2013-08-23, 14:23
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Från presskonferens med José Mourinho: Willian will join Chelsea. JM asked if Willian will join and he simply nods.

Tycker det är en udda värvning av Chelsea om jag ska vara ärlig.

Vem av de offensiva spelarna i Mata, Hazard, Oscar, de Bruyne, Schurrle och Moses är icke önskvärd i Chelsea? För någon måste det väl vara?
2013-08-23, 14:26
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Från presskonferens med José Mourinho: Willian will join Chelsea. JM asked if Willian will join and he simply nods.

Tycker det är en udda värvning av Chelsea om jag ska vara ärlig.

Vem av de offensiva spelarna i Mata, Hazard, Oscar, de Bruyne, Schurrle och Moses är icke önskvärd i Chelsea? För någon måste det väl vara?
Moses kommer garanterat att säljas om Willian kommer. Sen ryktas börjar det ryktas igen om att Mata kommer användas som ett byte för att få Rooney.

Jag som var så glad att Chelsea inte värvar så hårt i år, men släpps bomberna dem två sista veckorna...

Edit: Eftersom Moses räknas som "Homegrown" så kanske inte han blir såld. Antar att Chelsea kommer sälja/låna ut någon annan då.
2013-08-23, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Vem hade du spelat som högerytter i ett 433 då? Finns inte många bra brassar på den positionen.
Coutinho skulle ju kunna vara ett alternativ om han fortsätter utvecklas så som han gjort senaste halvåret i Liverpool. Hoppas Scolari får upp ögonen för honom bara.
2013-08-23, 14:28
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Moses kommer garanterat att säljas om Willian kommer. Sen ryktas börjar det ryktas igen om att Mata kommer användas som ett byte för att få Rooney.

Jag som var så glad att Chelsea inte värvar så hårt i år, men släpps bomberna dem två sista veckorna...

Moses räknas dock som en home-grown player enligt vad jag läste. Och dessa spelare brukar ju sitta säkert,

Samtidigt sa Mourinho nyss så här om Mata på PK:
Mou om Mata: 'He is a player we all like, a player we all want to keep. We want more quality, not less quality.'
2013-08-23, 14:58
Medlem
catos avatar
[Nej det är inte utan att man hoppas FFP sätter stopp för galenskapen snart. Manchester City är ännu värre - där man bevisligen inte längre har någon som helst avsikt att försöka hålla sig till sina egna medel, och då har i inte ens nämnt PSG och Monaco. Personligen tycker jag det är genuint vidrigt, forbollen betyder trots allt så mycket för så många att det är oerhört respektlöst att göra någon jävla shejk-cirkus av det. Kan de inte bara dra och tävla i att bygga störst yacht istället som de gjorde förr.[/quote]

Här hänger jag inte riktigt med, vad är skillnaden med att rika araber eller oljeryssar laddar in pengar i klubbar eller att tv-bolag laddar in pengar, eller skoföretag, flygbolag, klädföretag, eller länder laddar in pengar, vad är skillnaden? Att det sen förekommer lag som handlar spelare för att de inte ska gå till ett annar lag (vilket jag betvivlar) är helt klart galet.
2013-08-23, 15:00
Medlem
Steff83s avatar
Podolski verkar ju vara rätt nära att flytta hem...Schalke eller Wolfsburg..Så då kan ni nog Arsenalfans andas ut att Wenger har något annat bra i kikaren.
2013-08-23, 15:05
Medlem
Viking-s avatar
Jag förstår inte var allt strunt angående Mata kommer ifrån, Mou har tydligt sagt att man vill behålla honom mer än en gång.

Sedan vill jag bara upprepa mig om att det är en smartare värvning än vad man kan tro.

Se på denna uppställning:

Hazard - Oscar - Willian

Väldigt stark, erbjuder mycket flexibilitet men också spelare på kanterna som faktiskt fungerar väldigt bra på kanterna. Yttrar som är snabba och kan göra sina gubbar utan att behöva offra spelskickliga fötter som både kan skjuta, göra inlägg samt passa. Sedan kan alla även utföra vissa defensiva sysslor, något som fattades förra säsongen.
Med andra ord ganska likt det som Mou använde sig av under sin senaste sejour.

Vi har sedan Schurrle, som gör sig bäst på vänsterkanten, Mata som gör sig bäst i mitten, samt KDB som är duktig på högersidan. Med andra ord har varje position väldigt bra alternativ för rotation. Sedan så återstår Moses, som jag inte vet vad vi ska göra med. Om han måste stanna pga att han är homegrown så hänger nog tyvärr KDB löst, även om jag hoppas att det inte stämmer.

Värvningen skulle alltså utan tvekan göra Chelsea som lag starkare, men faktum återstår att det är en lyx-värvning. Hur som helst så har vi varit intresserade i ca två år så det är knappast som att vi kommer och stjäl en spelare från Spurs.
2013-08-23, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Podolski verkar ju vara rätt nära att flytta hem...Schalke eller Wolfsburg..Så då kan ni nog Arsenalfans andas ut att Wenger har något annat bra i kikaren.
Men då förlorar de ju en världsspelare

Att United först nu försöker köpa Fellaini (och Baines) förstår jag mig inte över huvud taget på.
2013-08-23, 15:10
Medlem
Citat:

Truppen är så jäkla tunn redan så det hoppas jag verkligen inte, Poldi är inte dålig, han är bara en i rad av många spelare som köps och sen inte får spela på den position dom egentligen är bäst i (Arshavin ett annat bra exempel)
2013-08-23, 15:14
Medlem
gollys avatar
Citat:

Det kan väl omöjligtvis vara detta? Han måste gått och köpt skiten själv..
2013-08-23, 15:21
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

Värvningen skulle alltså utan tvekan göra Chelsea som lag starkare, men faktum återstår att det är en lyx-värvning. Hur som helst så har vi varit intresserade i ca två år så det är knappast som att vi kommer och stjäl en spelare från Spurs.

Två år sedan, då var AVB tränare för Chelsea och nu är han tränare för Spurs.
2013-08-23, 15:28
Medlem
Haha, fyfan vilken loska av Chelsea. Jag antar att detta innebär att Mata försvinner, eller att Oscar omskolas till central mittfältare. Kommer Tottenham inte sälja Bale nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in