2014-01-22, 23:01
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Det är nästan lite löjligt hur vissa tycker att Chelsea ska skötas.
Vi tar alltså in en av världens skickligaste och mest meriterade tränare, en klubblegend kan tilläggas, och vill att han tar oss tillbaka till toppen.
Han ser till att vi i nuläget är med i titelstriden, något som vi inte har varit sedan dubbeln under Carlo's första år, har oss i en form i ligan där vi inte förlorat på sju matcher och bara släppt in tre mål, och har allmänt sett till att vi ser ut som ett slagkraftigt lag igen.

Jag förstår att vissa tycker att det är synd att Mata bänkats, det är en otroligt duktig och sympatisk spelare, men kan man egentligen ifrågasätta att Chelsea har gynnats av detta agerande? Förväntar vi oss att Mourinho ska erövra Europa på våra villkor?
Det är väl ingen som realistiskt trodde att Mou bara skulle komma in, peka på en whiteboard, lägga ut tre koner och plötsligt göra oss till titelutmanare? Eller att problemet bara låg i att vi saknade en anfallare samt defensiv mittfältare?
Vill man ha resultat så får man ibland leva med att beslut tas som vi inte gillar.

Dessutom får vi tänka på att £40m är jävligt mycket. Mata var knappast värderad till £60m innan, detta är egentligen ett rättvist pris sett till behov av intresserade parter samt tidigare prestationer av spelaren. För dessa pengar kan vi köpa exempelvis Diego Costa samt typ 90% av Zouma, eller Zouma och Shaw med pengar över, eller bara Costa och lägga undan resten.
Mata är inte essentiell i Chelsea idag, han har blivit en reserv vars viktigaste roll skulle vara ifall Oscar blev skadad. Till och med då kan Hazard gå in i mitten med Schurrle på västerkanten, ett alternativ som troligtvis passar Mou bättre. Det låter otroligt men det är sant, Hazard-Oscar-Willian har visat sig en dödlig kombo som fungerar mycket bättre än förra säsongens Mazacar.

Det enda som jag egentligen ogillar med detta (förutom att bli av med personen Mata) är att det blir till Utd, även om det medför en större chans för de att ta poäng mot City och Arsenal.

Med det sagt så skulle jag inte heller bli besviken om Mata stannar, med Matic i laget så kanske 10'an kan få lite mindre defensivt ansvar.

Kunde inte sagt det bättre själv!
2014-01-22, 23:05
Medlem
gato12s avatar
Minst sagt märkligt av Chelsea att släppa Mata till ett annat lag i PL. Hade nog trott på PSG i så fall.
Om man nu skulle ha gjort sig av med honom överhuvudtaget.
Senast redigerad av gato12 2014-01-22 kl. 23:11.
2014-01-22, 23:10
Bannlyst
Edit: fel tråd...
2014-01-22, 23:36
Medlem
Bruunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Det är nästan lite löjligt hur vissa tycker att Chelsea ska skötas.
Vi tar alltså in en av världens skickligaste och mest meriterade tränare, en klubblegend kan tilläggas, och vill att han tar oss tillbaka till toppen.
Han ser till att vi i nuläget är med i titelstriden, något som vi inte har varit sedan dubbeln under Carlo's första år, har oss i en form i ligan där vi inte förlorat på sju matcher och bara släppt in tre mål, och har allmänt sett till att vi ser ut som ett slagkraftigt lag igen.

Jag förstår att vissa tycker att det är synd att Mata bänkats, det är en otroligt duktig och sympatisk spelare, men kan man egentligen ifrågasätta att Chelsea har gynnats av detta agerande? Förväntar vi oss att Mourinho ska erövra Europa på våra villkor?
Det är väl ingen som realistiskt trodde att Mou bara skulle komma in, peka på en whiteboard, lägga ut tre koner och plötsligt göra oss till titelutmanare? Eller att problemet bara låg i att vi saknade en anfallare samt defensiv mittfältare?
Vill man ha resultat så får man ibland leva med att beslut tas som vi inte gillar.

Dessutom får vi tänka på att £40m är jävligt mycket. Mata var knappast värderad till £60m innan, detta är egentligen ett rättvist pris sett till behov av intresserade parter samt tidigare prestationer av spelaren. För dessa pengar kan vi köpa exempelvis Diego Costa samt typ 90% av Zouma, eller Zouma och Shaw med pengar över, eller bara Costa och lägga undan resten.
Mata är inte essentiell i Chelsea idag, han har blivit en reserv vars viktigaste roll skulle vara ifall Oscar blev skadad. Till och med då kan Hazard gå in i mitten med Schurrle på västerkanten, ett alternativ som troligtvis passar Mou bättre. Det låter otroligt men det är sant, Hazard-Oscar-Willian har visat sig en dödlig kombo som fungerar mycket bättre än förra säsongens Mazacar.

Det enda som jag egentligen ogillar med detta (förutom att bli av med personen Mata) är att det blir till Utd, även om det medför en större chans för de att ta poäng mot City och Arsenal.

Med det sagt så skulle jag inte heller bli besviken om Mata stannar, med Matic i laget så kanske 10'an kan få lite mindre defensivt ansvar.

Satan vad bra skrivet! Håller verkligen med dig.
2014-01-22, 23:48
Medlem
freudianslips avatar
Fullständig galenskap att sälja sin bästa spelare till värsta rivalen.
Ingenting annat än ett gigantiskt misslyckande av Mourinho att inte kunna använda Matas styrkor på rätt sätt, finns inget annat sätt att se det på. Har överskattat honom helt enkelt eller är det här en diabolisk plan för att hämnas på Abramovic? Runt 37 miljoner pund för en av världens bästa mittfältare är tragiskt.

Sen har man redan sålt KDB och måste alltså värva en ny mittfältare.... Man får väl hoppas att det bara är rykten.. Men om det stämmer så grattis United! Den här värvningen slår till och med Özil till Arsenal.
2014-01-23, 00:40
Medlem
Pellenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Minst sagt märkligt av Chelsea att släppa Mata till ett annat lag i PL. Hade nog trott på PSG i så fall.
Om man nu skulle ha gjort sig av med honom överhuvudtaget.
Håller med dig, dock har United och Chelsea redan haft sina möten, samt att Mourinho kanske inte längre ser United som ett hot om ligatiteln, därav försäljningen, om det nu blir av, vilket jag verkligen hoppas då vi är i ytterst behov utav en bättre spelare.

Vi har RVP och Rooney, men när dessa herrar är skadade och inte längre tillgängliga blir det att lille Januzaj på 18 bast får ratta lagets offensiv, vilket jag tycker att han sköter väldigt bra. Dock räcker det inte med hans nuvarande kvaliteter, utan vi behöver spelare med mer erfarenhet om vi ska gå långt i CL och kriga på toppen. Så Mata är med andra ord varmt välkommen. Jag undrar dock vart och hur Moyes kommer att välja att spela honom. I nuläget är ju mittenplatsen i vårt offensiva 3-manna mittfält ockuperat utav Rooney, visst han är skadad, men inte allt för länge. Ser ut som att det blir en position på kanten, om denna övergång nu blir av.
2014-01-23, 00:55
Medlem
Busstations avatar
Måste säga att jag är skeptiskt till värvningen av Mata för ManUniteds del. Vem är det tänkt att han ska ersätta? Rollen som passa Mata är redan innehaven av lagets bästa spelare dvs Rooney, med en backup på Kagawa som i mitt tycke är för bra och har för stor potential för att nöta bänken karriären ut.
Det det lämnar två olika scenarier.1: Rooney är påväg bort (tillslut) och man förlitar sig inte på Kagawa. 2: Spelsystemet kommer ses övers.

Jag tycker det finns viktigare positioner för ManUnited att fylla upp, då den positionen Mata bör konkurrera om är lagets starkaste position redan som det är och man bör se över andra positionerna som underpresterat ständigt under säsongen.

Precis som jag hörde någon engelsk man säga ur ett klipp där dom diskuterade den eventuella värvningen: "Mata köps inte in för att sitta på bänken, köps han gör han det för att gå rakt in i elvan".
Återstår att se hur man löser detta i det röda lägret.
2014-01-23, 00:58
Medlem
Valvantos avatar
United kommer förmodligen ändra formation. Varken Mata eller Rooney kommer sitta på bänken. Det tar ju dock inte ett par veckor att ändra spelsystem, om det nu sker.
2014-01-23, 01:02
Moderator
zanteras avatar
Om nu Mata hamnar i Man United skulle jag bli glad, det är trots allt en väldigt bra spelare som jag alltid tyckt varit sympatisk i intervjuer. Samtidigt känns det som problemen i laget är större än att endast Mata kan fixa det. Försvaret har darrat rejält, och centralmittfältet (mer åt den defensiva sidan än nr10) har skrikit efter förstärkning de senaste 3-4 åren. Jag hoppas verkligen inte att man nöjer sig med detta, eller anser att det räcker. En uppställning framåt med spelare som Rooney, RvP, Mata, Kagawa, Nani/Januzaj är såklart spännande och bra på pappret, men det ska finnas bra stabilitet bakom också.
2014-01-23, 01:48
Medlem
torrenttobbes avatar
Får se om Salah hamnar i Chelsea istället för Liverpool. Ryktas om att dom har dubblat budet.
Får se om han hamnar i truppen eller blir utlånad precis som 30 andra.
Rikast vinner..
2014-01-23, 02:40
Medlem
Gooodfellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freudianslip
Fullständig galenskap att sälja sin bästa spelare till värsta rivalen.
Ingenting annat än ett gigantiskt misslyckande av Mourinho att inte kunna använda Matas styrkor på rätt sätt, finns inget annat sätt att se det på. Har överskattat honom helt enkelt eller är det här en diabolisk plan för att hämnas på Abramovic? Runt 37 miljoner pund för en av världens bästa mittfältare är tragiskt.

Sen har man redan sålt KDB och måste alltså värva en ny mittfältare.... Man får väl hoppas att det bara är rykten.. Men om det stämmer så grattis United! Den här värvningen slår till och med Özil till Arsenal.

Spännande värvning ja, men att den klingar högre än Özil tycker jag inte. Jag tycker Özil är bättre samt att "inga stora spelare vill komma till Arsenal".
2014-01-23, 02:41
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Får se om Salah hamnar i Chelsea istället för Liverpool. Ryktas om att dom har dubblat budet.
Får se om han hamnar i truppen eller blir utlånad precis som 30 andra.
Rikast vinner..

Finns absolut inga andra anledningar till att man går till Chelsea istället för Liverpool.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in