Citat:
Ursprungligen postat av
Marlo.Stanfield
Förstår inte denna värvningen alls. Borde det inte finnas något bättre lag som vill värva Hernanes som är en riktigt sevärd spelare? Sen Inter av alla lag, mycket konfunderande affär om den går igenom.
Man ska dock komma ihåg att Hernanes höstsäsong inte varit något att jubla över. Visserligen i brist på speltid under Petkovic ledning, men ändå. Det i kombination med att Inter är beredda att lägga pengar på honom och ett stundade hemma-VM fick honom nog att välja just Inter då jag tror att hans framtida speltid kommer vara viktig.
I min värld är det en självklar värvning från Inters sida då Thohir verkligen måste till att öppna plånboken nu sista dygnet och visa i vilken riktning han vill ta Inter, i synnerhet efter den kritik han fick utstå i senaste matchen med banderoller runt hela San Siro som var av det skeptiska slaget.
Nu har den knubbiga lilla indonesiern öppnat plånboken och värvat både D'Ambrosio och Hernanes. Båda spelarna borde ha haft bättre anbud från andra klubbar rent sportsligt, men antar att båda värvningarna föll väl ut i och med den ekonomiska biten då Inter säkert spände musklerna extra hårt.
Från Lazios sida förstår jag dock skepsisen, i synnerhet som man inte har någon tänkbar ersättare så vida inte Lotito sitter och trycker på någon rejäl överraskning. När det dessutom ser otroligt tungt ut på anfallssidan vid en eventuell skada på Klose så måste man fan steppa upp.
Edit: Självklart hann
viwil002 svara före mig och är inne på lite samma sak angående Inter, Thohir och Hernanes.
Edit II: Kom på att Lazio värvat Hélder Postiga. Skön blandning av ungt och gammalt. Klose (35 år) och Postiga (31 år) tillsammans med Keita (18 år) och Perea (20 år).