2013-08-24, 00:59
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tycker inte alls det är fel att buda de summorna på Benzema. Han har bra mycket mer i sin repertoar än Cavani, Suarez och Falcao. Hans poängsnitt är för många förvånande bra, bättre än säkert du tror. TKD vet nog mer.

Förövrigt så är det exakt en sån spelare Arsenal behöver. Ren klass i allt han gör, vilket är bättre än en chansdribbler alá Suarez.

Tror vilken tränare i världen hellre hade velat ha dom spelarna du nämner än Benzema.
Jag ser ett mönster i att så fort en spelare ryktas vara på väg till Arsenal skriver du att den spelaren helt plötsligt är en av världens bästa på den positionen
Kan det ha något av göra med att du är arsenalsupporter?
2013-08-24, 01:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken

Tror vilken tränare i världen hellre hade velat ha dom spelarna du nämner än Benzema.
Jag ser ett mönster i att så fort en spelare ryktas vara på väg till Arsenal skriver du att den spelaren helt plötsligt är en av världens bästa på den positionen

Jag vet inte, men jag har varit väldigt tydligt med att jag inte ser Suarez som särskilt optimal för Arsenal. Han är för svävande, kommer inte ta plats rätt i boxen, inkräkta på spelskickligare spelares ytor, läs Cazorla och Rosicky. Jag har från dag ett av forwardssoppan haft Higuain som etta, Rooney som tvåa och Suarez som trea. Det var dessa tre som ryktades och jag har inte ändrat mig ett dugg. När det gäller Benzemas å har jag ofta försvarat honom som underskattad, hållit med TKD, och även föredragit honom i en tråd gällande Suarez vs Benzema. Slutledningen av det är att du snackar i nattmössan, och sprider en myt om oss Arsenal-fans. Det är samma sak som att jag tycker Gustavo var optimal för Arsenal.
2013-08-24, 01:07
Medlem
Seppo1337s avatar
Gianluca Di Marzio ‏@dimarzio 1h
Lamela-@SpursOfficialc, it's almost done: €30M + 5M bonus (3 for games played and 2 for qual. champions), 5 year contract for him #lamespurs

Gianluca Di Marzio ‏@dimarzio 1h
Mou calls every day Eto'o to bring him to @chelseafc: offered 1 year contract at 6M +bonus. #Samuelfuture
2013-08-24, 01:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag vet inte, men jag har varit väldigt tydligt med att jag inte ser Suarez som särskilt optimal för Arsenal. Han är för svävande, kommer inte ta plats rätt i boxen, inkräkta på spelskickligare spelares ytor, läs Cazorla och Rosicky. Jag har från dag ett av forwardssoppan haft Higuain som etta, Rooney som tvåa och Suarez som trea. Det var dessa tre som ryktades och jag har inte ändrat mig ett dugg. När det gäller Benzemas å har jag ofta försvarat honom som underskattad, hållit med TKD, och även föredragit honom i en tråd gällande Suarez vs Benzema. Slutledningen av det är att du snackar i nattmössan, och sprider en myt om oss Arsenal-fans. Det är samma sak som att jag tycker Gustavo var optimal för Arsenal.

Du bekymrar dig över att en världsanfallare ska inkräkta på Rosickys plats? Kom igen...
2013-08-24, 01:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Du bekymrar dig över att en världsanfallare ska inkräkta på Rosickys plats? Kom igen...

Det är inte en optimal värvning, då vi har typer som honom ett hack bakåt i plan. Vad är det svåra att förstå i det. Jag vill ha en klassavslutare, och som är bra på bollen och kan kombinera. Då är Benzema ett bättre alternativ än Suarez, oavsett vad du tycker om Rosickys kvalitet.

Med det sagt, så vore det fortafarande väldigt bra om vi får in Suarez. Men om valet står mellan honom och Benzema, så står jag rardyggad och föredrar den sistnämnde. Och då har jag inte ens nämnt personliga preferenser som elegans och vikten av att kunna bete sig.
2013-08-24, 01:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Och om du tar in argumentet borde det inte vara svårt att förstå. Suarez är en bättre spelare än Rosicky, men inte lika spelskicklig.
2013-08-24, 01:26
Bannlyst
Vad motiverar någon klubb att betala 25 miljoner kr per år i lön till Andreas Granqvist? Läste i aftonhoran på jobbet att han får det i Krasnodor.
2013-08-24, 01:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Vad motiverar någon klubb att betala 25 miljoner kr per år i lön till Andreas Granqvist? Läste i aftonhoran på jobbet att han får det i Krasnodor.

Det är ju tydligt att alla försvarare blir ett skämt när de ska ledas av Hamrén. Det är den enda rimliga slutsatsen.
2013-08-24, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken

Lägg ner bara, det där jävla mönstret du snackar om finns hos alla klubbar. För 30h sedan satt exempelvis Spurs supportrar och gjorde sina drömelvor med Willian i laget.

Man kan lika gärna vända på det och säga att du gnäller enbart för att det har med Arsenal att göra.
2013-08-24, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Blir spännande att följa den internpolitiska situationen i Real under säsongen om Bale-affären går igenom.

Hur menar du där( kan ha misstolkat dig)?
Tror inte Bale skulle hota stämningen i Real alls faktiskt. Ja han konkurrerar om Chris plats, men ingen verkar vara den typen som gnäller om det. Som jag förstått det är det Cassillas och Ramos som hörs mest i omklädningsrummet och att Ronaldo tvärtemot vad man skulle tro, skall vara ganska laidback. Förmodligen flyttas ju Ronaldo upp ifall Bale anländer och även Bale kan spela flera positioner. Dock har vi ju inte riktigt sätt någon utmana om Ronaldos plats så återstår ju att se. Men tycker det påminner lite om hur folk inte tror att Neymar kan passa i Barca bara för att det endast skulle få plats en stjärna. Självklart kommer Neymar att få acceptera det, och kommer även göra det.

Skulle sakna Bale i PL. Förbannat bra spelare och tycker inte att han är övervärderad (jaja det kommer från en bortskämd Chelsea som inte vet vad pengar är). En spelare är värd exakt vad en klubb är beredda att betala och skall man få loss PL bästa spelare får man fan pynta.
2013-08-24, 04:26
Medlem
fishbanes avatar
är det bara jag som tar för givet att Ronaldo drar till Manu om Bale sticker till RM?
2013-08-24, 04:52
Medlem
IrateBlackMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oliversppl
Hur menar du där( kan ha misstolkat dig)?
Tror inte Bale skulle hota stämningen i Real alls faktiskt. Ja han konkurrerar om Chris plats, men ingen verkar vara den typen som gnäller om det. Som jag förstått det är det Cassillas och Ramos som hörs mest i omklädningsrummet och att Ronaldo tvärtemot vad man skulle tro, skall vara ganska laidback. Förmodligen flyttas ju Ronaldo upp ifall Bale anländer och även Bale kan spela flera positioner. Dock har vi ju inte riktigt sätt någon utmana om Ronaldos plats så återstår ju att se. Men tycker det påminner lite om hur folk inte tror att Neymar kan passa i Barca bara för att det endast skulle få plats en stjärna. Självklart kommer Neymar att få acceptera det, och kommer även göra det.

Skulle sakna Bale i PL. Förbannat bra spelare och tycker inte att han är övervärderad (jaja det kommer från en bortskämd Chelsea som inte vet vad pengar är). En spelare är värd exakt vad en klubb är beredda att betala och skall man få loss PL bästa spelare får man fan pynta.
Jag tror han menar själva summan av övergången. Betalar Real en miljard så kommer de sannolikt bli starkt kritiserade p.g.a. den ekonomiska situationen i Spanien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in