2013-05-21, 18:37
Medlem
00marcus00s avatar
Citat:
Manchester City och New York Yankees är två av idrottsvärldens starkaste varumärken.
Nu gör de två idrottsklubbarna gemensam sak och startar ett fotbollslag.
Ägarna bakom nystartade New York City FC är tillsammans goda för över 35 miljarder kronor.
/Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle16818180.ab

Själv tycker jag att det är tråkigt att nya klubbar kan skapas endast för att någon rik kan pumpa in pengar. Kommer massvis med toppspelare åka över till USA för att spela i MLS?
Vad tycks om det här projektet? Jag tycker det är förjävligt
Citera
2013-05-21, 18:44
Medlem
marc0p0l0s avatar
Var inte New York Cosmos redan på väg att omformas med Pele, Cantona o.s.v.

Vad hände med den satsningen? Har New York nu två lag från att tidigare ha haft 0?
Citera
2013-05-21, 18:46
Medlem
Antevantes avatar
Att det skapas nya klubbar är väl inte fel, speciellt inte i USA.

Det som är tråkigt för fotbollen är att det mer och mer handlar om pengar och att köpa, köpa och åter köpa som gäller.
Tiden då Svenska lag kunde sticka upp i europa är för alltid förbi och snart är det bara de stora som kommer att göra upp om CL.
Det finns väl t.o.m planer på att stänga CL för små klubbar..

Den utvecklingen tycker jag är synd!
Citera
2013-05-21, 19:08
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Var inte New York Cosmos redan på väg att omformas med Pele, Cantona o.s.v.

Vad hände med den satsningen? Har New York nu två lag från att tidigare ha haft 0?

New York Red Bulls finns ju sedan länge (spelar dock sina matcher på New Jersey-sidan), med Thierry Henry och förr Hasse Backe. Känns väl inte direkt som en superhet klubb, trots detta, en rik ägare samt Juninho och Tim Cahill.
Citera
2013-05-21, 19:16
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
New York Red Bulls finns ju sedan länge (spelar dock sina matcher på New Jersey-sidan), med Thierry Henry och förr Hasse Backe. Känns väl inte direkt som en superhet klubb, trots detta, en rik ägare samt Juninho och Tim Cahill.

Just, glömde helt bort dem.

Hittade det här om Cosmos också, tydligen går de in i amerikanska "division II" i år.

http://en.wikipedia.org/wiki/New_York_Cosmos_%282010%29

Finns det verkligen ett sådant intresse i New York att tre klubbar får plats?
Citera
2013-05-21, 19:33
Medlem
00marcus00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0

Finns det verkligen ett sådant intresse i New York att tre klubbar får plats?

Jag tror att det är en del av planen, att göra så det blir fler fotbollsintresserade i USA. MLS hoppas på att satsningen blir en succé så att USA inte räknas ut som fotbollsnation.
Citera
2013-05-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante

Det som är tråkigt för fotbollen är att det mer och mer handlar om pengar och att köpa, köpa och åter köpa som gäller.
Tiden då Svenska lag kunde sticka upp i europa är för alltid förbi och snart är det bara de stora som kommer att göra upp om CL.
Det finns väl t.o.m planer på att stänga CL för små klubbar..

Den utvecklingen tycker jag är synd!

har har vi någon som tänker rätt!
Citera
2013-05-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante

Jag håller med om att UEFA Champions League inte längre lever upp till namnet, och lika gärna kan byta namn till UEFA Money League. Men jag tycker det ser ut som en trend, där bara köpa inte längre håller. FC Barcelona (som har egna också, men köpt en hel del) kallas världens bästa klubblag, gör fiasko i UEFA Champions League två säsonger i rad. Chelsea FC har värvat mycket, men inte vunnit så mycket som man borde. Real Madrid värvade mycket ett tag utan att vinna.
Citera
2013-05-22, 17:50
Medlem
erikbes avatar
Ska börja hålla på dem direkt. Så kan jag säga att jag är äkta
Citera
2013-05-22, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Ska börja hålla på dem direkt. Så kan jag säga att jag är äkta

Du får köpa deras keps och gå runt med den.
Citera
2013-05-22, 18:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00marcus00
/Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle16818180.ab

Själv tycker jag att det är tråkigt att nya klubbar kan skapas endast för att någon rik kan pumpa in pengar. Kommer massvis med toppspelare åka över till USA för att spela i MLS?
Vad tycks om det här projektet? Jag tycker det är förjävligt

Vet inte om de kan pumpa in en massa pengar i det här projektet egentligen. Även denna klubb måste hålla sig till de hårda ekonomiska regleringar de har i MLS. Jag tror mer det handlar om att bygga Citys varumärke i USA.
Senast redigerad av mishima 2013-05-22 kl. 18:20.
Citera
2013-05-22, 19:27
Medlem
00marcus00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vet inte om de kan pumpa in en massa pengar i det här projektet egentligen. Även denna klubb måste hålla sig till de hårda ekonomiska regleringar de har i MLS. Jag tror mer det handlar om att bygga Citys varumärke i USA.

Har de salary caps i MLS? Isf kan vi nog vara lugna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in