Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-24, 14:49
  #1
Medlem
Tidsresenarens avatar
Jag tog ca 2 mg Suboxone (ögonmått) igårkväll runt 18-tiden genom näsan. Har aldrig testat knark innan (förutom Stesolid dagen innan) och det blev en katastrof. Det kändes okej första timmen, men sedan ballade det ur totalt. Jag satt och hängde på bordet några timmar och spydde några gånger.

Det som oroade mig mest var att jag skulle få andningsnöd/andningsdepression. Jag blev påmind om att det hänt mig några gånger i livet att jag vaknat upp mitt i natten och kippar efter andan (har tydligen slutat andas). Jag drog till sjukhuset och dom kollade hjärtat (stetoskop), puls och blodprov. Läkaren sa dock att det var lugnt och att jag kunde sova hemma. Jag sov kanske tre timmar när jag kom hem igen, men blev ändå nojig igen sen för att somna om.

Så lite frågor här.

1) Jag upplever trots allt fortfarande att det skulle vara farligt att somna, hur får man bort denna oro?

2) Känner fortfarande av Subben nu ca 20 timmar efter intag, inte så illa som igårkväll men jag känner fortfarande som om jag är jättetrött och lite "mjuk" i benen osv. Jag börjar bli lite less på effekten, hur länge sitter den i?

3) Läkaren på sjukhuset sa också att dom inte hittade något i blodet ca 6 timmar efter att jag tog dosen, hur kommer det sig? Om den inte finns kvar, vad är det då jag känner?

4) Förvärrar det saker genom att dricka alkohol? En öl har jag tagit.
Citera
2013-05-30, 13:59
  #2
Medlem
biggander2s avatar
Hade du läst något om suboxone innan intag? Det verkar verkligen inte som det..

Du tog för mycket enligt mig. Du bör ha börjat med 0.5mg och sedan fyllt på med 0.5mg till, det tror jag hade räckt gott och väl.

Att spy är en vanlig bieffekt för den ovane, om du ska ta igen så bör du ladda upp med postafen. (Åksjuketabletter som finns på apoteket, tar bort ditt illamående).

1) Jag vet inte hur du ska få bort denna oro, antingen får du väl sitta uppe tills du känner dig bekväm eller så får du lägga dig och sova. Jag skulle personligen ha rökt lite cannabis men jag vet inte om det hade varit så bra i ditt fall, risken finns ju att du skulle blivit mer nojjig.


2) Det kan vara olika beroende på person. Ruset håller i sig länge och det har en relativt lång halveringstid, lägg dig och sov så skulle jag tro det är borta när du vaknar upp.


3) Läkaren på sjukhuset sa också att dom inte hittade något i blodet ca 6 timmar efter att jag tog dosen, hur kommer det sig? Om den inte finns kvar, vad är det då jag känner?

Det låter väldigt konstigt då halveringstiden ligger på 37 timmar om jag inte minns fel..

4) Förvärrar det saker genom att dricka alkohol? En öl har jag tagit.

Om man är påverkad av sub är det inte bra att dricka alkohol, det kan leda till andningsdepression.
Citera
2013-05-30, 20:27
  #3
Medlem
Izunis avatar
Sub sitter i lääänge

Diazepam sitter i lääänge

Farligt eftersom att dom även förstärker varandra och om du har haft typ sömnapné tidigare så låter detta lite farligt för dig.

Läs på innan du pillar i dig, gör om gör rätt eller håll dig borta från knark så att du inte dör!
Citera
2013-05-30, 21:34
  #4
Medlem
Moments avatar
Kan lova dig att detta sitter i huvudet .
Varit med många som tagit tjack och trott hjärtat har stannat.
Tagit sub och trott att dom har dålig syresättning.
Tagit syra och fått för sig att dom slutade andas för några timmar sen.

Har man så lätt att förvränga verkligheten bör man ej ta droger. Väldigt få kolar av sub jag skulle kunna äta hundrastycken då man inte kan överdosera på sub om man är van med det åtminstonde. Min kompis svalde en 8mg första gången , spydde dock.

Du måste komma över ditt eget sinne .
Citera
2013-05-30, 21:41
  #5
Medlem
Låter som någonting jag kunde skrivit för några år sen. Hade skrivit till mig själv "gå och lägg dig så mår du bra i morgon".
Citera
2013-05-30, 23:25
  #6
Medlem
På 3an, Vad menar du med att de in såg något i blodet? Sa du att du tagit Sub och bad dem kolla koncentrationen eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback