2014-01-21, 22:39
Medlem
LFCYNWAs avatar
Har det ryktats någon hyfsad spelare till Liverpool förutom Jarmolenko?
2014-01-21, 22:43
Bannlyst
Vore ju rätt märkligt om Mourinho släpper Mata till United när han inte ens ville släppa en medelmåtta som Ba till Arsenal. United kan mycket väl vara ett hot redan nästa säsong liksom. Sen är väl inte Mata någon sittande mittfältare heller för den delen? Nej, har svårt att se detta hända.
2014-01-21, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Har det ryktats någon hyfsad spelare till Liverpool förutom Jarmolenko?
Mohamed Salah?
2014-01-21, 22:49
Medlem
Viking-s avatar
Frågan är var Mata ska spela. De Utd-supportrar jag pratat med verkar övertygade om att Rooney stannar kvar centralt. Detta tillsammans med att Januzaj har haft sitt genombrott på vänsterkanten skulle alltså innebära att Utd skulle lägga £40m för att kunna spela Mata på högerkanten (om jag inte missar något här).

Mata var väldigt duktig när han kom till Chelsea och började som ytter, men hans absoluta genombrott kom när han började som 10'a, var som dag och natt. Om Utd värvar honom för att ha som kantspelare så är risken att de antingen kommer få se sitt spel bli väldigt centrerat alternativt inte få 100% utav Mata's kapacitet.
2014-01-21, 22:52
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Frågan är var Mata ska spela. De Utd-supportrar jag pratat med verkar övertygade om att Rooney stannar kvar centralt. Detta tillsammans med att Januzaj har haft sitt genombrott på vänsterkanten skulle alltså innebära att Utd skulle lägga £40m för att kunna spela Mata på högerkanten (om jag inte missar något här).

Mata var väldigt duktig när han kom till Chelsea och började som ytter, men hans absoluta genombrott kom när han började som 10'a, var som dag och natt. Om Utd värvar honom för att ha som kantspelare så är risken att de antingen kommer få se sitt spel bli väldigt centrerat alternativt inte få 100% utav Mata's kapacitet.

Värvas Mata kan man nog nästan vara säker på att Roo säljs i sommar. Då är det ju där han får ta över.
För övrigt är det ju inte bara Ballague som rapporterat utan flera andra relativt seriösa källor. Nästan så man tror det kan hända, men det slutar väl med ett deadline day-bud på 40 millar på karl Henry istället.
2014-01-21, 22:56
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Mohamed Salah?

Visst ja men blev det inte tyst rätt snabbt kring honom?
2014-01-21, 23:21
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Värvas Mata kan man nog nästan vara säker på att Roo säljs i sommar. Då är det ju där han får ta över.
För övrigt är det ju inte bara Ballague som rapporterat utan flera andra relativt seriösa källor. Nästan så man tror det kan hända, men det slutar väl med ett deadline day-bud på 40 millar på karl Henry istället.
Jag menade inte att Balague var den enda som skrivit något, utan att han var Sky's källa och att han inte är särskilt pålitlig.

Om ni ersätter Rooney med Mata så börjar er offensiva trio likna Chelsea's förra säsongen, på gott och ont. Jag tror dock att Mou bara släpper Mata till er om Rooney går åt andra hållet, varför skulle han vara tillmötesgående om inte Utd tänker vara det? Man kan säkert få runt £35m från klubbar utanför England som det är, kanske göra ett byte mot Diego Costa och slå två flugor med en smäll.
2014-01-21, 23:28
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua

Fast varför skulle Chelsea nöja sig med att möjligtvis få köpa Rooney i sommar egentligen? Det är nu de har stor chans på titeln och behöver en klassanfallare. För deras del borde det ju dessutom vara lättare att få lös Rooney i sommar om United missar fjärdeplatsen. På så vis borde det inte vara i Chelseas intresse att förstärka United med en världsklasslirare som Mata.

Möjligtvis att man kommer överens om en försäljning i sommar men det känns så långsökt. Aldrig hört om något liknande. Vad händer då om Rooney ångrar sig i sommar och inte vill till Chelsea?

Fast det är det enda logiska, det håller jag med om.

Läste något om att Chelsea behöver pengar för att klara FFP samt har uppnått sitt maximum för utländska spelare i truppen (17) som en anledning till försäljning också. Hur troligt det är vet jag inte.
2014-01-21, 23:30
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag menade inte att Balague var den enda som skrivit något, utan att han var Sky's källa och att han inte är särskilt pålitlig.

Om ni ersätter Rooney med Mata så börjar er offensiva trio likna Chelsea's förra säsongen, på gott och ont. Jag tror dock att Mou bara släpper Mata till er om Rooney går åt andra hållet, varför skulle han vara tillmötesgående om inte Utd tänker vara det? Man kan säkert få runt £35m från klubbar utanför England som det är, kanske göra ett byte mot Diego Costa och slå två flugor med en smäll.

Det håller jag med om, sky överlag är inte så mkt att hänga i granen längre. Mycket "sky sources".

Jag underskattar inte boosten en signing som Mata kan ge för laget i ett skede som detta. Ur ett längre perspektiv går det naturligtvis att diskutera om Mata är den mest lämpade ersättaren för WR. Dock tror jag inte det kommer hända, även om mycket pekar på att det inte är något löst rykte iallafall. Chelsea har ingen anledning att göra United några tjänster, om det inte är så att mou ger Fergie en tjänst. Visa uppgifter pekar ju dock på att united bjuder över övriga klubbar. Men, det kommer inte hända, så slipper man bli besviken. Woody värvar en official japanese soy sauce partner på deadline day så är alla nöjda och glada.
2014-01-21, 23:36
Medlem
HAZARD17s avatar
Vill inte att Mata ska säljas men ifall det blir så, så hoppas jag på någon bytesaffär+cash med Diego Costa. Det ger då en större möjlighet att behålla Courtois, som jag verkligen INTE vill ska lämna oss permanent.
2014-01-22, 00:24
Medlem
Mellbergans avatar
Källström ryktas vara på väg till m gladbach eller vad är detta? Finns flera liknande artiklar på tyska men min tyska är inte den bästa.

http://www.sportal.de/medien-borussia-moenchengladbach-plant-transfer-von-kim-kaellstroem-1-2014012133839600000
2014-01-22, 00:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Källström ryktas vara på väg till m gladbach eller vad är detta? Finns flera liknande artiklar på tyska men min tyska är inte den bästa.

http://www.sportal.de/medien-borussia-moenchengladbach-plant-transfer-von-kim-kaellstroem-1-2014012133839600000
Ja, det står att Mgladbach inte än varit särskilt aktiva under januarifönstret men att de planerar ett bud på €3m för Källström vars kontrakt går ut nästa sommar. De ligger trea i Bundesliga och om jag inte missminner mig gick det bra för dem även förra året.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in