Citat:
Fullständigt fenomenal spelare som trots sin ringa ålder går in och totalt dominerar när Juventus spelar, även mot riktigt bra lag. Mångsidig som få vilket gör att han kan spela på vilken som helst av positionerna som Pirlo, Marchisio och Vidal spelar på. Bara det drar upp prislappen rejält. Med tanke också på att Pirlo spelar kanske sin sista säsong i Juve krävs en ersättare där, en roll som Pogba fyller ypperligt redan nu. Är dålig på marknadsvärden, men tar man i beaktning alla dessa variabler skulle det inte förvåna mig om Juventus sätter en prislapp i paritet med Cavanis, om inte mer. Men Juventus ska så klart inte sälja Pogba, ett steg i fel riktning.
Hur mycket skulle Juventus kunna tänkas släppa Pogba för egentligen? Jag har bara sett Serie A sporadiskt och kan inte riktigt uppskatta hans värde för den gamla damen.
Det har ryktats ganska mycket bland Chelsea-kretsar om att PSG vill köpa Pogba för att ersätta Matuidi som pga sitt utgående kontrakt kan skriva på för Chelsea gratis under vintern.
Jag skulle personligen föredra Pogba ganska ordentligt, men jag tror att Matuidi skulle bli en uppgradering till Lampard/Mikel och med tanke på kontraktssituationen så vore det en ganska smart lösning (om inte mer än för att förbättra bredden då Essien, Lampard och Mikel kan vara inne på sin sista säsong i klubben).
Spelare som ryktas till mittfältet är hursom Pogba/Matuidi och Cabaye. Jag skulle själv bli glad över varenda en, men Pogba vore nog den största uppgraderingen (och Matuidi den minsta). Cabaye bör nog att få för ett ok pris han också.
Det har ryktats ganska mycket bland Chelsea-kretsar om att PSG vill köpa Pogba för att ersätta Matuidi som pga sitt utgående kontrakt kan skriva på för Chelsea gratis under vintern.
Jag skulle personligen föredra Pogba ganska ordentligt, men jag tror att Matuidi skulle bli en uppgradering till Lampard/Mikel och med tanke på kontraktssituationen så vore det en ganska smart lösning (om inte mer än för att förbättra bredden då Essien, Lampard och Mikel kan vara inne på sin sista säsong i klubben).
Spelare som ryktas till mittfältet är hursom Pogba/Matuidi och Cabaye. Jag skulle själv bli glad över varenda en, men Pogba vore nog den största uppgraderingen (och Matuidi den minsta). Cabaye bör nog att få för ett ok pris han också.
Åldern, fysiken, mentaliteten... Vi pratar om en general som är endast 20 år gammal.