2014-03-17, 21:36
Medlem
Heureuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Så du vill att Arsenals klart bästa målskytt ska lämna laget?

Han kanske vill ha Lina nio år i laget ist?
2014-03-18, 12:25
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Påstås att AVB skall ta över Zenith, som ju nyss gjorde sig av med Spalletti:

http://espnfc.com/news/story/_/id/1751613/benfica-jorge-jesus-andre-villas-boas-become-zenit-st-petersburg-manager?cc=5739

Välbetalt och allt det där men jag hade trott att han skulle ta något säkrare i södra Europa. Hade det inte funnits intressanta alternativ i Spanien eller Italien så småningom? Utöver det verkar han inte riktigt heller komma överens med sina spelartrupper så att ta över ett gäng legoknektar+ryssar känns knappast som en given succé.

Officiellt klar för Zenith nu. http://www.bbc.com/sport/0/football/26625324

Trodde också vi skulle få se AVB i någon av de stora ligorna i Europa igen. Känns som om det funnits en del jobb tillgängliga bara han väntat tills sommaren.
2014-03-18, 18:17
Medlem
Är AVB egentligen så eftertraktad? Han lyckades bra i Porto i en säsong men portugisiska ligan är en 2-lags-liga och så vann han Europa League men det är ju uppenbarligen inte Champions och de större lagen tar den inte på fullt allvar.
Sen blev han sparkad från både Chelsea och Tottenham efter mindre än en säsong.

Zenit är väl ingen direkt lätt uppgift heller. Pengaklubb med höga krav att leverera, rasistiska fans, splittringar i laget pga löner och hudfärg, ingen klassisk klubb som stora spelare vill spela för, Hulk är där enbart för pengarna.
2014-03-19, 18:40
Medlem
Tror nån här på flashback att Ménez lämnar i sommar? Han får knappt någon speltid… Isåfall vilken klubb?! Jag tror oddsen är stora att han lämnar PSG för Arsenal md tanke på att de har Arséne Wenger som tränare, dock kan han även återvända till Italien… Några synpunkter?! Vad tror ni?!
2014-03-19, 21:48
Medlem
26-årige Filip Djordjevic i Nantes är klar för Lazio på free transfer till sommaren. För tillfället 10 mål på 26 matcher i Ligue 1, ett bra facit för att vara i ett bottenlag. I serbiska landslaget: 4 mål på 9 matcher.
2014-03-19, 23:16
Medlem
Viking-s avatar
Det har ryktats lite om två spelare till Chelsea som jag måste erkänna att jag vet väldigt lite om (förutom vad youtube och enstaka matcher erbjuder).

Den första är Lazar Markovic som spelar i Benfica. Det var lite strul med hans övergång dit då det på flera håll (inklusive hans föregående klubbs ägare om jag minns rätt) rapporterades om att han på något sätt var kopplad till Chelsea. Det verkar finnas lite mer klarhet i frågan idag, och det som sägs är att Chelsea har en "first-option" på honom till beloppet 12,5m pund vilket troligtvis är mycket mindre än vad andra klubbar skulle få betala.
Jag vet att han är en vindsnabb högerfotad ytter som håller till på vänsterkanten, men är det någon som vet lite mer om honom? Fungerar han i andra roller? Har han en avsevärd spelintelligens förutom sina dribblingar och kvickhet?

Den andra spelaren är en viss Roberto Firmino. Honom har jag knappt ens sett men han är tydligen en 10'a som stått för en väldigt imponerande säsong i Hoffenheim. Det är Sky som rapporterar att ett par klubbar i PL (inklusive Chelsea så) är intresserade.

Intressanta namn men frågan är hur mycket substans som finns i det hela. Hade inte Salah köpts hade jag kanske trott att Markovic skulle vara på ingång, men ska vi nu gå tillbaka till 6 offensiva mittfältare igen? Samma sak med Firmino, såvida han inte är världens bästa 10'a så finns det egentligen väldigt lite logik i en sådan värvning.
2014-03-20, 11:32
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
dezko till dortmund? var snack om det förra vintern, men för någon dag sen var det snack om att Adrian Ramos kan vara på väg dit, och läste igår att dezko kunde vara på väg till tyskland igen.
2014-03-20, 12:16
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Shaqiri kan vara på väg till PL? Det säger hans bror/rådgivare ialla fall, ja det kanske man kan förstå när muller, ribery, kroos, robben och götze går före.

En skön lirare ändå och ung, inte varit allt för dålig i bayern och basel , vilken klubb skulle kunna tänka sig behöva/ vilja ha honom tror ni?
2014-03-20, 12:49
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Shaqiri kan vara på väg till PL? Det säger hans bror/rådgivare ialla fall, ja det kanske man kan förstå när muller, ribery, kroos, robben och götze går före.

En skön lirare ändå och ung, inte varit allt för dålig i bayern och basel , vilken klubb skulle kunna tänka sig behöva/ vilja ha honom tror ni?

Han ryktas väl i första hand till Gladbach.

Vet inte om det finns sanning i att hans bror tillika manager skulle ha krävt av klubben(Bayern) att Shaqiri måste få en ordinarie plats i startelvan annars så drar han från klubben det låter inte sant.
2014-03-20, 13:35
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Han ryktas väl i första hand till Gladbach.

Vet inte om det finns sanning i att hans bror tillika manager skulle ha krävt av klubben(Bayern) att Shaqiri måste få en ordinarie plats i startelvan annars så drar han från klubben det låter inte sant.

läste på världens pålitligaste ab där bland annat citat som ''om united, liverpool eller inter hör av sig..''

men gladbach alltså?
2014-03-21, 03:44
Medlem
Hoppas Chelsea får en bra lottningi Champions League...det visas 12.00 idag.... *håller tummarna*
Liksom Zlatans PSG...så de får chans att gå till semifinal...

2014-03-21, 10:43
Medlem
cyberkalles avatar
Mandzukic agent skall tydligen vara i London och samtalar med både Arsenal och Chelsea.

http://www.transfermarkt.de/de/geruechte-mandzukic-berater-offenbar-zu-gespraechen-in-london/news/anzeigen_153293.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in