2014-04-15, 14:07
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Är det så att dom tänkt köpa ut honom redan i sommar eller tänker dom låta kontraktstiden löpa ut. (2015)
Jag tror de vill ha honom i sommar, dock så vet jag inte hur mycket de kan tänkas erbjuda. Intressant dock att de är beredda att erbjuda £100.000 mer i veckan drygt än vad Torres får.
2014-04-15, 14:19
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Simeone har gått ut och sagt att han inte kan stoppa Costa från att gå till Chelsea samt att han förstår Chelsea's intresse av "spanjoren".

Lite mer i skymundan ryktas det om att Chelsea är intresserade utav Everton's mittback John Stones.

Atletico har offentligt sagt (inget nytt iofs) att man hoppas få Courtois på lån nästa säsong igen.

Kurtan och Costa ska stanna i Atletico. Det bestämmer jag. Seriöst, de två har ju spelat en inte obetydlig roll i att ta laget dit de är nu.
2014-04-15, 15:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Jag tror de vill ha honom i sommar, dock så vet jag inte hur mycket de kan tänkas erbjuda. Intressant dock att de är beredda att erbjuda £100.000 mer i veckan drygt än vad Torres får.
Sjuka pengar som det talas om för Kroos.
Bayern har dock gått ut idag och förnekat att det skulle ha kommit in något bud på honom från United.

"FC Bayern München hat ein angebliches Angebot von Manchester United für Mittelfeldspieler Toni Kroos nicht bestätigt."
2014-04-15, 16:01
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Bayern har dock gått ut idag och förnekat att det skulle ha kommit in något bud på honom från United.

"FC Bayern München hat ein angebliches Angebot von Manchester United für Mittelfeldspieler Toni Kroos nicht bestätigt."

Nu ska jag vara lite språkpolist. Nicht bestätigt betyder inte bekräftat, vilket inte är samma sak som att förneka. Så det är mycket möjligt att ManU faktiskt budat och att Bayern nu sitter och räknar på det.
2014-04-15, 16:22
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Nu ska jag vara lite språkpolist. Nicht bestätigt betyder inte bekräftat, vilket inte är samma sak som att förneka. Så det är mycket möjligt att ManU faktiskt budat och att Bayern nu sitter och räknar på det.
Varför skulle de sitta och räkna på detta? FC Bayern har kring 2 miljarder i sin kassa och inget behov att sälja någon spelare man vill behålla. Tidigare uttalanden från klubben har varit att han spelar kvar åtminstone nästa säsong.

Lämnar Kroos Bayern så beror det på honom själv och inte klubben. Han har inte varit speciellt bra senaste tiden, förresten.
2014-04-15, 16:23
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Varför skulle de sitta och räkna på detta? FC Bayern har kring 2 miljarder i sin kassa och inget behov att sälja någon spelare man vill behålla. Tidigare uttalanden från klubben har varit att han spelar kvar åtminstone nästa säsong.

Lämnar Kroos Bayern så beror det på honom själv och inte klubben. Han har inte varit speciellt bra senaste tiden, förresten.
Att han inte varit speciellt bra beror framförallt på att Pep spelar honom fel.
2014-04-15, 17:12
Medlem
Viking-s avatar
Citat:

Jag tror inte heller att de har budat på honom än, men något verkar hända bakom kulisserna.

Det här med lönen är säkert ett försök att få honom att be om att få lämna under sommaren.
2014-04-15, 17:28
Medlem
Torres till Atlético eller Inter. Cole och Mikel till elefantkyrkogården i Milan.

En anfallare (Costa?) och en ytterback in.

Ser ut att kunna bli ett fint fönster. Mhmmmmmmmmmmmm
2014-04-15, 18:47
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Jag tror inte heller att de har budat på honom än, men något verkar hända bakom kulisserna.

Det här med lönen är säkert ett försök att få honom att be om att få lämna under sommaren.
Så är det säkert men hallå det är ingen Messias vi talar om här, dom måste väl ha flera spelare på sin radar för att förstärka truppen ligger dom i samma löneklass?

Som Motvall skriver så har han varit rätt usel på sistone men som cst skriver så kommer han lite fel just nu under Pep dock så var han riktigt bra i höstas och början av vintern.
2014-04-15, 20:54
Medlem
http://www.bild.de/sport/fussball/ilkay-guendogan/verlaengert-bis-2016-35580026.bild.html

Gündogan förlänger med Dortmund.
2014-04-16, 07:54
Medlem
cyberkalles avatar
Kroos kommer inte flytta någonstans i sommar i alla fall allt enligt hans agent.

http://www.transfermarkt.de/de/laut-berater-kroos-bleibt-bis-2015-beim-fc-bayern-muenchen/news/anzeigen_156185.html#
2014-04-16, 12:42
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
http://www.bild.de/sport/fussball/ilkay-guendogan/verlaengert-bis-2016-35580026.bild.html

Gündogan förlänger med Dortmund.
Det var väntat, killen har knappt spelat en match denna säsong. Inget läge för ett klubbyte direkt, bättre att försöka bli helt frisk. Finns de som tror han ska kunna bli det till VM, jag tror inte det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in