2013-11-21, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Hur mycket skulle Juventus kunna tänkas släppa Pogba för egentligen? Jag har bara sett Serie A sporadiskt och kan inte riktigt uppskatta hans värde för den gamla damen.

Det har ryktats ganska mycket bland Chelsea-kretsar om att PSG vill köpa Pogba för att ersätta Matuidi som pga sitt utgående kontrakt kan skriva på för Chelsea gratis under vintern.
Jag skulle personligen föredra Pogba ganska ordentligt, men jag tror att Matuidi skulle bli en uppgradering till Lampard/Mikel och med tanke på kontraktssituationen så vore det en ganska smart lösning (om inte mer än för att förbättra bredden då Essien, Lampard och Mikel kan vara inne på sin sista säsong i klubben).

Spelare som ryktas till mittfältet är hursom Pogba/Matuidi och Cabaye. Jag skulle själv bli glad över varenda en, men Pogba vore nog den största uppgraderingen (och Matuidi den minsta). Cabaye bör nog att få för ett ok pris han också.
Fullständigt fenomenal spelare som trots sin ringa ålder går in och totalt dominerar när Juventus spelar, även mot riktigt bra lag. Mångsidig som få vilket gör att han kan spela på vilken som helst av positionerna som Pirlo, Marchisio och Vidal spelar på. Bara det drar upp prislappen rejält. Med tanke också på att Pirlo spelar kanske sin sista säsong i Juve krävs en ersättare där, en roll som Pogba fyller ypperligt redan nu. Är dålig på marknadsvärden, men tar man i beaktning alla dessa variabler skulle det inte förvåna mig om Juventus sätter en prislapp i paritet med Cavanis, om inte mer. Men Juventus ska så klart inte sälja Pogba, ett steg i fel riktning.
2013-11-21, 14:41
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Fullständigt fenomenal spelare som trots sin ringa ålder går in och totalt dominerar när Juventus spelar, även mot riktigt bra lag. Mångsidig som få vilket gör att han kan spela på vilken som helst av positionerna som Pirlo, Marchisio och Vidal spelar på. Bara det drar upp prislappen rejält. Med tanke också på att Pirlo spelar kanske sin sista säsong i Juve krävs en ersättare där, en roll som Pogba fyller ypperligt redan nu. Är dålig på marknadsvärden, men tar man i beaktning alla dessa variabler skulle det inte förvåna mig om Juventus sätter en prislapp i paritet med Cavanis, om inte mer. Men Juventus ska så klart inte sälja Pogba, ett steg i fel riktning.
Misstänkte det, tråkigt att höra. Tänkte själv att han skulle kunna få gå för £30-40m, men tom det kanske blir för lite. Kanske vi kan köra KDB rakt av mot PP? Låter bra i mina öron.
2013-11-21, 18:36
Medlem
adzzs avatar
Citat:
Misstänkte det, tråkigt att höra. Tänkte själv att han skulle kunna få gå för £30-40m, men tom det kanske blir för lite. Kanske vi kan köra KDB rakt av mot PP? Låter bra i mina öron.

Menar du att Juventus värderar Kevin De Bruyne lika högt som Paul Pogba? Är du girig? Ursäkta om jag låter dryg... Har du öppnat ögonen för denna spelare Åldern, fysiken, mentaliteten... Vi pratar om en general som är endast 20 år gammal.
2013-11-21, 18:43
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adzz
Menar du att Juventus värderar Kevin De Bruyne lika högt som Paul Pogba? Är du girig? Ursäkta om jag låter dryg... Har du öppnat ögonen för denna spelare Åldern, fysiken, mentaliteten... Vi pratar om en general som är endast 20 år gammal.
Precis, därför det låter bra i mina öron (som Chelsea-fan, hint).
2013-11-21, 18:51
Medlem
Citat:
Precis, därför det låter bra i mina öron (som Chelsea-fan, hint).

Då har du inte sett Pogba spela särskilt mycket. Det skiljer flera nivåer mellan KDB och Paul Pogba. Är du på riktigt människa?
2013-11-21, 19:10
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Då har du inte sett Pogba spela särskilt mycket. Det skiljer flera nivåer mellan KDB och Paul Pogba. Är du på riktigt människa?
Det är väl just därför det låter rätt bra i hans öron (hint)
Jag håller helt och hållet med, Pogba mot De Bruyne låter fantastiskt
2013-11-21, 19:28
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:

Han skämtar.

Geez.
2013-11-22, 06:39
Medlem
Citat:
Du är verkligen lysande xeezer.
2013-11-23, 12:15
Medlem
Då denna tråd är alltför död får vi diskutera ryktena om vår allas hatdvärg!

Det var något rykte för ett tag sedan som ansåg att Adidas kommer försöka få över Messi till en Adidas klubb då just de sponsrar honom personligen. Denna Adidas klubb var just Bayern München med Pep i spetsen, som själv får en del av lönen betald utav dessa gossar.

Ser vi Messi inom snar framtid i den rödvita tröjan?

Stabila 5 % att stänker in mål i Bundesliga nästa säsong.
2013-11-23, 13:03
Avslutad
Nej, att Messi går till Bayern München lär knappast bli verklighet.
2013-11-23, 19:33
Medlem
Axezzs avatar
Yann M'vila var i borta sektionen under dagens derby, på g till liverpool kanske?
2013-11-24, 20:57
Medlem
Vad tror ni om PSG:s chanser att fånga Pogba? Han är fransman, påverkar det ens? Ligan är ju snäppet under de 4 stora och tom protugisiska har ju gått om (även om genomsnittskvaliten nog är högre i Frankrike). Han lär ju göra ligan ännu mer ointressant på det sätt att han troligtvis gör PSG ännu bättre.
CL-möjligheterna med honom i laget blir ju ännu bättre men de är möjligtvis (Chelsea går inte som tåget direkt men truppen är otroligt bred och stark) bättre på andra håll. PSG kan locka med pengar men det kan Chelsea med och är det ens ett argument för en 20-åring som kommer tjäna massor oavsett?

PSG behöver en mittfältsgeneral men vill Pogba till PSG?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in