2014-05-03, 17:17
Medlem
Villons avatar
Vad är det egentligen som gör att Milan hellre satsar på notorisk opålitlige Agazzi och den minst sagt lösa kanonen Marchetti när man har Consigli inom armslängds avstånd uppe i Bergamo? Begriper inte.
2014-05-03, 20:48
Medlem
zizacons avatar
Då har det börjat:

"The Arsenal boss claims his squad needs 'two or three' signings to be contenders next season"

Wenger har med all önskvärd tydlighet visat att han är idiot. Två signings innebär en ersättare till Sagna som står utan kontrakt och något för Bendtner som också försvinner.

Jag är helt säker på att United kommer handla stort. Blir det så, och Wenger inte agerar - vilket han uppenbart inte tänker göra - så är det hans sista säsong. Det är nästan makalöst hur en person kan vara så otroligt korkad och fullständigt oförmögen att lära sig av sina egna misstag.

Det var ju extremt tydligt för alla utom Wenger i februari att Arsenal måste ha en större trupp, i synnerhet när man säsong efter säsong är ligans i särklass mest skadedrabbade lag.
2014-05-03, 20:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Då har det börjat:

"The Arsenal boss claims his squad needs 'two or three' signings to be contenders next season"

Wenger har med all önskvärd tydlighet visat att han är idiot. Två signings innebär en ersättare till Sagna som står utan kontrakt och något för Bendtner som också försvinner.

Jag är helt säker på att United kommer handla stort. Blir det så, och Wenger inte agerar - vilket han uppenbart inte tänker göra - så är det hans sista säsong. Det är nästan makalöst hur en person kan vara så otroligt korkad och fullständigt oförmögen att lära sig av sina egna misstag.

Det var ju extremt tydligt för alla utom Wenger i februari att Arsenal måste ha en större trupp, i synnerhet när man säsong efter säsong är ligans i särklass mest skadedrabbade lag.

Är Sagna helt kört då?

Annars kanske han inte menar de platser vi behöver ersätta. Dvs möjligtvis Sagna, Podolski och Vermaelen. Men vi får väl se. Hoppas gubben tar sig i kragen.

Hans kontrakt då?
2014-05-03, 21:12
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Är Sagna helt kört då?

Annars kanske han inte menar de platser vi behöver ersätta. Dvs möjligtvis Sagna, Podolski och Vermaelen. Men vi får väl se. Hoppas gubben tar sig i kragen.

Hans kontrakt då?

Sagna nämns specifikt av Wenger bland de som står utan kontrakt iaf (d.v.s lämnar). Men vi får väl se. I vilket fall som helst är det bara Wenger som kan vara så dum att redan nu gå ut nu och babbla om transferbesvikelse innan sommaren ens börjat. Har det inte hänt något innan ligan startar, och United spenderat så som det ryktas, så räknar jag med att vi ser ungefär samma mottagande som under inledningen förra året.

Sedan tycker jag ärligt talat att Diaby måste säljas, det funkar inte längre. Det är ju en plats på mittfältet som vi har varit helt utan hela säsongen. Det är dessutom sista året för Arteta, och vi har fortfarande bara tre riktiga mittbackar (i synnerhet om Sagna försvinner - som idag ska vara både mittbacksreserv och högerback), och det berömda problemet i anfallet där Sanogo helst borde lånas ut.

Så det behövs ganska stora åtgärder för nästa säsong lär bli väldigt tuff om både Liverpool och United förstärker. Man behöver lägga åtminstone en miljard primärt på tre spelare i toppklass och för att lappa några hål i truppen som nämndes med mittbackar och annat. Om Wenger inte fattar det så måste han gå.
2014-05-03, 21:30
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Är Sagna helt kört då?

Hans kontrakt då?

Riktigt synd o Sagna försvinner, har helt klart varit en favorit under hans år i klubben.
2014-05-03, 21:40
Medlem
Citat:
Är Sagna helt kört då?

Hans kontrakt då?

Sagna är nog helt körd så där behövs det en ersättare. Podolski och Vermaelen kommer kanske stanna. Wenger har åtminstone hintat om att båda två ingår i hans planer.

Wenger stannar. Det har han bekträftat vid flera tillfällen nu och flera spelare har uttalat sig om att de vill att han ska stanna.

Värt att poängtera att Wenger aldrig har sagt att han bara behöver 2-3 spelare.
Citat:
We want to add something that makes us even stronger, but number-wise it will not be massive.

Det blir dock säkert runt 2-3 spelare. Två stycken truppspelare och en onödig offensiv mittfältare tror jag det blir. En besvikelse med andra ord.

--

Nu när Sagna försvinner då tycker jag att Wenger borde ta tillfället i akt och köpa en ytterback som kan bidra mer offensivt. Det ryktades ofta om Juanfran förut och det hade varit en helt fantastisk värvning. Men det blir nog Calum Chambers eller Serge Aurier som kommer in.

En mittback behövs också. Även om Vermaelen stannar så är det idiotiskt att bara ha tre stycken mittbackar. Jag är väl kanske ensam om att tycka det men om jag hade fått bestämma så hade en mittback som kunde peta Mertesacker varit optimalt. Han är bra men han är och förblir en straffområdesförsvarare och det är åtminstone enligt mig fel typ av mittback för ett lag som vill spela en offensiv fotboll med hög försvarsslinje.

Det blir nog antingen en högerback som kan spela mittback som kommer in eller en ung mittback med utvecklingspotential.

Sen tror jag en medioker anfallare värvas in. Tyvärr så måste man stå ut med att se Giroud gå runt och gnälla igen. Han kommer inte att lämna och han kommer aldrig acceptera en position som andraval och Giroud vet att han kommer aldrig starta för ett annat topplag än Arsenal. Det är bara Wenger som på allvar tycker att en så begränsad spelare är bra nog som startspelare i ett topplag.

Nej, det blir nog någon medelmåtta från någon pissliga. Typ Drmic.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-05-03 kl. 21:42.
2014-05-03, 21:56
Medlem
anteri17s avatar
Håller med i mycket. Mest angående Mertesacker. Det är han som blivit avslöjad mot Liverpool och Chelsea, inte Kos (om man primärt pratar mittbackar. Taktiska beslut och naivt bolltrill är andra problem.). Redan i höstas, när mittbacksspelet var ligans bästa, så hyllade bland annat Kalle K Merte betydligt mer än Kos. Jag var helt oförstående. Visst står Merte rätt, men det är oftare Kos räddade Merte än tvärtom. Och mot anfallare med fart, så får han problem.

Grejen är att jag gillar inte den vanliga mittbacksdiskussionen där snabbhet, styrka, tacklingar och bröt är det viktiga. Så därför gillar jag en spelare som Merte av ideologiska skäl. Problemet blir när han inte är tillräckligt bra. Titta bara på Bayerns andra mål i London... Uselt. Eller hur han inte håller ihop benen mot Saints, eller hur han blir bortsprungen i alla de svåra bortamatcherna. Kos gör inte dem misstagen i samma grad, ändå har just Kos den stämpeln. Det har nog att göra med att hans misstag mer är hjärnsläpp som genier brukar få. Fötter upp i huvudet, någon straff, lite övermod i passningsspelet.

För sammanfattningsvis när man jämför spelarna, så är Kos till och med bättre på att läsa spelet och stå rätt än självaste Merte. Hur han kliver in framför, faller av etc. Och då vi alla vet att Kos är mångdubbelt bättre i det individuella försvarsspelet, bortsett luftspelet, så är valet givet vem man ska hylla och vem man ska leta andra alternativ för.
2014-05-04, 00:16
Medlem
Erkan22s avatar
Inget nytt angående Barkley? Hade gärna sett honom i Chelsea nästa säsong men det känns tufft att konkurrera med både Oscar och Willian. Ett engelskt underbarn går ju aldrig billigt heller.
2014-05-04, 00:37
Medlem
OleYellers avatar
Vad finns det för striker-alternativ för Arsenal då? Benteke slet av hälsenan, Costa känns Chelsea-bound om han lämnar, Lukaku lär inte gå att få loss.. Jackson Martinez? Julian Draxler? Har vi nåt annat att hoppas på?

Samma fråga på mittfältet. Kan Kondogbia tänkas lämna sin glasslön i Monaco? Kan Wanyama vara nåt? Jag vill ha fysisk närvaro där, skönspelet kan andra sköta. Vad finns att hämta i Frankrike? Andra förslag?

Jag nämnde bristen på mittbackar innan säsongen och som tur är så har man gått skadefria där men visst behövs det förstärking där om Sagna och/eller Vermaelen lämnar. Vad har vi att hoppas på i högerbackform? Där behövs det verkligen en etablerad startspelare.

Gör man inte ett väl förberett, beslutsamt och dyrt fönster så lär truppen inte förbättras till nästa säsong. Får hoppas att Wenger och scoutingteamet har lärt sig sin läxa.
2014-05-04, 02:24
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Vad finns det för striker-alternativ för Arsenal då? Benteke slet av hälsenan, Costa känns Chelsea-bound om han lämnar, Lukaku lär inte gå att få loss.. Jackson Martinez? Julian Draxler? Har vi nåt annat att hoppas på?

Samma fråga på mittfältet. Kan Kondogbia tänkas lämna sin glasslön i Monaco? Kan Wanyama vara nåt? Jag vill ha fysisk närvaro där, skönspelet kan andra sköta. Vad finns att hämta i Frankrike? Andra förslag?

Jag nämnde bristen på mittbackar innan säsongen och som tur är så har man gått skadefria där men visst behövs det förstärking där om Sagna och/eller Vermaelen lämnar. Vad har vi att hoppas på i högerbackform? Där behövs det verkligen en etablerad startspelare.

Gör man inte ett väl förberett, beslutsamt och dyrt fönster så lär truppen inte förbättras till nästa säsong. Får hoppas att Wenger och scoutingteamet har lärt sig sin läxa.
Förutom dom du redan nämnt så skulle jag väl gissa på kanske Lacazette eller Remy, duktiga men inte allt för dyra forwards som är fransmän.

På mittfältet kan man ju alltid ta tillbaka Song.. ( ) annars kan jag väl tänka mig att Wenger köper Draxler/Cabella/Griezmann eller någon annan yngling.
2014-05-04, 02:30
Medlem
DAGGER-5s avatar
Rodgers har sagt att han ska försöka värva 5-6 nya namn. villka positioner tycker ni måste förstärkas på ? en ny Vänsterback drömmen är ju felippe luis eller Schmelzer och Sen en Högerback där ryktas det mycke att BR vill ha in Richards som sitter lite i samma sitts som Sturridge gjorde när han värvades. sen en Ny defensiv mittfältare och en ytter till
2014-05-04, 04:11
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller

Angående Costa så beror det också lite på hur Chelsea kan spendera, och hur hårt UEFA tänker sätta på PSG och City. Det är ju ingen hemlighet att Chelsea har handlat en del de senaste fönstren. Nu klarade man sig den här gången, men man kan inte lägga vilka pengar som helst längre.

Det kan komiskt nog kunna vara så att Arsenal nu har ett finansiellt övertag i det att man har mer plats i lönebudget och annat eftersom man rensade så mycket förra säsongen. Och sedan är ju nackdelen med den oljebaserade approachen för Chelsea att det nu finns en Torres som sitter på kontrakt till 2016 och har en jättelön som han inte kommer få någon annanstans.

Själv hade jag gärna sett att man hört sig för om Falcao tröttnat på att larva runt i Monaco än, eller om Cavani tänker flytta på sig som han hintat om - där man rimligtvis bör ha en fördel då United (som verkar mest intresserade) inte spelar CL.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in