2014-01-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Ja, jag skrev det

Aha okej, missa det!
2014-01-12, 13:37
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Nu verkar det vara riktigt nära med Matic till Chelsea. Flera tidningar skriver nu att han vägrade träna med benfica inför matchen mot Porto och att han kan komma till London imorgon för att slutföra affären.
Vad ligger prislappen på? Lite synd att han är cup-tied men fortfarande värt det för att Chelsea ska kunna fortsätta hänga med i den absoluta toppen i ligan.
2014-01-12, 13:45
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Manchester Uniteds Anderson på väg till Fiorentina.

Hoppas rensningen ur laget börjar sakta men säkert nu. Får vi dessutom in Coentrao blir det ännu bättre men man ska inte ropa hej...
2014-01-12, 13:47
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Hoppas rensningen ur laget börjar sakta men säkert nu. Får vi dessutom in Coentrao blir det ännu bättre men man ska inte ropa hej...

Kanske skulle lägga till att det är lån + köpoption i sommar, Fiorentina kommer dock att betala hela hans lön.
2014-01-12, 13:56
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Manchester Uniteds Anderson på väg till Fiorentina.

Kul för honom och absolut nödvändigt. Men en av mina absoluta united-favoriter dom senaste åren. Ska definitivt börja följa Fiorentina nu. En magisk vårsäsong och en plats i vm-truppen coming up
2014-01-12, 14:09
Avslutad
Citat:
Men en av mina absoluta united-favoriter dom senaste åren. Ska definitivt börja följa Fiorentina nu. En magisk vårsäsong och en plats i vm-truppen coming up
På riktigt?

Coentrão lånas med köpoption, visst, men optionen utnyttjas inte och Baines ansluter sedan den 31 augusti 2014. För £45m.

Nej, Coentrão hade varit en bra och välbehövlig förstärkning. Nu när Fletcher är tillbaka är behovet av en innermittfältare inte lika akut - United kan vänta till i sommar med den förstärkningen. (inte för att de skulle kunna värva en tillräckligt bra innermittfältare i ett januarifönster ändå...)
2014-01-12, 14:12
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Vad ligger prislappen på? Lite synd att han är cup-tied men fortfarande värt det för att Chelsea ska kunna fortsätta hänga med i den absoluta toppen i ligan.
Det ryktas om allt mellan £21m till 30m euro. Däremot så är Matic med i truppen mot Porto så vinkeln med att han inte ville träna kanske inte stämmer till 100%.

Dock så har det inte hindrat fler rykten om att Matic tillhör Chelsea på tisdag, något verkar definitivt vara på gång där. Ryktet sa ju att Matic gjorde sig svår för att sätta press på Benfica, om klubben gav med sig så bör inget längre stå i vägen för en sista match.

Ramires - Matic blir ruskigt intressant, nu kan man också spela Matic - Lampard/MVG/RLC/Chalobah utan att få ett hjärtinfarkt vid varenda omställning.
2014-01-12, 14:15
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
På riktigt?

Coentrão lånas med köpoption, visst, men optionen utnyttjas inte och Baines ansluter sedan den 31 augusti 2014. För £45m.

Nej, Coentrão hade varit en bra och välbehövlig förstärkning. Nu när Fletcher är tillbaka är behovet av en innermittfältare inte lika akut - United kan vänta till i sommar med den förstärkningen. (inte för att de skulle kunna värva en tillräckligt bra innermittfältare i ett januarifönster ändå...)

På riktigt. Fantastisk personlighet. Rätt duktig fotbollsspelare också, när det vill sig, vilket tyvärr varit allt för sällan.

Hur lite Anderson än använts, tycker jag det pekar på att man har någon mittfältare på ingång. Har snackats mycket om Banega det senaste dygnet. Det är en chansning, men förmodligen en ganska billig sådan. En uppgradering över Anderson är det med all sannolikhet iaf. Att förlita sig på att Fletcher ska orka spela 2 matcher i veckan bör man nog inte göra. Dessutom tycker jag dom är alldeles för lika i sin spelstil.
2014-01-12, 14:22
Avslutad
Citat:
På riktigt. Fantastisk personlighet. Rätt duktig fotbollsspelare också, när det vill sig, vilket tyvärr varit allt för sällan.

Hur lite Anderson än använts, tycker jag det pekar på att man har någon mittfältare på ingång. Har snackats mycket om Banega det senaste dygnet. Det är en chansning, men förmodligen en ganska billig sådan. En uppgradering över Anderson är det med all sannolikhet iaf. Att förlita sig på att Fletcher ska orka spela 2 matcher i veckan bör man nog inte göra. Dessutom tycker jag dom är alldeles för lika i sin spelstil.
OK, det får jag faktiskt hålla med om. Minns U-17 VM, om det var 2005, där han var turneringens höjdpunkt. Helt galet bra. Men det har inte fungerat på Old Trafford, tyvärr.

Nej, att Fletcher ska spela (nästan) varje match kan man inte förlita sig på, men vi har ju den skicklige Cleverley som kan ersätta honom.

Banega vet jag inte hur bra han är, men inte är han sämre än Cleverley i alla fall. Vilka är alldeles för lika i sin spelstil?
2014-01-12, 14:39
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
OK, det får jag faktiskt hålla med om. Minns U-17 VM, om det var 2005, där han var turneringens höjdpunkt. Helt galet bra. Men det har inte fungerat på Old Trafford, tyvärr.

Nej, att Fletcher ska spela (nästan) varje match kan man inte förlita sig på, men vi har ju den skicklige Cleverley som kan ersätta honom.

Banega vet jag inte hur bra han är, men inte är han sämre än Cleverley i alla fall. Vilka är alldeles för lika i sin spelstil?

Det har ju det, om än i kortare perioder. Hans första säsong var ju över förväntan. Och inledningen av säsongen 11/12 var fantastisk. Men i övrigt har det ju varit en besvikelse, orsakad av skador. Och mat.

En toppformad Banega skulle nog gå in i dom flesta lagen, skulle jag vilja säga. Dock är han ju som sagt, relativt ojämn. Det är den typen av mittfältare som jag anser behövs iallafall. Sen om han skulle lyckas vet jag inte, men jag tycker det är värt en chansning.

Fletcher och Carrick syftade jag på, missade visst att skriva med det Dom har aldrig fungerat något vidare ihop.
2014-01-12, 15:15
Avslutad
Citat:
Det har ju det, om än i kortare perioder. Hans första säsong var ju över förväntan. Och inledningen av säsongen 11/12 var fantastisk. Men i övrigt har det ju varit en besvikelse, orsakad av skador. Och mat.

En toppformad Banega skulle nog gå in i dom flesta lagen, skulle jag vilja säga. Dock är han ju som sagt, relativt ojämn. Det är den typen av mittfältare som jag anser behövs iallafall. Sen om han skulle lyckas vet jag inte, men jag tycker det är värt en chansning.

Fletcher och Carrick syftade jag på, missade visst att skriva med det Dom har aldrig fungerat något vidare ihop.
Jadå, det har det, men menade mer i allmänhet.

Ja, Fletcher och Carrick är lite för lika, men vad gör man inte för att slippa skicklige Tom?
2014-01-12, 16:38
Avslutad
Guidetti klar för Stoke. Lån.
Senast redigerad av U-Fig 2014-01-12 kl. 16:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in