2014-03-21, 10:58
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Mandzukic agent skall tydligen vara i London och samtalar med både Arsenal och Chelsea.

http://www.transfermarkt.de/de/geruechte-mandzukic-berater-offenbar-zu-gespraechen-in-london/news/anzeigen_153293.html
Kan du försöka på dig en kvalificerad gissning när det gäller eventuell övergångssumma?
2014-03-21, 11:08
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Kan du försöka på dig en kvalificerad gissning när det gäller eventuell övergångssumma?
Jag har ingen aning men vad skall jag tippa c:a 15 miljoner €.
2014-03-21, 11:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Mandzukic agent skall tydligen vara i London och samtalar med både Arsenal och Chelsea.

http://www.transfermarkt.de/de/geruechte-mandzukic-berater-offenbar-zu-gespraechen-in-london/news/anzeigen_153293.html

Blir väl som vanligt; Chelsea saftar upp den feta oljeplånboken och Wenger tycker det blev alldeles för dyrt och drar sig ur...
2014-03-21, 11:21
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Jag har ingen aning men vad skall jag tippa c:a 15 miljoner €.
Taget!

Seriöst dock, jag gjorde lite utav samma "scoutning" på Mandzukic för ett tag sedan som jag gjorde på Matic för att försöka se hur bra hans egenskaper skulle passa oss. När jag granskade hans mål lite närmare så blev jag lite paff, i princip varenda ett har kommit från inspel på kanten. Chelsea har ju inte mycket utav ett djupledsspel utan försöker just ta sig runt mera, men jag är trots detta lite nervös.
Denna typ av spelare gynnas nog bäst utav överlappande ytterbackar samt yttrar som söker efter inlägg snarare än att bryta in sig och skjuta (jag är medveten om att Ribery och Robben också gör det). I dagens Chelsea sker inte mycket utav detta och risken är att Mandzukic inte utnyttjas till fullo.

Annars så är jag imponerad över hans huvudspel och råstyrka, en riktig boxplayer, kan definitivt göra mycket nytta och om priset är så lågt så tycker jag att CFC ska ta sig en ordentlig funderare.
2014-03-21, 18:54
Avslutad
Skulle Bayern verkligen sälja Mandzukic till ett europeiskt topplag för knappt £13m när hans kontrakt går ut först om två år? Priset känns väldigt lågt med tanke på den återstående kontraktslängden.
2014-03-21, 19:13
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Skulle Bayern verkligen sälja Mandzukic till ett europeiskt topplag för knappt £13m när hans kontrakt går ut först om två år? Priset känns väldigt lågt med tanke på den återstående kontraktslängden.

Han är värderad till €23M på transfermarkt, vilket jag tror är mer rätt än cyberkalles gissning, om han ska säljas till en klubb som Chelsea/Arsenal. Till en Bundesliga eller Serie A-klubb skulle han kunna gå billigare. Tror dock inte han lämnar i sommar, så uttalade han sig tidigare i varje fall.
2014-03-21, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Han är värderad till €23M på transfermarkt, vilket jag tror är mer rätt än cyberkalles gissning, om han ska säljas till en klubb som Chelsea/Arsenal. Till en Bundesliga eller Serie A-klubb skulle han kunna gå billigare. Tror dock inte han lämnar i sommar, så uttalade han sig tidigare i varje fall.

Mandzus nuvarande nivå motiverar dock en marknadsvärdeshöjning till €30-35M, som han borde gå för om han sticker till någon PL- eller oljeklubb. Han har utvecklat sitt spel rätt mycket i Bayern.
2014-03-21, 19:27
Medlem
gato12s avatar
Han torde väl vara en aning orolig för att Lewandowski är på ingång...?

Kanske inte så nöjd med att spela andrafiolen.

Vilka andra toppforwards har Bayern?
2014-03-21, 19:42
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Pizarro som backup till Mandzu. Efter honom kommer väl Müller och Götze. Man bör ha minst två anfallare, och jag tror att Mandzu stannar åtminstone en säsong till för att konkurrera om en plats.
2014-03-21, 19:49
Medlem
xtroes avatar
Citat:

Pizarro, som börjar bli rejält gammal, sen har dom inga mer renodlade forwards, Müller brukar ju spela där, så även Götze ibland.

Tycker det är löjligt om Mandzukic drar såfort Lewandowski kommer, bör ju åtminstone ge det en chans och kriga lite om sin plats, och jag tror båda kommer få bra med speltid under Pep, är ju somsagt väldigt duktig på att rotera och nog behöver Bayern minst två bra renodlade anfallare.
2014-03-21, 19:59
Medlem
Citat:
Blir väl som vanligt; Chelsea saftar upp den feta oljeplånboken och Wenger tycker det blev alldeles för dyrt och drar sig ur...

Ja, och i det här fallet så gör han rätt i att dra sig ur. Mandzukic är knappast den spelaren som Arsenal behöver. Ett stort antiklimax om den stora anfallsvärvningen blir en kopia av Giroud.
2014-03-21, 20:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Ja, och i det här fallet så gör han rätt i att dra sig ur. Mandzukic är knappast den spelaren som Arsenal behöver. Ett stort antiklimax om den stora anfallsvärvningen blir en kopia av Giroud.

Klokt som oftast, DickpUmp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in