Citat:
Ursprungligen postat av
JR1
Hur känner ni andra Arsenal supportrar inför en eventuell Suarez övergång? Visst vi behöver verkligen en klassanfallare och Suarez hade höjt Arsenal till den absoluta toppen, men är han verkligen värd 50 miljoner pund? Nej jag tycker inte det.
Har här under listat eventuella nackdelar vid en värvning av Luis Suarez:
Lönestrukturen i klubben blir rubbad och spelare blir missnöjda och vill ha höjd lön, därav försämras harmonin i truppen avsevärt.
Han är Avstängd Arsenals 6 första matcher.
Han har en förmåga att göra otroligt dumma och onödiga saker på fotbollsplanen.
Han fick mest gula kort i premier league föregående säsong och det som anfallare.
Om Real Madrid knackar på dörren så kommer han att göra allt i sin makt för att tvinga fram en eventuell övergång.
Frågan är bara vilka andra klassanfallare som är villiga att gå till en klubb av Arsenals dignitet?
Visst är han duktig, men jag har svårt för spelare utan vidare klubbkänsla. Att han vill lämna Liverpool ä väl en femma, men inte sköts det så fint. Tycker att Arsenal har ett fint lag med bra lagmoral, så att ta in en hetlevrad Suarez kanske riskerar att slå slint. Även det du nämner med lönen kommer att stöka till det. Vad kommer stjärnorna som accepterat lönereglerna tycka?
Det är mycket pengar, och kommer han verkligen nöja sig med CL-spel med Arsenal? Eller kommer det nästa säsong heta att han vill komma till ett ännu bättre lag?
Så skört som laget ändå får anses vara offensivt, tycker jag att det känns sådär att tillförlita sig på en spelare av den här sorten. Lag som City och Utd har tampats (och tampas) med detta, men har större förmåga att rotera med spelare och frysa ut de som inte sköter sig.