2014-04-16, 12:49
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Det var väntat, killen har knappt spelat en match denna säsong. Inget läge för ett klubbyte direkt, bättre att försöka bli helt frisk. Finns de som tror han ska kunna bli det till VM, jag tror inte det.
Ett ettårskontrakt är väl egentligen det bästa för alla parter.
För Ilkay's del så hade han varit långt ifrån samma förhandlingsläge med andra klubbar som han hade kunnat vara i somras.

För Dortmunds del så hade de troligtvis inte fått något bra transferbelopp. Ingen vill spränga banken för en spelare som varit ute hela säsongen.

Gundogan vill väl också undvika att han gör en bra höst och går som bosman, hade varit respektlöst mot Dortmund.
2014-04-18, 10:28
Medlem
4522s avatar
Corriere dello Sport skriver att Allegri har skrivit på för Tottenham.

http://www.corrieredellosport.it/calcio/calcio_mercato/2014/04/18-358001/Clamoroso+Allegri.+Riparte+dal+Tottenham

Tolfte valet som vanligt?

Som tur är finns det hundratusen centrala mittfältare i truppen så Allegri är väl nöjd...
2014-04-18, 12:43
Moderator
zanteras avatar
Pratades det inte om Van Gaal till Spurs? Har ingen stenkoll på Allegri faktiskt. Vet inte om han kommer passa bra i Spurs eller inte.
2014-04-18, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Väldig tyst om Hamsik vad det verkar. Snubben har producerat 11+14 i Serie A. En makalös poängspelare först och främst. Ni calcio-kännare, blir han kvar i Napoli? Vad lutar det åt?

Han har inte varit lika vass i år va? Började starkt men var sen skadad.

Värd att spela i en större klubb? Visst han får spela CL men har ingen riktig chans på några titlar i Napoli.
2014-04-18, 14:31
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Corriere dello Sport skriver att Allegri har skrivit på för Tottenham.

http://www.corrieredellosport.it/calcio/calcio_mercato/2014/04/18-358001/Clamoroso+Allegri.+Riparte+dal+Tottenham

Tolfte valet som vanligt?

Som tur är finns det hundratusen centrala mittfältare i truppen så Allegri är väl nöjd...

Haha.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Pratades det inte om Van Gaal till Spurs? Har ingen stenkoll på Allegri faktiskt. Vet inte om han kommer passa bra i Spurs eller inte.

Van Gaal kommer väl ta över efter Moyes?

Citat:
Ursprungligen postat av flirk

Värd att spela i en större klubb? Visst han får spela CL men har ingen riktig chans på några titlar i Napoli.

Hamsik blir kvar. Något annat skulle förvåna mig väldigt mycket.
2014-04-18, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Van Gaal kommer väl ta över efter Moyes?

Nej tack.
2014-04-18, 15:10
Medlem
Baldini försökte så vitt jag vet värva Allegri till Roma tidigare, så det är väl inte helt taget ur luften.
2014-04-18, 16:33
Medlem
Kanske låter konstigt men jag hoppas att United norpar Adam Johnson nu när Sunderland åker ner. Ser honom som ett bättre offensivt alternativ än både Valenica, Young och Nani.
2014-04-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Kanske låter konstigt men jag hoppas att United norpar Adam Johnson nu när Sunderland åker ner. Ser honom som ett bättre offensivt alternativ än både Valenica, Young och Nani.
Fler mediokra yttrar till United alltså? Känns inte klockrent. Jag ser snarare att man borde byta spelsätt till något mer modernt.
2014-04-18, 17:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk

Han har inte varit i närheten av sina 2-3 senaste säsonger. Närmast dålig i många matcher. Stannar nog.
2014-04-18, 17:28
Medlem
anteri17s avatar
Allegri kommer göra det bra med Spurs. Tyvärr.

Det är lätt att glömma, men han vann bästa tränare i Italien innan han gick till Milan. Väl där gjorde han det bra fram till denna säsong. Säger det ofta, kraftigt underskattad.

Edit: Ändrade. Felaktig källa.
Senast redigerad av anteri17 2014-04-18 kl. 17:31.
2014-04-18, 17:36
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer

Som bänkspelare? Kan hålla med om det. Har en vass vänsterfot och har gjort mycket bra för Sunderland den här säsongen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in