2013-08-23, 15:29
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato

Här hänger jag inte riktigt med, vad är skillnaden med att rika araber eller oljeryssar laddar in pengar i klubbar eller att tv-bolag laddar in pengar, eller skoföretag, flygbolag, klädföretag, eller länder laddar in pengar, vad är skillnaden? Att det sen förekommer lag som handlar spelare för att de inte ska gå till ett annar lag (vilket jag betvivlar) är helt klart galet.

Det handlar såklart om marknadsekonomiska faktorer. Det du räknar upp är investeringar och sponsring som i slutändan är tänkt att ge ekonomisk avkastning för den som satsar sina pengar. Bakom satsningarna i City, Chelsea, Monaco och PSG finns inga sådana förhoppningar utan där är det mer likställt med ren hobbyverksamhet. Denna dopning medför också att marknadspriser trissas upp gällande såväl löner som övergångssummor och klubbar med en "self-sustaining model" tappar successivt slagkraft. Det är väl just det sisntnämnda som FFP är tänkt att försöka undvika i största möjliga mån.
Senast redigerad av dire 2013-08-23 kl. 15:40.
2013-08-23, 15:30
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Två år sedan, då var AVB tränare för Chelsea och nu är han tränare för Spurs.
Jag tror faktiskt att det var ett par månader innan AVB, när Ancelotti fortfarande tränade klubben.
2013-08-23, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Haha, fyfan vilken loska av Chelsea. Jag antar att detta innebär att Mata försvinner, eller att Oscar omskolas till central mittfältare. Kommer Tottenham inte sälja Bale nu?

Jo.

Sen kommer de att värva Andy Carrolls och Stewart Downings för pengarna eftersom inga klasspelare vill komma
2013-08-23, 15:32
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag tror faktiskt att det var ett par månader innan AVB, när Ancelotti fortfarande tränade klubben.

Ja så kanske det var, minns faktiskt inte något om det. Oh well, såna här kapningar händer, Spurs har ju gjort likadant tidigare mot andra klubbar.
2013-08-23, 15:42
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golly
Det kan väl omöjligtvis vara detta? Han måste gått och köpt skiten själv..
Blir kul att se hur fansen reagerar när man säljer Podolski (som faktiskt är en väldigt bra anfallare) och ersätter honom med Bendtner!
2013-08-23, 15:46
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato

Här hänger jag inte riktigt med, vad är skillnaden med att rika araber eller oljeryssar laddar in pengar i klubbar eller att tv-bolag laddar in pengar, eller skoföretag, flygbolag, klädföretag, eller länder laddar in pengar, vad är skillnaden? Att det sen förekommer lag som handlar spelare för att de inte ska gå till ett annar lag (vilket jag betvivlar) är helt klart galet.

TV pengar går ju till hela liga om man inte är spanjack förstås och ett oberoende företag sponsrar heller inte en klubb med astronomiska siffror. Med uttråkade oligarker som klubbägare svävar helt plötsligt en klubbar upp med obegränsad ekonomi och agerar helt hänsynslöst när det kommer till både transfersummor och löner.
Senast redigerad av waikikii 2013-08-23 kl. 16:03.
2013-08-23, 15:58
Medlem
Weeruuns avatar
http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2013/08/23/bildbeviset-kommer-presenteras-i-morgon/

Hur tror ni Bale kommer prestera i Real Madrid?
Vilken position tror ni han kommer spela?
Kommer han få starta de flesta matcher?
2013-08-23, 16:12
Medlem
Vad i helvete. Vad ska vi med Willian till? Vi har ju redan spelare i överflöd på dom positionerna. En jävla skitvärvning som kommer bara kommer ställa till turbulens när konkurrensen om platserna blir för stor. Kalla mig gärna bortskämd som klagar över en värvning andra skulle hurra över men jag ser inte hur han kan utveckla Chelsea som klubb positivt.
2013-08-23, 16:47
Medlem
Viking-s avatar
BBC Sport ‏@BBCSport6m

Chelsea have agreed a £30m deal to sign attacking midfielder Willian from Russian club Anzhi Makhachkala subject to a work permit

Nåja, det var det. Mycket pengar som hade kunnats spendera bättre, men samtidigt så kan det bli riktigt bra.
2013-08-23, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag förstår inte var allt strunt angående Mata kommer ifrån, Mou har tydligt sagt att man vill behålla honom mer än en gång.

Sedan vill jag bara upprepa mig om att det är en smartare värvning än vad man kan tro.

Se på denna uppställning:

Hazard - Oscar - Willian
Tolkar jag dig rätt om du menar att Mata inte ska spela i en ordinarie startelva? I så fall känns det som idioti att Oscar ska gå före, han är visserligen en mycket bra och lovande spelare, men Mata håller jag som top 5 i PL
2013-08-23, 17:16
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tle
Tolkar jag dig rätt om du menar att Mata inte ska spela i en ordinarie startelva? I så fall känns det som idioti att Oscar ska gå före, han är visserligen en mycket bra och lovande spelare, men Mata håller jag som top 5 i PL
Just mitten är ganska öppen, Oscar erbjuder bra mycket mer defensivt, medan Mata's kreativitet är bättre. Egentligen så tror jag att båda gör ett tillräckligt bra jobb för att roteras friskt, problemet tidigare var att vi inte utnyttjade kanterna tillräckligt, något som borde förbättras nu.

Med andra ord så är jag minst lika nöjd med:
Hazard - Mata - Willian
2013-08-23, 17:16
Medlem
Jkrokens avatar
Bara jag som inte undrar varför man spenderar lite mer pengar och värvar in Lewandowski? Faktum är att vi behöver en anfallare och ingen offensiv mittfältare. Min teori kan vara att Mourinho vill spela med en falsk nia. Med tanke på Chelseas spelidé med smådribblandet framför motståndarens backlinje, med mycket spelkombinationer, borde en falsk nia passa perfekt in i det laget? Nu vet jag inte vem som kan spela falsk nia i Chelsea. Har hört att Schürrle kan spela det (men han lär ju inte platsa i startelvan), alltså borde istället Hazard eller Oscar kunna spela där?

Låt säga denna uppställning i så fall:
----Hazard
Willian Mata Oscar

Man skulle kunna byta plats på Oscar och Mata som man gjorde mot Aston Villa senast.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in