2013-08-28, 11:28
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Liverpool har inlett förhandlingar med PSG om Sakho enligt Tony Barrett på The Times. Efter att både Coates och nu Kolo Toure gått sönder på kort tid känns det ganska akut att få in en back med tanke på att Skrtel och Kelly inte spelat mycket på sista tiden och dragits med skador även dom. Sen pajade ju Cissokho igår också så det kommer vara öppen gata för Man Utd på Söndag.

Hur har Liverpools spel sett ut nu i inledningen i övrigt?
2013-08-28, 11:49
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde

Väldigt bra och intensiva förstahalvlekar där man dominerat bollinnehavet och skapat en del chanser, för att sedan bli ångest och en lång väntan på att släppa in kvitteringsmålet. Det har min känsla i båda matcherna varit iaf.
2013-08-28, 11:49
Medlem
Smirmats avatar
Citat:

Jag har bara sett matchen emot Stoke, och känslan efter den matchen var att dom skapade mycket chanser men att dom var väldig ineffektiva. Och sen så var det lite darrigt i försvaret emellanåt.
2013-08-28, 11:50
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Läste att Arsenal och PSG uppges ha lagt bud på Casillas.

Tiden börjar bli knapp nu om Arsenal ska värva, men nu är cl-platsen säkrad och förhoppningsvis få över några spelare

Det verkar som pressen tror att Arsenal ska köpa halva Reals madrids startelva. Casillas kommer man aldrig någonsin köpa, han skulle gå svindyrt för en målvakt och det är inte där man behöver lägga så oerthört mycket pengar - då kan man lika gärna acceptera Cesars löneanspråk och komma avsevärt billigare undan för en målvakt som är något sämre men fortfarande en klar förbättring. Det tror jag är en fullt möjlig värvning på deadline day - att Wenger antingen lånar in, eller värvar Cesar.

Di Maria däremot känns väl någorlunda tänkbart när Podolski är skadad nu också, men framförallt måste stofilen gräva fram en jävla striker. Att det ska vara så himla svårt.
2013-08-28, 11:59
Medlem
Ska bara flika in snabbt angående Casillas till Arsenal, är det bara jag som tänkt tanken att han faktiskt kan få det riktigt jävla tufft likt DDG i luftrummet? Casillas är så vitt jag vet varken speciellt lång eller stark. Möjligt att jag är ute och cyklar så någon med bättre koll får gärna rätta mig.
2013-08-28, 12:10
Medlem
freudianslips avatar
Angående målvakter.

Vad händer med Julio Ceasar, han startar inte ens i QPR och sitter på ett långt kontrakt. Trist om han skulle förlora sin plats i landslaget nu inför hemma-VM. Finns det inga troliga destinationer om nu Arsenal är för snikna för att ge 3 mille eller vad det nu var?
2013-08-28, 12:33
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:

Som andra skrivit har det sett väldigt bra ut inledningsvis i matcherna och sedan har spelet totalt dött och motståndarna har kommit tillbaka och Liverpool har sett trötta ut. Liverpool börjar bygga upp en intressant startelva men det saknas en del i backlinjen och på mittfältet samt att truppen är för tunn för att man ska vara med och kriga om en CL-plats.

Sakho förresten om han skulle komma är det en spelare värd att satsa på? Han verkar ju vara en talang som stannat i utvecklingen?
2013-08-28, 14:12
Medlem
Galatasarays sportchef Bulent Tulun befinner sig i Rom och ska idag ha förhandlat med representanter för Lazio angående en övergång för Burak Yılmaz. Enligt Di Marzio vill Galatasaray ha €5 miljoner mer än vad Lazio erbjuder. Har tidigare ryktats om att prislappen ligger på €15 m, så antar att Lazio erbjudit €10 m.

Förra sommaren hade Lazio chansen att köpa Yılmaz för €5 miljoner...
2013-08-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xul
Nog för att inget lag tackar nej till Casillas, men borde inte Arsenal kanske titta på att värva folk till andra positioner? Szczesny kan väl vara lite ojämn emellanåt, men överlag tycker jag han är väldigt bra, liksom Fabianski. Jag kanske har missat något, men är det inte andra positioner som Arsenal bör prioritera värvningar till?

Håller med! Känns som att fokus inte bör ligga på målvaktssidan då det finns ett flertal andra positioner som behövs förstärkas - skador, sålda spelare och brist på kvalité.

Szczesny känns i mina ögon som en vettig målvakt, i jämförelse med övriga Premier League konkurrenter känns han stark. Sedan vet man ju självklart inte om allt snack kring dessa transfers är struntprat (som 99% av övriga Silly Season "värvningar").

Håller tummarna för Arsenalfansens skull att laget förstärks!
2013-08-28, 14:58
Avslutad
1 månad på Toure, hade befarat ännu längre. Härligt.
2013-08-28, 15:06
Medlem
Gantss avatar
Willian är helt klart för Chelsea nu

http://www.chelseafc.com/news-article/article/3440090/title/willian-transfer-completed
2013-08-28, 16:37
Bannlyst
Kommer aldrig förstå denna hysteri om luftspel så fort en sydlänsk målvakt anländer till PL. Snackades det inte samma sak om Lloris när han kom till Spurs att han skulle ha svårt med spelet i luften? I dag är han utan tvekan Spurs mest stabila spelare och top 3 målvakter i ligan enligt mig.

Som vanligt odlas myter som att den engelska ligan är så tuff, att tempot är högt att få sydländska spelare kan anpassa sig. Senare kommer väl sanningen ikapp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in