-05-04, 11:06
Moderator
zanteras avatar
Problemet med Giroud är väl alla rykten/allt snack om att han minsann är förstavalet, samtidigt som han helt enkelt inte är tillräckligt bra för det. Det är ingen dålig anfallare vi pratar om, men det känns ärligt talat lite som Chelsea som tvingas spela med Torres eller Ba i anfallet. Ibland kan de göra en bra match, men allt för ofta så blir det mållöst. Att ha Giroud som andraval skulle väl vara det bästa, men samtidigt kanske hans ego/ambitioner är större än att nöta bänk. Har ju pratats lite om att hans fru var villig att ta tillbaka honom om de flyttade tillbaka till Frankrike. Huruvida det ligger någon sanning i detta vet jag inte, men det hade ju öppnat för en affär, och man hade kunnat ta in en annan anfallare.

Vela låter ändå intressant. Känns som en stor blunder att man satsade på Bendtner över Vela, men samtidigt var det svårt att förutse att Vela skulle explodera i Sociedad (då han inte rosade marknaden i Arsenal), samtidigt som Bendtner varit värdelös senaste åren. Vela känns dock kanske inte riktigt än som det där "stora" namnet man bör ha som förstaval, men skulle en affär med Giroud hända, och man tar in ett av de större namnen (Costa/Martinez/Falcao/osvosv) med Vela som backup/nr2, då kan det faktiskt se rätt intressant ut. Vela känns ändå som en anfallare som löper en del i djupled, något som Arsenal behöver med spelare som Özil och Ramsey.
2014-05-04, 11:12
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkan22
Antar att den unge storväxte afrikanen var Josuha Guilavogui. Han tillhör dock Atlético Madrid och är bara på lån till St Etienne. Med kontrakt till 2018 kommer han nog att kosta en hel del.

Vad tror ni om att värva tillbaka Vela om det stämmer att man har en klausul på ca 4 miljoner euro? Han har ju utvecklats bra i Spanien och varva mellan han och Giroud borde väl ge en till dimension i spelet?

Visst var det han jag syftade på. Det var bara ett silly-rykte från yesteryear jag kom att tänka på.

Nej, låt låt sovande björnar Vela. Har man en gång släppt honom så har man tagit sitt beslut. Detsamma gäller RvP om det ryktet skulle dra igång igen.
Senast redigerad av OleYeller 2014-05-04 kl. 11:22.
2014-05-04, 12:35
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER-5
Rodgers har sagt att han ska försöka värva 5-6 nya namn. villka positioner tycker ni måste förstärkas på ? en ny Vänsterback drömmen är ju felippe luis eller Schmelzer och Sen en Högerback där ryktas det mycke att BR vill ha in Richards som sitter lite i samma sitts som Sturridge gjorde när han värvades. sen en Ny defensiv mittfältare och en ytter till

Hoppas på.

VB (Ricardo Rodriguez)
Offensivmittfältare (Lallana,Rakitic)
Yttermittfältare (Konoplyanka)
Anfallare (Lacazette)
Central/Defensivmittfältare (Bender/Kovacic)
Mittback (Höwedes/Caulker/Papadopoulos)
2014-05-04, 12:37
Bannlyst
Citat:
Vad finns det för striker-alternativ för Arsenal då? Benteke slet av hälsenan, Costa känns Chelsea-bound om han lämnar, Lukaku lär inte gå att få loss.. Jackson Martinez? Julian Draxler? Har vi nåt annat att hoppas på?

Samma fråga på mittfältet. Kan Kondogbia tänkas lämna sin glasslön i Monaco? Kan Wanyama vara nåt? Jag vill ha fysisk närvaro där, skönspelet kan andra sköta. Vad finns att hämta i Frankrike? Andra förslag?

Jag nämnde bristen på mittbackar innan säsongen och som tur är så har man gått skadefria där men visst behövs det förstärking där om Sagna och/eller Vermaelen lämnar. Vad har vi att hoppas på i högerbackform? Där behövs det verkligen en etablerad startspelare.

Gör man inte ett väl förberett, beslutsamt och dyrt fönster så lär truppen inte förbättras till nästa säsong. Får hoppas att Wenger och scoutingteamet har lärt sig sin läxa.

Berbatov kanske? Om han inte går till Monaco permanent. Åldern ligger han i fatet men det är ju en billig värvning, och såna gillar Wenger.
2014-05-04, 14:19
Medlem
zizacons avatar
Citat:

Grejen är också att både PSG och City kommer få någon form av sanktioner av UEFA - vad nu exakt det blir verkar oklart än. Om FFP ska ha någon effekt som kommer de åtminstone inte kunna handla särskilt mycket (om ens något), och i bästa fall snarare behöva sälja. En spelare som Cavani skulle förstås inbringa en hel del pengar - om man behöver städa i bokföringen. Det är ju värt att komma ihåg också att det här är första årets sanktioner. Man vill nog inte vara på listan nästa år igen.

Men visst Cavani är osannolikt såklart, men om Wenger vill ha honom så tror jag Arsenal sitter bra till jämfört med andra klubbar. Wenger har väldigt bra personliga kontakter med PSG och Qatar-shejkerna vilket nog inte är helt irrelevant i sammanhanget. En annan PSG-figur (om de nu tänker kränga av några spelare för att blidka UEFA) är ju Lavezzi - som dock iofs börjar bli till åren.

Sedan har vi ju det gamla ryktet om Dzeko, som kanske inte är helt omöjligt om City på samma sätt behöver frisera siffrorna något. Eller tänker City snarare kränga av Jovetic? I vilket fall så är det onekligen lite saftigt att ha fyra toppspelare i anfallet. Det är ju såklart det där med att inte sälja till en konkurrent, men nu har man ju å andra sidan viss historia med transfers med Arsenal så jag tror egentligen inte de har problem att sälja någon av sina bänkspelare - eftersom de rimligtvis måste tänka sig att Arsenal köper en anfallare i vilket fall som helst. Det vore ju snarare en väldigt konstig dynamik om man skulle totalvägra transfers till en klubb som man köpt flera spelare av.

Sedan ryktas det ju en del om Mandzukic också. Eftersom Lewandowski går till Bayern så bör han ha skäl att röra på sig.

Så det finns ju anfallare, men få är det där riktiga namnet som vi behöver.

Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Berbatov kanske? Om han inte går till Monaco permanent. Åldern ligger han i fatet men det är ju en billig värvning, och såna gillar Wenger.

Hade man velat ha Berbatov så hade man nog plockat honom i vintras. Han må vara billig, men han är också gammal - vilket Wenger som bekant inte gillar.
Senast redigerad av zizacon 2014-05-04 kl. 14:22.
2014-05-04, 16:25
Medlem
shitlists avatar
Remy på läktaren, kan det vara nästa värvning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in