2013-06-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milli.K
okej hppas de inte fortsätter alls för länge då lär jua ju förlora alla i min närhet....

Höll mig iaf igår ifrån lyrican trots att de kändes som att ja inte skulle klara mer slängde i mig blev 30 stil men endå somnade ja inte...Idag pissdag igen...Men känner mig snällare idag bara helt känslig gråter för minsta lilla sak o ställde in middag med familjen som ja försöker reparera kontakten med efter tidigare missbruk av annat ( inte lyrican ja menar) Men ja kommer fan inte utanför dörren idag o på måndag ska ja jobba alltså de här e fan sjukt... Jag svär om man bara vetat vilken skit lyrica är alltså det borde verkligen inte få skrivas ut alls de här e fan inte mänskligt! Självklart försätter man sig i sina egna situationer o då får man ta smällarna men läkare borde veta bättre jag var ju på behandlingshem av en enda anledning o de var för o bli så ren som möjligt från droger ÓCH mediciner...Alltså verkligen en BIG UP till alla som klarat detta... Och nej nedtrappning är för sent ja körde CT...Enda positiva att man går ner lyricakilona iaf... måste ju se nått positivt iaf.. Någon som vet varför stilnoct slutat fungera trots att jag inte ätit de på jättelänge? 30 igår o somnade endå inte kan de vara att kroppen inte tar emot ämnet eller nått? de funkade när ja tog flera förr i tiden nu hände de verkligen inget... Till o med imovan funkar bättre o immisar brukar inte bita på mig...
Citera
2013-06-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkfish
Precis det jag menar. Att motionera när man inte orkar sminka sig tex. Förstår dej till 100 procent. Och känslan att man tappar verklighetsuppfattingen är skrämande nog.

Bra jobbat. Du är på god väg. Lider med dej, hoppas du får någon lugn halvtimme och ser ljuset i tunneln.

Tack De känns faktiskt skönt att veta att det är flera som gått igenom samma sak ( missförstå inte) men annars hade man nog trott att de är en sån här vekling man är... Ja verklighetsuppfattningen suger men den går upp o ner hela tiden...Ibland känner jag mig normalare o vågar svara i tel o vissa ggr vågar ja inte ens svara när de ringer fast de inte ens är dolt nr.. Och jag ör i "vanliga" fall den hårdhudade gamla "kickersbruden"Som aldrig vikit mig för nått...UTÅT sätt...innåt har ja mått dåligt men de är helt sjukt man lär känna sig själv på nytt igen typ..svängigt som fan e de...Sen har jag borderline och adhd också och jag tar inte ritalinet heller så ja vet inte om borderlinen börjar visa sig mer nu utan mediciner också.. :/ men som sagt Lyrican värsta av ALLT ja klivit av...Tack för allt stöd nu ut o ta en cigg....( inte ens de smakar gott längre men bara för att göra nått)
Citera
2013-06-11, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkfish
Du har säkert fått smaka på grova utsätnings symtom. Men ok efter några dagar orkar man det. Slår ut min motorik så ben osv slås ut. Kan tex inte gå, lyfta fötter och gå. Det är ju något du skall vara glad för. Ville bara förmedla att dina råd inte går att genomföra vid en riktigt at.
Mvh

Det låter som samma symtom jag får. Problem att gå, lyfta fötterna, orientera mig, kroppen känns oerhört tung och orken är ungefär som vid 39-40 graders feber. Ett märkligt symtom är att jag inte kan möta blickar och får väldigt svårt att sätta ihop både syn och hörsel, tal och mimik. Får för mig att det liknar autism. Höga ljud gör väldigt ont och gör mig trött. Som värst de första dagarna. Därefter blir det gradvis lättare. Jag förstår självfallet att det inte går att genomföra när som helst under abstinensen. Det är viktigt att förstå att det inte handlar om regelrätt motion. Det var mer som att under en kort stund lida ännu mer för att sedan lida något mindre. Jag tror jag satt naken på cykeln, lipade och trampade i ultrarapid vid ett tillfälle.

Att det inte riktigt finns något som dämpar utsättningssymptomen är bland det värsta med lyrica. Varken benso eller opiater har någon bra effekt. Min erfarenhet är att benso dämpar vissa symtom men också förlänger abstinensen.

Alkohol kan ge en dämpande effekt under en kort tid, baksmällan är tyvärr fruktansvärd. Drack mig igenom det värsta av en period av abstinens. Låg helt enkelt i sängen och drack sprit i några dagar. Fungerade för stunden men förlängde abstinensen. Kanske kan någon nmda-hämmare dämpa symtomen?

Theralen kan fungera för sömnen. Tyvärr gör det dagarna värre. Har försökt balansera theralenbaksmällan med ritalin. Tyvärr ger ritalin ett riktigt ångestpåslag under lyricaabstinensen.
Citera
2013-06-11, 14:17
Medlem
Synatts avatar
Hur många dagar har det gått nu sen du gick CT? Hur mår du i dagsläget, symptom du har kvar/fått etc....dvs lyrican vs. Livet. Vem leder?

Mvh//SyNatt
Citera
2013-06-11, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Haddock
Det låter som samma symtom jag får. Problem att gå, lyfta fötterna, orientera mig, kroppen känns oerhört tung och orken är ungefär som vid 39-40 graders feber. Ett märkligt symtom är att jag inte kan möta blickar och får väldigt svårt att sätta ihop både syn och hörsel, tal och mimik. Får för mig att det liknar autism. Höga ljud gör väldigt ont och gör mig trött. Som värst de första dagarna. Därefter blir det gradvis lättare. Jag förstår självfallet att det inte går att genomföra när som helst under abstinensen. Det är viktigt att förstå att det inte handlar om regelrätt motion. Det var mer som att under en kort stund lida ännu mer för att sedan lida något mindre. Jag tror jag satt naken på cykeln, lipade och trampade i ultrarapid vid ett tillfälle.

Att det inte riktigt finns något som dämpar utsättningssymptomen är bland det värsta med lyrica. Varken benso eller opiater har någon bra effekt. Min erfarenhet är att benso dämpar vissa symtom men också förlänger abstinensen.

Alkohol kan ge en dämpande effekt under en kort tid, baksmällan är tyvärr fruktansvärd. Drack mig igenom det värsta av en period av abstinens. Låg helt enkelt i sängen och drack sprit i några dagar. Fungerade för stunden men förlängde abstinensen. Kanske kan någon nmda-hämmare dämpa symtomen?

Theralen kan fungera för sömnen. Tyvärr gör det dagarna värre. Har försökt balansera theralenbaksmällan med ritalin. Tyvärr ger ritalin ett riktigt ångestpåslag under lyricaabstinensen.

Stess i små doser brukar vara effetiv mot all abs/AT. I svårare fall så måste stess kombineras med en cocktail av saker och åtgärder, som t.ex. när jag klev mångårigt dagligt heroinmissbruk - själv. Men i ditt fall räcker nog Stess och sömnmedel i högst någon vecka.
Citera
2013-06-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Hur många dagar har det gått nu sen du gick CT? Hur mår du i dagsläget, symptom du har kvar/fått etc....dvs lyrican vs. Livet. Vem leder?

Mvh//SyNatt

Det har gått ungefär 3 veckor sen jag gick CT...Jag har inte kvar lika mkt fysiska symptom men psykiskt är det helt upp och ner...Ibland känner jag mig helt apatisk och ibland helt knepig o vill inte gå utanför dörren..Känns som man verkligen får kämpa fortfarande för att hela tiden se att de blir bättre men om jag jämför mot hur de var första veckorna så är det betydligt bättre..Däremot får man riktiga deppattacker ibland och spänd i käken o huvet o kroppen e jag hela tiden plus sömnproblem som inte är av denna värld, de är väl typ det som hänger kvar..Och sen ska jag vara ärlig med min CT...Gjorde av med 100 burk x som underlättade de...Så har inte kunnat gå på mina urinprover..Men dom tog slut på några dgr men de hjälpte faktiskt när de var som värst..Utan dom hade jag nog garanterat gått o hämtat ut lyrican det var riktigt pissigt ett tag..Men man får ta en dag i taget
Citera
2013-06-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milli.K
Det har gått ungefär 3 veckor sen jag gick CT...Jag har inte kvar lika mkt fysiska symptom men psykiskt är det helt upp och ner...Ibland känner jag mig helt apatisk och ibland helt knepig o vill inte gå utanför dörren..Känns som man verkligen får kämpa fortfarande för att hela tiden se att de blir bättre men om jag jämför mot hur de var första veckorna så är det betydligt bättre..Däremot får man riktiga deppattacker ibland och spänd i käken o huvet o kroppen e jag hela tiden plus sömnproblem som inte är av denna värld, de är väl typ det som hänger kvar..Och sen ska jag vara ärlig med min CT...Gjorde av med 100 burk x som underlättade de...Så har inte kunnat gå på mina urinprover..Men dom tog slut på några dgr men de hjälpte faktiskt när de var som värst..Utan dom hade jag nog garanterat gått o hämtat ut lyrican det var riktigt pissigt ett tag..Men man får ta en dag i taget

Har du tagit dig så pass långt kommer du att klara av det. Återhämtningen tar tid och är något oförutsägbar. Du kommer att må bättre dag för dag. Bra jobbat!
Citera
2013-06-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jungleboy2
Stess i små doser brukar vara effetiv mot all abs/AT. I svårare fall så måste stess kombineras med en cocktail av saker och åtgärder, som t.ex. när jag klev mångårigt dagligt heroinmissbruk - själv. Men i ditt fall räcker nog Stess och sömnmedel i högst någon vecka.

Stesolid är helt klart till viss hjälp. Min erfarenhet hittills är dock att en långsam nedtrappning är att föredra. När jag slutade med opiater/heroin använde jag mig av stesolid och flunitrazepam och det var till mycket större hjälp då än vid lyricaabstinens.
Citera
2013-08-12, 13:43
Medlem
DeepPurpleHazes avatar
Hatar dessa jävla utsättningssymtom! Har försökt sluta med lyrica många gånger efter 4 års bruk, och det bästa sättet för mig var att käka voxra samtidigt. För mig är det värst psykiskt med mörka tankar och skit och då hjälper voxran mycket, ger mig energi och gör mig lite gladare så dagen inte bara är en stor jävla pina. Ligger nu på 450mg ist för 600mg.
Lycka till och håll ut.
Citera
2013-08-12, 14:13
Medlem
Jag har själv ätit Lyrica i många år och har ibland tagit för mycket
vilket gjort att jag plötsligt har varit utan.
Men det konstiga är att jag har aldrig någonsin haft några utsättnings-
symtom. I mina egna tankegångar så är det ett antiepileptikum och
det står, vad jag vet, inget om att det är beroendeframkallande
eftersom det inte är opiater.

Så jag undrar hur mycket man själv förstör för sig genom att man
skadar sig själv med tankegångarna om hur dåligt man mår.

Jag menar absolut inte att förnedra eller på annat sätt vara otrevlig.
Jag läser nu en bok där det står om detta att själva kroppen framkallar
inga symtom och inga sjukdomar utan det är våra tankegångar som
ställer till med allting.
Eftersom jag inte hade några som helst utsättningssymtom så var ju
hjärnan inte inställd på detta och livet var som vanligt.

Likadant med SSRI-preparat där jag läst att flera fått utsättningssymtom.
Jag har varit extremt slarvig och satt in och ut hur som helst, jag har
både glömt att ta tabletterna och glömt att jag skulle må dåligt.

Så hur mycket ställer vi egentligen till för oss själva ?
Som jag skrev på ett annat ställe; satte ut opiater och mådde rent veder-
värdigt, kraftlös, illamående, skakig o s v. Men då jag tuppade av och
var inlagd i 3 dagar så glömde jag bort symtomen p g a alla undersökningar
och jättebra kontakter med andra i salen.
Samma sak här, hur mycket ställde hjärnan till det ?

Som sagt, vill inte på något sätt förnedra utan har ALL FÖRSTÅELSE för
utsättningssymtom, försöker ju själv sätta ut opiater.

Så jag jobbar med att övertyga mig själv om att det är bara hjärnspöken.
Att jag har läst så mycket om det så att hjärnan är överfull av information
om hur dåligt jag kommer att må.
Jag lyssnar på avslappningsband, hypnosband o s v för att få tankarna på
annat håll. Att sluta plåga mig själv med alla möjliga symtom.
Men det är inte lätt....Men har jag klarat det förut så vill jag göra det nu också.
Citera
2013-08-17, 12:18
Medlem
Låg på 250+250 per dag i ett halvt år, sen ville jag inte hade mer och trappade ner en tablett per tredje dag. Nu är jag snart klar!
Citera
2013-08-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepPurpleHaze
Hatar dessa jävla utsättningssymtom! Har försökt sluta med lyrica många gånger efter 4 års bruk, och det bästa sättet för mig var att käka voxra samtidigt. För mig är det värst psykiskt med mörka tankar och skit och då hjälper voxran mycket, ger mig energi och gör mig lite gladare så dagen inte bara är en stor jävla pina. Ligger nu på 450mg ist för 600mg.
Lycka till och håll ut.

Ja det är ett rent helvete faktiskt...Tack för all pepp meen jag är tillbaka på lyrican igen..Allt kom så plötsligt jag började jobba heltid och flyttade och jag hade aldrig klarat mig utan...Däremot så äter jag inte varje dag och jag försöker att ha två dagarspauser ibland men tyvärr blev det en FAIL och jag har inte krafter att göra om de igen om jag inte går in på avgiftning vilket inte är ett alternativ för mig längre..been there done that :S Är voxra ssri???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in