Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Nu byter vi ämne.
På tal om Liverpool. Många verkar smått missnöjda med ert fönster, men jag tycker att det har varit ganska bra. Ni har behållit alla, hittills iaf, samt fått in Aspas, Mignolet och Toure. Var behöver ni förstärkning, om nu Suarez stannar? Backlinjen är ju tillräckligt bred, saknas kanske lite spets, och mittfältet tycker jag är starkt med Gerrard, Henderson, Allen och Lucas.
Jag tycker ni står inför en situation där ni har en överlag ganska bra trupp, men då är det också bara stjärnspelare som kommer lyfta er. Och vilka skulle det vara?
Jag är inte så missnöjd med de värvningar Liverpool har gjort. Det folk kanske är besvikna på är väl att det där stora namnet inte kommit. Men ska man vara helt ärlig har nog Liverpool svårt att locka till sig de spelarna som skulle ses som en storvärvning.
Om Suarez stannar skulle mina önskemål vara.
Vänsterback in för att ge Enrique lite konkurrens. Ryktas om Guilherme Siqueira och Aly Cissokho där. Då Cissokho är den enda jag sett av dom, dock bara några enstaka matcher, vågar jag inte säga vem jag hoppas de blir (om de nu blir nån).
Bort med Skrtel, för stor säkerhetsrisk i mina ögon. Drar på sig väldigt många onödiga frisparkar i närheten av straffområdet. Papadopoulos och Alderwireld är de som de ryktas mest om även om Sakho tydligen seglat upp som ett alternativ nu. Säljs Skrtel ska backen vi plockar in vara tänkt för startelvan, kan inte tänka mig att toure va tänkt som startman när han värvades.
Offensivt verkar Downing vara på väg bort, själv hoppas jag att Liverpool då går efter Ben Arfa eller Eriksen. Men det har varit ganska tyst om Eriksen ett tag nu och efter att Costa ryktet mer eller mindre försvann lika snabbt som de kom upp så har jag inte läst några trovärdiga rykten om offensiva spelare.
Ursäktar eventuella stavfel eller suddiga meningar. Klockan är mycket och jag är trött