2014-05-04, 16:50
Medlem
Jag skulle till Arsenal gärna se exempelvis Serge Aurier till högerbacken ifall Sagna pyser, Morgan Schneiderlin eller Lars Bender som kan ackompanjera Ramsey på det centrala mittfältet, Antoine Griezmann som köps i syftet av renodlad yttermittfältare (mitt andraval där skulle nog vara Di Maria) och sedan en riktig klassanfallare, Benzema eller Costa.

Osannolikhetsgraden för flertalet av dessa är ju stor men de vore enligt mig välbehövliga och bra transfers. Jag skulle intebli allt för imponerad om Wenger värvar t.ex. Josip Drmic och lite unga förmågor för att sen presentera dessa med Diaby som "nya värvningar". I och med Özils transfers gjorde Arsenal enligt mig ett statement att de kan och vågar spendera pengar på erkänt högkvalitativa spelare. Så varför inte fortsätta i samma anda liksom?

Andra drömmar vore t.ex. Kondogbia eller Pogba, Alexis Sanchez/Pedro och Cavani.

Drömma går ju men jag tänker inte ha några förhoppningar inför sommarens transferfönster. Får ta det som det kommer och ändå känna mig nöjd.
2014-05-04, 16:59
Medlem
NoTruces avatar
Ter Stegen är väl i det närmaste klar för Barca, men hur blev det med Hummels? De behöver ju en mittback ganska desperat. Eller tror ni de norpar T. Silva?
2014-05-04, 17:02
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Ter Stegen är väl i det närmaste klar för Barca, men hur blev det med Hummels? De behöver ju en mittback ganska desperat. Eller tror ni de norpar T. Silva?

Vart går Valdes? Har väl snackats om Monaco.

Hade annars varit en riktigt bra värvning för Atletico om Chelsea väljer att kalla hem Courtois.
2014-05-04, 17:26
Medlem
klettermauss avatar
Loic Remy sågs på läktaren idag under Arsenal - WBA. Nu spekuleras det om han är påväg till Arsenal. Något som inte känns alls osannolikt imo. Etablerad anfallare med ett bra CV. Inte allt för dyr heller vilket gör en affär troligare.
Hur tror ni han skulle prestera i Arsenal? Går han före Giroud?
2014-05-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce

Hummels har kontrakt till 2017 och har varit explicit i sina uttalanden att han vill stanna.
2014-05-04, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

Hade man velat ha Berbatov så hade man nog plockat honom i vintras. Han må vara billig, men han är också gammal - vilket Wenger som bekant inte gillar.

Man försökte på honom i senaste fönstret men sen insåg Wenger att det inte var någon idé att värva honom. Tog bara upp han som ett exempel men tror han går permanent till Monaco för inte är han sugen på Championship spel precis.
2014-05-04, 18:22
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallyman
Jag skulle till Arsenal gärna se exempelvis Serge Aurier till högerbacken ifall Sagna pyser, Morgan Schneiderlin eller Lars Bender som kan ackompanjera Ramsey på det centrala mittfältet, Antoine Griezmann som köps i syftet av renodlad yttermittfältare (mitt andraval där skulle nog vara Di Maria) och sedan en riktig klassanfallare, Benzema eller Costa.

Osannolikhetsgraden för flertalet av dessa är ju stor men de vore enligt mig välbehövliga och bra transfers. Jag skulle intebli allt för imponerad om Wenger värvar t.ex. Josip Drmic och lite unga förmågor för att sen presentera dessa med Diaby som "nya värvningar". I och med Özils transfers gjorde Arsenal enligt mig ett statement att de kan och vågar spendera pengar på erkänt högkvalitativa spelare. Så varför inte fortsätta i samma anda liksom?

Andra drömmar vore t.ex. Kondogbia eller Pogba, Alexis Sanchez/Pedro och Cavani.

Drömma går ju men jag tänker inte ha några förhoppningar inför sommarens transferfönster. Får ta det som det kommer och ändå känna mig nöjd.

Värt att nämna är också att man i Arsenal under många års tid har pratat om den här tiden som en ny era, där man ska konkurrera i den absoluta toppen av Europa - och värva in spelarna för att göra det. Det är således upp till bevis nu. Därför ska vi inte nöja oss med struntspelare. Om inte Wenger kan ta in ett konkurrenskraftigt topplag så får vi fixa en manager som kan det. Arsenal är i slutändan en av världens absolut största klubbar på ett ekonomiskt plan, med ligans dyraste biljetter.

Att värva in Özil sist var den absoluta lägsta nivån som var acceptabelt med tanke på hur arga folk var, och vad som behövdes i det åderlåtna laget. Detsamma gäller i år: minst ett toppnamn. Wenger kommer inte komma undan med att värva in Remy och någon talang, eller vad han nu har i tankarna. Tålamodet bland fansen är inte stort. Folk vill ha vad de har blivit lovade. Tar man inte in ett stort namn så kommer fönstret benämnas fiasko, och minsta motgång därefter så kommer frustrationen explodera på läktarna.

Wenger har i slutändan haft en rent sagolik bondtur de senaste åren. Förra året hängde allting på en enda match. Under sommaren så blev det i det närmaste revolt på läktarna efter Aston-Villa. Özil hade inte hjälpt länge om inte resultaten kommit omedelbart - vilket han nästan helt kan tacka Ramseys plötsliga utveckling för. Men om Wenger fortsätter utmana ödet på det här sättet genom att göra minsta möjliga så lever han verkligen på lånad tid.

Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Loic Remy sågs på läktaren idag under Arsenal - WBA. Nu spekuleras det om han är påväg till Arsenal. Något som inte känns alls osannolikt imo. Etablerad anfallare med ett bra CV. Inte allt för dyr heller vilket gör en affär troligare.
Hur tror ni han skulle prestera i Arsenal? Går han före Giroud?

Det skulle inte förvåna mig det minsta, och det är helt enkelt inte gott nog. Arsenal behöver ersätta Van Persie, det gör man inte med en medioker fransman - sådana har vi redan två av i anfallet. Personligen börjar jag känna mig övertygad om att Wenger inte lärt sig någonting överhuvudtaget - vilket märktes i vintras. Och om han blir kvar så känns det mer och mer uppenbart att man kommer få kasta ut fanskapet när tiden tillslut kommer ikapp.

Om man inte agerar kraftfullt nu under fönstret så tippar jag personligen Arsenal som femma redan nästa säsong, och då åker Wenger ut - särskilt om man tidigt hamnar långt efter topp-4, då kommer hatet eka ner från läktarna i varenda hemmamatch hela säsongen. Det är liksom ohållbart, och det var oerhört nära att vi hamnade där redan denna säsongen. Wenger har ju någonstans haft otrolig tur att Ferguson slutade, annars hade man slutat femma redan i år, när Liverpool fick sådan fart under våren.
Senast redigerad av zizacon 2014-05-04 kl. 18:36.
2014-05-05, 09:00
Medlem
Sweeper80s avatar
Så, Sagna - ja, jag vet att jag är tvåa på bollen - pratar med Citeh om en fri transfer och Ferdinand är påväg till Arsenal eftersom han inte får de tre år som han vill ha hos Manure, samtidigt Arse förbereder ett bud på £31 för Diego Costa; ja jävlar!

In other news: Sidwell är beredd att prata med FFC nu, om en förlängning, och det säger han dagen efter att vi åkt ur! Den mannen är kung och ska fan ha bindeln nästa år!
2014-05-05, 12:10
Bannlyst
Remy ska ha varit inbjuden av polaren Amalfitano till matchen på Emirates igår.
2014-05-05, 14:14
Medlem
Hirvis avatar
Jag tycker Remy vore en bra värvning, förutsatt att det kommer fler spetsvärvningar på andra positioner.
2014-05-05, 19:58
Medlem
Juventus have agreed a deal with Manchester United to sign winger Luis Nani. (Tuttosport)

Tror faktiskt på detta rykte.
2014-05-05, 22:41
Medlem
4522s avatar
Alan Kardec som jag diskuterade i den här tråden: (FB) Brasileiro Serie A har skrivit på för São Paulo och nu återstår enbart en underskrift från Palmeiras håll. Han vill kunna börja träna med São Paulo genast även om övergången enbart kan bli officiell när det internationella transferfönstret öppnar. Prislappen ryktas vara €4.5 miljoner. Lite oklar investering då man redan har Pato, Luis Fabiano, Osvaldo och Boschilia men det känns väl som en långsiktig investering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in