2013-08-07, 01:51
Medlem
Time for FSG to step up! Dom bara skickar in £150m i klubben till transfers sen skeppar vi suarez till Real för £30m. Nästa steg: Betala vidriga överpriser på spelare igen, alltså verkligen sjuka bud som ingen kan säga nej till.
Fast ändå på BRA spelare den här gången, inga fler medelmåttor. YES!

Vad fan gör man nu är frågan?
2013-08-07, 01:57
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Det Liverpool bör göra är att ha kvar Suarez.

Blir Suarez kvar i klubben så kommer han att spela och prestera. Anledningen heter VM2014.
Hur mycket än han vill spela i chämpjons ligue så väger nog VM 2014 högre. Och har svårt att tro att Urugauy kommer välja en anfallare som har underpresterat en hel säsong framför spelare som Cavani.
2013-08-07, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BacONbacOFF

Blir Suarez kvar i klubben så kommer han att spela och prestera. Anledningen heter VM2014.
Hur mycket än han vill spela i chämpjons ligue så väger nog VM 2014 högre. Och har svårt att tro att Urugauy kommer välja en anfallare som har underpresterat en hel säsong framför spelare som Cavani.

Varför inte båda?
2013-08-07, 02:07
Medlem
Kafferastens avatar
I de matcher där Suarez inte medverkat i PL så har Liverpool vunnit 62% av matcherna och med honom i laget är siffran 39%. Visst statistik säger inte så mycket men Suarez är en spelare som tar enormt mycket plats och nästan allt går via honom när han är på planen vilket inte enbart är positivt, speciellt om han har en så där dag då bollen inte vill in. Spelare som Coutinho och Sturridge har ju växt väldigt mycket i frånvaron av Suarez och kan man plocka in ett par duktiga spelare med pengarna man får från Luis så kanske laget kan bli bättre trots allt. Men CL tror jag inte att man når varken med eller utan Suarez i laget, är för många medelmåttor kvar i klubben och det behövs spets på nästan alla positioner innan man kan passera Arsenal och Spurs.
2013-08-07, 02:13
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BacONbacOFF

Båda två spelade samtidigt i för-vm nu i somras. Till och med Forlan spelade med de två!
2013-08-07, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Den tanken har man säkert tänkt, men frågan är om Chelsea verkligen vill lägga Torrespengar på ännu en liverpoolanfallare, och det stora problemet är väl annars att Suarez tycks nära något slags hat mot Chelsea som klubb i största allmänhet.

Vi vet ju hur han kommenterade ryktena om Chelseas intresse tidigare under sommaren till exempel, det var ju helt annat än Arsenal och Real. Förmodligen är det vissa spelare bland de blå som han inte drar riktigt jämt med.

Mjae, i rådande situation är det rätt idiotiskt att bjuda mer än vad Arsenal redan gjort, en summa som definitivt borde vara tillräcklig så redan där är det 10 millz 'billigare' än Torres. Luis ska vara på 80k/vecka i 'pool så egentligen borde det också räcka men låt säga att han ges 100k/vecka vid övergång, 75k mindre än Torres påstådda lön.

Angående Suárez åsikt om Chelsea så vet jag inte så mycket, du kanske kan berätta mer? Tycker han verkar rätt neutral till allt vad olika klubbar innebär och mer fokuserad på sin egna karriär. När han skrattade bort frågan om Chelseaintresse tidigare i somras antog jag att han själv kände att det var så pass osannolikt i och med Draculagate. Men kan iofs vara min partiska hoppfulla tolkning.
2013-08-07, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Mjae, i rådande situation är det rätt idiotiskt att bjuda mer än vad Arsenal redan gjort, en summa som definitivt borde vara tillräcklig så redan där är det 10 millz 'billigare' än Torres. Luis ska vara på 80k/vecka i 'pool så egentligen borde det också räcka men låt säga att han ges 100k/vecka vid övergång, 75k mindre än Torres påstådda lön.

Suarez har £120k i veckan nu
2013-08-07, 02:22
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Jag tror att Liverpool just väntar på att Suarez ska lämna in den där transferbegäran så man slipper betala ut lojalitetsbonusen på 3 miljoner pund vilket trots allt är en del pengar. Jag vill inte att Liverpool ska börja spänna musklerna nu och snacka om att man inte är en säljande klubb osv. Visst försök få ut lite mer stålar om det går men tvinga inte kvar honom, det kommer ingen att tjäna på. Liverpool visste vad man köpte så ingen mening med att gnälla på hur han agerar nu då han gjort exakt samma sak i Groningen och Ajax.

Sen kommer allt detta att upprepa framöver igen för Arsenal kommer knappast att vara Suarez slutstation. Om det nu är där han hamnar.

Jo det är möjligt att det ligger något i det med lojalitetsbonusen.

Nej, Suarez stannar nog inte i Arsenal, vilket iofs beror lite på hur projektet Arsenal utvecklas också. Rent ekonomiskt ligger ju Arsenal numera strax efter Bayern Munchen och ska utan problem ha råd att göra goda fönster varje år och successivt bygga upp ett riktigt bra lag precis som Bayern har gjort - utan att för den sakens skull gå med förlust. Men det förstår inte folk eftersom man är så insnöade på den etablerade bilden av Arsenal som någon slags gnetare. Men det är ungefär som att jämföra konsumtionsmönster för en kille före och efter han vinner 100 miljoner på lotto, den tidigare historien blir liksom inte riktigt rättvisande.

Men oavsett vad Suarez gör framöver så är det en oerhört symboliskt viktig värvning för Arsenal och Arsene Wenger om man kan visa alla att klubben kan spendera och har konkreta ambitioner. Det vore kommersiellt väldigt viktigt, och även för att locka andra spelare genom att branda om Arsenal från en säljande till en satsande klubb där det finns en intressant framtid. Det är ju mycket det som Arsenal är beredda att betala för, vid sidan av att få en som kan avgöra matcher naturligtvis. Real Madrid däremot har ju t.ex. redan ett flertal sådana spelare och därför har Suarez inte samma värde för dem.

En annan spelare som skulle vara kommersiellt väldigt viktig för Arsenal vore förstås Rooney där man skulle kunna positionera sig som den engelska fanbäraren om man så vill, med en så stor del av det nya landslaget som skulle finnas där.
Senast redigerad av zizacon 2013-08-07 kl. 02:25.
2013-08-07, 02:25
Medlem
Twatssons avatar
Jag ber på mina bara knän att Liverpool övertygar Suarez om att stanna, vi har den absolut bästa chansen på många år att kvala in till CL. Mittfältet har verkligen spelat ihop sig, Mignolet kommer göra succé så vi slipper åka dit på Reina. Det enda jag är orolig för är backlinjen, kommer det fungera?

Spurs är i princip ingenting utan Bale, kommer de hinna värva något efter att affären med Bale går igenom?

United har väl inte värvat någonting? Samtidigt som Rooney är missnöjd, Scholes lägger av, Ferdinand lägger av. Riktigt bles försäsong och nu 1-1 mot AIK.

Arsenal är alltid Arsenal, det kan gå hur som helst...

Chelsea vinner garanterat ligan i år
2013-08-07, 02:40
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose

Angående Suárez åsikt om Chelsea så vet jag inte så mycket, du kanske kan berätta mer? Tycker han verkar rätt neutral till allt vad olika klubbar innebär och mer fokuserad på sin egna karriär. När han skrattade bort frågan om Chelseaintresse tidigare i somras antog jag att han själv kände att det var så pass osannolikt i och med Draculagate. Men kan iofs vara min partiska hoppfulla tolkning.
Han pratar förmodligen om följande citat:
Citat:
"It's good to know that I am still valued by teams like Arsenal. Friends call me up to ask if I am moving to Chelsea, to which I laugh.
"Don't believe everything you read or hear! I am sometimes off the grid. I don't even know where my phone is sometimes." Sky sports
Det kan precis lika gärna handla om att han skrattar åt tanken på att en deal med Chelsea redan skulle vara klar, som att han skulle hata klubben. Får väl tolkas som man känner för. Men det var endast de mindre respektabla tidningarna som plockade bort sista delen av citatet och dundrade ut med att han inte gillade Chelsea.

Hursomhelst är det skitsamma, måtte han inte gå till Chelsea.
2013-08-07, 03:12
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Jag ber på mina bara knän att Liverpool övertygar Suarez om att stanna, vi har den absolut bästa chansen på många år att kvala in till CL. Mittfältet har verkligen spelat ihop sig, Mignolet kommer göra succé så vi slipper åka dit på Reina. Det enda jag är orolig för är backlinjen, kommer det fungera?

Spurs är i princip ingenting utan Bale, kommer de hinna värva något efter att affären med Bale går igenom?

United har väl inte värvat någonting? Samtidigt som Rooney är missnöjd, Scholes lägger av, Ferdinand lägger av. Riktigt bles försäsong och nu 1-1 mot AIK.

Arsenal är alltid Arsenal, det kan gå hur som helst...

Chelsea vinner garanterat ligan i år

Ferdinand har väl dock inte lagt av?
2013-08-07, 03:15
Medlem
.Charrua.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
I de matcher där Suarez inte medverkat i PL så har Liverpool vunnit 62% av matcherna och med honom i laget är siffran 39%.
...

Utan Suarez hade Liverpool hamnat en bra bit längre ner i tabellen det här året, statistik kan man vrida och vända på hur man vill. Det viktiga är mot vilket motstånd LFC spelade mot i dom där 62%...
Tvärtemot vad många säger så tror jag LFC gör bäst i att behålla Suarez; han kommer inte att dra benen efter sig på planen, tvärtom kommer han springa mer, bita mer, vara mer tjurig när han missar mållägen och försöka visa andra klubbar att han är en spelare som är värd att öppna upp plånboken för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in