Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-05-25, 03:40
  #1
Medlem
Hej drack ett glas av detta nu, dumt jag vet men finns det några indikationer på att det skulle vara farligt? Ville bara undersöka hur vidrigt bitrex är och det var faktiskt inte farligt alls! Tycker whiskey smakar värre, tro det eller ej!

edit: läste databladet innan jag smakade men det stod bara att det innehöll etanol och isopropanol vilket ju är lugnt men det jag är oroad över är andra hälsovådliga ämnen som inte står med på innehållsförteckingen.
__________________
Senast redigerad av Construct 2013-05-25 kl. 03:47.
Citera
2013-05-25, 03:53
  #2
Medlem
will84s avatar
I morgon kommer du vakna blind och organen kommer ta stryk.
Ska dock va kräkmedel i rödsprit, hur mycket drack du?
Citera
2013-05-25, 03:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will84
I morgon kommer du vakna blind och organen kommer ta stryk.
Ska dock va kräkmedel i rödsprit, hur mycket drack du?
Men snälla driv inte, är du seriös? Jag tog en klunk utspätt med hälften vatten. Nej det är bitrex i det och man spyr inte ens av det.

edit: antar att du bara kommer in utan någon som helst vetskap i frågan.
Citera
2013-05-25, 04:15
  #4
Medlem
daladasens avatar
Försök att hålla dig vaken, om du känner symptom bör du åka till akuten..
Citera
2013-05-25, 04:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daladasen
Försök att hålla dig vaken, om du känner symptom bör du åka till akuten..
Vad för symptom? Vet du något om just förtäring av t-röd eller specifikt Swed Handlings Rödsprit?

Här är databladet iaf: http://www.swedhandling.com/pdf/Rodsprit.pdf

Jag tog en klunk utspätt med lite mer än hälften vatten.
__________________
Senast redigerad av Construct 2013-05-25 kl. 04:18.
Citera
2013-05-25, 04:23
  #6
Medlem
daladasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Construct
Vad för symptom?
Magsmärtor.
Citera
2013-05-25, 04:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daladasen
Magsmärtor.
Okej!

Har inte ont i magen iaf.
__________________
Senast redigerad av Construct 2013-05-25 kl. 04:31.
Citera
2013-05-25, 13:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Construct
Hej drack ett glas av detta nu, dumt jag vet men finns det några indikationer på att det skulle vara farligt? Ville bara undersöka hur vidrigt bitrex är och det var faktiskt inte farligt alls! Tycker whiskey smakar värre, tro det eller ej!

edit: läste databladet innan jag smakade men det stod bara att det innehöll etanol och isopropanol vilket ju är lugnt men det jag är oroad över är andra hälsovådliga ämnen som inte står med på innehållsförteckingen.
Isopropanol, Det är spolarvätska.. gör inte om det om du nu klarar dig utan skador.
Citera
2013-05-25, 15:05
  #9
Medlem
bensbagilles avatar
Nästa gång du ska smaka på något som kan vara farligt kanske det är lättare att bara ta några droppar? För att hålla sig på den säkra sidan.
Citera
2013-05-25, 15:31
  #10
Medlem
foshobros avatar
Så länge just den rödspriten inte innehåller någon metanol är det lugnt. Kemetyls t-Sprit innehåller också isopropanol lite aceton med, och den är ju ganska populär att dricka. Bakfyllan är ingen höjdare och man blir väldigt uttorkad, så drick vatten
Citera
2013-05-25, 17:19
  #11
Medlem
HeavyMentals avatar
Så länge det inte är metanol i så ska det va lugnt, och skulle det va metanol i så står det med i innehållsförteckningen.
Själv drack jag lite isopropanol igår.
Var helt OK, förutom acetonsmaken man får i munnen
Citera
2013-05-25, 17:53
  #12
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rav3r
Isopropanol, Det är spolarvätska.. gör inte om det om du nu klarar dig utan skador.

Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
Så länge just den rödspriten inte innehåller någon metanol är det lugnt. Kemetyls t-Sprit innehåller också isopropanol lite aceton med, och den är ju ganska populär att dricka. Bakfyllan är ingen höjdare och man blir väldigt uttorkad, så drick vatten

Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMental
Så länge det inte är metanol i så ska det va lugnt, och skulle det va metanol i så står det med i innehållsförteckningen.
Själv drack jag lite isopropanol igår.
Var helt OK, förutom acetonsmaken man får i munnen
Isopropanol är inte värre än etanol så ni kan vara lugna. Visst är det farligt, lika farligt som spriten ni köper på systemet. Ta det lugnt med lösningsmedlen!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback