2014-01-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Cellino! Från Serie A till Championship.
Är det klart med Cellinos köp? Fräckt ändå. Albin Ekdal har ju tidigare hävdat att han vill prova på brittisk fotboll, kanske blir det således Albin som får dra Leeds upp till Premier League igen.
2014-01-30, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Är det klart med Cellinos köp? Fräckt ändå. Albin Ekdal har ju tidigare hävdat att han vill prova på brittisk fotboll, kanske blir det således Albin som får dra Leeds upp till Premier League igen.

Inget blir någonsin klart med Cellino...

http://www.youtube.com/watch?v=rnWp4Ye5uz4
2014-01-30, 23:35
Medlem
med Salah och Zouma har Chelsea spenderat ca 28 miljoner pund på spelare som inte ens är nära startelvan på flera säsonger.
2014-01-30, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
med Salah och Zouma har Chelsea spenderat ca 28 miljoner pund på spelare som inte ens är nära startelvan på flera säsonger.
Deras vanliga vedervärdiga strategi.
2014-01-30, 23:42
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Deras vanliga vedervärdiga strategi.

Standard tråkig oneliner från Riquelme angående Chelsea nu för tiden.

Tiden får utvisa om de är nära startelvan om flera säsonger, helt enkelt!
2014-01-31, 01:17
Medlem
Såväl Hernanes som Tare är påväg till Milano. Hernanes har sitt kontrakt klart med Inter. Lotito vill ha €20 miljoner i övergångssumma, Thohir har erbjudit €16. Lär landa däremellan. Detta enligt Di Marzio.

Hans fru lade idag upp ett meddelande på Instagram där hon skrev att Hernanes har överösts av sms och samtal från laziali. Och han stängde inte av telefonen, lät meddelandena rulla in, pratade med folk. Det finns inget agg mot honom, verkar vara en sympatisk man som (uppenbarligen) tagit Lazio och laziali till sitt hjärta. Sådant uppskattas av fansen, det märks nu.

Lotito däremot...

Antar att även han åker ner till Milano (Ata Hotell, där representanter från alla klubbar brukar mötas under mercatons sista dag) för sitt sedvanligt patetiska sistaminutenarbete som alltid misslyckas. Jag förstår inte hur han ska lyckas få in en ersättare. Fönstret i Italien stänger 19:00 mig veterligen...

Btw:
2014-01-31, 01:36
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Såväl Hernanes som Tare är påväg till Milano. Hernanes har sitt kontrakt klart med Inter. Lotito vill ha €20 miljoner i övergångssumma, Thohir har erbjudit €16. Lär landa däremellan. Detta enligt Di Marzio.

Hans fru lade idag upp ett meddelande på Instagram där hon skrev att Hernanes har överösts av sms och samtal från laziali. Och han stängde inte av telefonen, lät meddelandena rulla in, pratade med folk. Det finns inget agg mot honom, verkar vara en sympatisk man som (uppenbarligen) tagit Lazio och laziali till sitt hjärta. Sådant uppskattas av fansen, det märks nu.

Lotito däremot...

Antar att även han åker ner till Milano (Ata Hotell, där representanter från alla klubbar brukar mötas under mercatons sista dag) för sitt sedvanligt patetiska sistaminutenarbete som alltid misslyckas. Jag förstår inte hur han ska lyckas få in en ersättare. Fönstret i Italien stänger 19:00 mig veterligen...

Btw:

Förstår inte denna värvningen alls. Borde det inte finnas något bättre lag som vill värva Hernanes som är en riktigt sevärd spelare? Sen Inter av alla lag, mycket konfunderande affär om den går igenom.
2014-01-31, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Förstår inte denna värvningen alls. Borde det inte finnas något bättre lag som vill värva Hernanes som är en riktigt sevärd spelare? Sen Inter av alla lag, mycket konfunderande affär om den går igenom.
Thohir vill sätta igång en satsning med Inter, och då passar det bra att inleda med en prestigevärvning. Dessutom får man en spelare som man av erfarenhet vet har gjort det bra i Serie A, medan jag tycker att det finns ett litet frågetecken kring hur Hernanes skulle passa i Premier League och La Liga där tempot är högre. Hernanes enda riktiga minus är att han är lite långsam. Sett till spelintelligens och teknik håller jag dock med dig om att han skulle platsa i vilket lag som helst.
2014-01-31, 02:23
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield

Man ska dock komma ihåg att Hernanes höstsäsong inte varit något att jubla över. Visserligen i brist på speltid under Petkovic ledning, men ändå. Det i kombination med att Inter är beredda att lägga pengar på honom och ett stundade hemma-VM fick honom nog att välja just Inter då jag tror att hans framtida speltid kommer vara viktig.

I min värld är det en självklar värvning från Inters sida då Thohir verkligen måste till att öppna plånboken nu sista dygnet och visa i vilken riktning han vill ta Inter, i synnerhet efter den kritik han fick utstå i senaste matchen med banderoller runt hela San Siro som var av det skeptiska slaget.

Nu har den knubbiga lilla indonesiern öppnat plånboken och värvat både D'Ambrosio och Hernanes. Båda spelarna borde ha haft bättre anbud från andra klubbar rent sportsligt, men antar att båda värvningarna föll väl ut i och med den ekonomiska biten då Inter säkert spände musklerna extra hårt.

Från Lazios sida förstår jag dock skepsisen, i synnerhet som man inte har någon tänkbar ersättare så vida inte Lotito sitter och trycker på någon rejäl överraskning. När det dessutom ser otroligt tungt ut på anfallssidan vid en eventuell skada på Klose så måste man fan steppa upp.

Edit: Självklart hann viwil002 svara före mig och är inne på lite samma sak angående Inter, Thohir och Hernanes.

Edit II: Kom på att Lazio värvat Hélder Postiga. Skön blandning av ungt och gammalt. Klose (35 år) och Postiga (31 år) tillsammans med Keita (18 år) och Perea (20 år).
Senast redigerad av qhz. 2014-01-31 kl. 02:29.
2014-01-31, 08:14
Medlem
keranos avatar
Deadline-day!!! Äntligen är silly snart slut!
2014-01-31, 08:45
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Det händer kanske inte här men helt ärligt, vad är det för idioter/troll som envisas med att hänvisa till Wikipedia när det kommer till transfers. Ser det både på fb kommentarer och twitter.

Sorry för off topic.

Konoplyanka verkar det vara som gäller för Liverpool. Om han sedan kommer eller inte är ju en annan fråga. Klubben har ju misslyckats kapitialt under sommaren och tidigare under detta fönster. Som de flesta andra vet jag inte mycket om honom. Ett stort frågetecken kan ju vara hur han skulle anpassa sig. Ukrainska, eller för all del ryska, spelare har ju inte imponerat alltför mycket i PL om man säger så.
2014-01-31, 10:40
Avslutad
Enligt en del brittiska källor samt på sociala medier sägs det att Konoplyanka är på väg till Liverpool.

Har ju ryktats om honom länge till klubben. Precis vad vi behöver..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in