2013-11-18, 12:24
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av athombear
Bendtner vill lämna Arsenal för Barca eller Real Madrid. :-)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article17861122.ab
Ancelotti köper honom för 600m + Benzema
2013-11-18, 17:36
Medlem
Vad jag har läst någon gång är att Reus har en klausul som sätter igång 2015 eller något liknande.
2013-11-18, 17:53
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronikel
Vad jag har läst någon gång är att Reus har en klausul som sätter igång 2015 eller något liknande.

Reus har en klausul på 30m£ som väl redan "sätts igång"? Dortmund håller väl fortfarande på att förhandla bort den med honom.
2013-11-18, 18:20
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Reus har en klausul på 30m£ som väl redan "sätts igång"? Dortmund håller väl fortfarande på att förhandla bort den med honom.
Tror jag läste på Bild att hans 35M£ klausul sätts i verkan 2015, därför försöker Dortmund fixa ett nytt kontrakt innan detta.
2013-11-18, 19:34
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Tror jag läste på Bild att hans 35M£ klausul sätts i verkan 2015, därför försöker Dortmund fixa ett nytt kontrakt innan detta.

Har inte sett några trovärdiga uppgifter, varken i Bild eller någon annanstans, på klausulens storlek. Enbart spekulationer på nivån 35-40 milj Euro. Bara att den finns samt att den ska träda i kraft år 2015. Kontraktet sträcker sig annars till 2017.

Givetvis försöker klubben nu att omförhandla kontraktet, men de fick nog prioritera andra spelare först. De med kortare kontraktstid och sämre löner. Reus skrev ju på förra sommaren och köptes då för sin dåvarande utköpsklausul av Dortmund från M'Gladbach. Den var alldeles för låg. Noterbart är att han då hade ett erbjudande från Bayern, med sin höga lönenivå, men valde ändå BVB. Han lär alltså inte sitta på någon "minilön" som flera andra gjort i Dortmund tidigare.

Min spontana känsla är att killen/agenterna vill förhandla upp lönen, inte att han kommer att lämna.

Märkligt annars hur Dortmund alltid verkar strula till det med sina spelare, deras löner och deras kontrakt. De tjänade ändå kring en halv miljard kronor förra säsongen, exl Götze och andra transfers. En inte obetydlig del av detta gick till ordförande Watzke själv.
2013-11-18, 19:39
Medlem
Mycket rykten om spelare från och till PSG. Finns det någon grund i något?
Matuidi till Napoli tex? Vill han ens lämna PSG nu när de är så bra och satsar så mycket? Vill PSG bli av med sin defensiva slitvarg?
Vem ska då ersätta? Satsar man på en mer offensiv kreatör istället, någon som faktiskt behövs i PSG trots att mittfältet förbättrats mycket i höst?
Tex har det ju ryktats om en del högkvalitetsspelare som ej fått speltid i sitt klubblag samtidigt som VM går nästa år, tex Mata och Kagawa.

Pastore och Menez ryktas bort och det är jag glad för. Förvisso duger de gott som bänkvärmare men de är samtidigt för bra för det. Pastore borde försöka få till en nystart någonstans. I PSG är han sorgligt blek och han har ju tidigare (Palermo i 2 säsonger samt första säsongen i PSG) varit bra. Menez kan vara startspelare i ett hyfsat lag i en större liga. Bra och ha som inhoppare, kan hitta på en del saker även om han är en tämligen usel avslutare.

PSG har 4 bra mittfältare i Motta, Verratti, Matuidi och Rabiot och de Verratti och Rabiot är verkliga framtidsämnen. Men just nu saknar ändå mittfältet lite spets. Det är inte CL-vinnar klass på det. Samtidigt trist om Rabiot och Verratti skulle få mindre speltid. Vill verkligen se dem utvecklas. Och att ersätta Matuidi känns inte heller jättebra. Han gör ett bra defensivt jobb.
Lavezzi och Lucas kan ju spela yttrar både i en 4-3-3, 4-2-3-1 och en 4-4-2 uppställning. Måste en lämna om PSG tar in en stjärna på innermittfältet?
2013-11-19, 09:27
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av athombear
Bendtner vill lämna Arsenal för Barca eller Real Madrid. :-)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article17861122.ab

Ja, herregud - den där självbilden, det är en sjukdom. Det verkar dock som han lämnar i jul, vilket är trevligt. Wenger brukar ju vilja ha någon liten slant för sina spelare, och Bendtner vill bevisligen spela - det är nog inte så gynnsamt för honom att gå som fri transfer, med tanke på hur lite han har spelat. Åtminstone borde han sluta i ett lån som Chamakh gjorde, för att få speltid och visa upp sig

Det innebär förstås att en striker måste in. Frågan är bara vem..
2013-11-19, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ja, herregud - den där självbilden, det är en sjukdom. Det verkar dock som han lämnar i jul, vilket är trevligt. Wenger brukar ju vilja ha någon liten slant för sina spelare, och Bendtner vill bevisligen spela - det är nog inte så gynnsamt för honom att gå som fri transfer, med tanke på hur lite han har spelat. Åtminstone borde han sluta i ett lån som Chamakh gjorde, för att få speltid och visa upp sig

I hans försvar så är ju det där bara dålig journalistik. Det var ju bara mer en fråga om vilken hans drömklubb som spelare är. Och då svarar han Barcelona eller Real Madrid. Inget konstigt med det.

Han är ju självklart medveten om att han inte är bra nog.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-11-19 kl. 11:39.
2013-11-19, 12:01
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
I hans försvar så är ju det där bara dålig journalistik. Det var ju bara mer en fråga om vilken hans drömklubb som spelare är. Och då svarar han Barcelona eller Real Madrid. Inget konstigt med det.

Han är ju självklart medveten om att han inte är bra nog.

Det exakta citatet i den danska originalartikeln är:

Citat:
Hvor forestiller du dig at fortsætte karrieren?

»Hvis jeg selv kunne bestemme: Real Madrid eller Barcelona«.

Det är alltså Bendtners eget svar på en direkt fråga om hur han tänker sig att fortsätta sin karriär. Sedan kan jag möjligen ge dig att han i viss mån ser det som en önskning (om han själv får bestämma), men att han ens drar upp de där klubbarna med sitt rykte som verklighetsfrånvänd, och att han floppat både i Juve och Arsenal det är oerhört klumpigt och blir bara komik.

Sedan vet man aldrig med Bendtner, barca var t.ex. intresserade när han var tonåring. Jag skulle inte bli helt förvånad om det helt stigit honom åt huvudet och han verkligen tror att han kan ha något att hämta i större klubbar som en gång för många år sedan visat intresse.
2013-11-19, 16:15
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

Har läst i några brittiska tidningar att det spekuleras om att Wenger ska lägga ett bud på Pato, vet ju inte hur trovärdigt det är men ändå!

Hade varit fint imo, även om Pato inte är på topp just nu så är han ju fortfarande ung och är ju fruktansvärt bra när han är på topp, frågan är väl om han någonsin kommer tillbaka dit.
2013-11-21, 01:23
Medlem
Untouchables avatar
Julian Draxler har under det nuvarande landslagsuppehållet vid flera tillfällen talat gott om engelska klubbar och i synnerhet Arsenal. Här är hans senaste intervju:
http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/arsenal-transfer-news-julian-draxler-2813902

Citat:
Draxler, who became the youngest player to make 100 competitive appearances for Schalke back in March this year, admitted he is intrigued at the prospect of playing alongside his international team-mates Mesut Ozil and Per Mertesacker.

He added: “I have always said English teams are very big clubs and Arsenal is of course one of them.

“Of course I sometimes speak to Mesut or Per about the team, about the club, and they always have good words and they tell me nice things. You never know what happens in the summer but Arsenal is a very, very nice team.”

Draxler also went on to explain why the Gunners remain an attractive proposition for him.

He went on: “They always have very young players, they play attractive football and that’s what I like.”
Detta verkar dock röra sig om en potentiell sommarflytt, naturligtvis pga VM i sommar. Jag tror för övrigt att det ska till något väldigt speciellt för att spelare som är aktuella för Brasilien ska vilja byta klubb just i vinter. Annat med spelare som inte kommer att närvara såklart.
2013-11-21, 13:48
Medlem
Viking-s avatar
Hur mycket skulle Juventus kunna tänkas släppa Pogba för egentligen? Jag har bara sett Serie A sporadiskt och kan inte riktigt uppskatta hans värde för den gamla damen.

Det har ryktats ganska mycket bland Chelsea-kretsar om att PSG vill köpa Pogba för att ersätta Matuidi som pga sitt utgående kontrakt kan skriva på för Chelsea gratis under vintern.
Jag skulle personligen föredra Pogba ganska ordentligt, men jag tror att Matuidi skulle bli en uppgradering till Lampard/Mikel och med tanke på kontraktssituationen så vore det en ganska smart lösning (om inte mer än för att förbättra bredden då Essien, Lampard och Mikel kan vara inne på sin sista säsong i klubben).

Spelare som ryktas till mittfältet är hursom Pogba/Matuidi och Cabaye. Jag skulle själv bli glad över varenda en, men Pogba vore nog den största uppgraderingen (och Matuidi den minsta). Cabaye bör nog att få för ett ok pris han också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in