2013-08-12, 00:20
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tycker att han är världsklass. Så.

Jag förstår inte att man inte kan döma en spelare efter runt 10 matcher samt läsa vad andra tycker. Ett gott fotbollsöga kan åtminstone det.

Du tycker inte själv att du är jävligt subjektiv i dina åsikter? Visst får du tycka som du gör, men ingen kommer ta dig på stort allvar.

Som någon här skrev innan, hade det låtit helt annorlunda om Arsenal hade värvat Paulinho och Spurs Gustavo.
2013-08-12, 00:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Du tycker inte själv att du är jävligt subjektiv i dina åsikter? Visst får du tycka som du gör, men ingen kommer ta dig på stort allvar.

Som någon här skrev innan, hade det låtit helt annorlunda om Arsenal hade värvat Paulinho och Spurs Gustavo.

Det har jag redan svarat på. 1: jag föredrar Gustavo som spelartyp. 2: han kan tillföra mer till Arsenal. 3: av det jag sett så tycker jag han är bättre än Paulinho. 4: det är min objektiva åsikt. Inget annat.
2013-08-12, 00:28
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
Då kör jag hellre med Giroud. Ge han denna säsong, såga han sen om han inte håller. Jag tror på han

Även sanogo tror jag kommer överaska er

Visst. Men oavsett behöver vi en forward. Kan vi inte lösa en absolut toppklass fowrward, så kan typ en Matri vara bra som konkurrens med Giroud.
2013-08-12, 00:35
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Det har jag redan svarat på. 1: jag föredrar Gustavo som spelartyp. 2: han kan tillföra mer till Arsenal. 3: av det jag sett så tycker jag han är bättre än Paulinho. 4: det är min objektiva åsikt. Inget annat.
Utan att vara dryg men du menar subjektiva va?
2013-08-12, 00:38
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Utan att vara dryg men du menar subjektiva va?

Nej. En person kan ha en objektiv åsikt, även fast den inte stämmer överens med andras.
2013-08-12, 00:43
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Nej. En person kan ha en objektiv åsikt, även fast den inte stämmer överens med andras.
Hmm, jag såg nu att exakt min ståndpunkt redan har framförts, borde ha lagt märke till det det. Kul för dig att du kan vara så självsäker på din egen objektivitet.
2013-08-12, 00:46
Moderator
zanteras avatar
Fast en åsikt är ju subjektivt i sig? Objektivt är ju om det är baserat på fakta? Att säga att Gustavo är en landslagsspelare är ett objektivt uttalande då det är baserat på fakta, medans att säga att han är världsklass är en åsikt vilket är subjektivt?

Inte för att vara petig eller något, men så resonerar jag iaf. Kan ha fel.
2013-08-12, 00:49
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fast en åsikt är ju subjektivt i sig? Objektivt är ju om det är baserat på fakta? Att säga att Gustavo är en landslagsspelare är ett objektivt uttalande då det är baserat på fakta, medans att säga att han är världsklass är en åsikt vilket är subjektivt?

Inte för att vara petig eller något, men så resonerar jag iaf. Kan ha fel.

Om jag väger för och nackdelar, samt totalt bortser från mitt supporterskap, så har jag ju gjort en egen, men likväl objektiv bedömning. Sedan behöver inte den alltid vara sann då folk kan ha fel. Men det är ju i alla fall helt fel att tolka objektivitet som något som majoriteten tycker, vilket skribenterna ovan verkar tro.
2013-08-12, 00:51
Avslutad
Hela Paulinho vs Gustavo debatten känns jävligt tröttsam.. Om han hamnar i Arsenal, så grattis grabben är jävligt bra.
2013-08-12, 00:52
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Hela Paulinho vs Gustavo debatten känns jävligt tröttsam.. Om han hamnar i Arsenal, så grattis grabben är jävligt bra.

Det är inte jag som varken tog upp debatten, eller har misskrediterat honom.
2013-08-12, 01:00
Avslutad
Citat:
Det är inte jag som varken tog upp debatten, eller har misskrediterat honom.

Nej pekar inte ut någon speciell, men känns som tråden behöver gå vidare.. Personligen hade jag varit mer än nöjd att se honom i Liverpool..
2013-08-12, 01:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Nej pekar inte ut någon speciell, men känns som tråden behöver gå vidare.. Personligen hade jag varit mer än nöjd att se honom i Liverpool..

Nu byter vi ämne.

På tal om Liverpool. Många verkar smått missnöjda med ert fönster, men jag tycker att det har varit ganska bra. Ni har behållit alla, hittills iaf, samt fått in Aspas, Mignolet och Toure. Var behöver ni förstärkning, om nu Suarez stannar? Backlinjen är ju tillräckligt bred, saknas kanske lite spets, och mittfältet tycker jag är starkt med Gerrard, Henderson, Allen och Lucas.

Jag tycker ni står inför en situation där ni har en överlag ganska bra trupp, men då är det också bara stjärnspelare som kommer lyfta er. Och vilka skulle det vara?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in