Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Är Sagna helt kört då?
Annars kanske han inte menar de platser vi behöver ersätta. Dvs möjligtvis Sagna, Podolski och Vermaelen. Men vi får väl se. Hoppas gubben tar sig i kragen.
Hans kontrakt då?
Sagna är nog helt körd så där behövs det en ersättare. Podolski och Vermaelen kommer kanske stanna. Wenger har åtminstone hintat om att båda två ingår i hans planer.
Wenger stannar. Det har han bekträftat vid flera tillfällen nu och flera spelare har uttalat sig om att de vill att han ska stanna.
Värt att poängtera att Wenger aldrig har sagt att han bara behöver 2-3 spelare.
Citat:
We want to add something that makes us even stronger, but number-wise it will not be massive.
Det blir dock säkert runt 2-3 spelare. Två stycken truppspelare och en onödig offensiv mittfältare tror jag det blir. En besvikelse med andra ord.
--
Nu när Sagna försvinner då tycker jag att Wenger borde ta tillfället i akt och köpa en ytterback som kan bidra mer offensivt. Det ryktades ofta om Juanfran förut och det hade varit en helt fantastisk värvning. Men det blir nog Calum Chambers eller Serge Aurier som kommer in.
En mittback behövs också. Även om Vermaelen stannar så är det idiotiskt att bara ha tre stycken mittbackar. Jag är väl kanske ensam om att tycka det men om jag hade fått bestämma så hade en mittback som kunde peta Mertesacker varit optimalt. Han är bra men han är och förblir en straffområdesförsvarare och det är åtminstone enligt mig fel typ av mittback för ett lag som vill spela en offensiv fotboll med hög försvarsslinje.
Det blir nog antingen en högerback som kan spela mittback som kommer in eller en ung mittback med utvecklingspotential.
Sen tror jag en medioker anfallare värvas in. Tyvärr så måste man stå ut med att se Giroud gå runt och gnälla igen. Han kommer inte att lämna och han kommer aldrig acceptera en position som andraval och Giroud vet att han kommer aldrig starta för ett annat topplag än Arsenal. Det är bara Wenger som på allvar tycker att en så begränsad spelare är bra nog som startspelare i ett topplag.
Nej, det blir nog någon medelmåtta från någon pissliga. Typ Drmic.