2014-03-19, 03:22
Medlem
Tror ni att draften kommer riggas så att Lakers och Celtics får val ett och två? Skulle inte förvåna mig det minsta. Vore dock trevlig med Jabari i Celtics och Wiggins i Lakers
2014-03-19, 09:38
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Tror ni att draften kommer riggas så att Lakers och Celtics får val ett och två? Skulle inte förvåna mig det minsta. Vore dock trevlig med Jabari i Celtics och Wiggins i Lakers

För att vara jävligt tråkig men rationell så tror jag inte på sånt som rigg i såna här sammanhang. Tror helt enkelt att det beror på varians. Så fort något går bort från sannolikheten börjar alltid folk prata om rigg även om det inträffade är fullt möjligt.
2014-03-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ok - men det finns ju ledare som inte heller vunnit ringar. Detta tyder på att det är ett dåligt sätt att avgöra vem som är bäst på. Var LBJ inte ligans bäste spelare åren innan han vann sin första ring? Var Jordan inte ligans bästa spelare innan han vann sin första ring? Var Ewing, Barkley, Malone dåliga ledare? Tror du spurs resultat varit sämre senaste decenniet om man haft Paul istället för Parker? Är han ens Spurs ledare? Senast jag kollade har han spelat hela sin karriär med Tim f***ing Duncan, tidernas bästa coach och en drös med andra klasspelare.

Spurs hade helt klart varit sämre med Paul eftersom han är enligt mig en sämre basketspelare. Men då tar vi det igen - Chris Paul har gång på gång presterat sämre i playoffs jämfört med grundserien, detta kan du inte förneka. För två år sedan slog spurs ut clippers med 4-0 och Parker dominerade Paul under stora delar av matchserien. Förra året var det ännu värre när Paul inte ens kunde dominera Conley som verkligen inte är en topp-notch PG i NBA. Och ja, Lebron var sjukt ifrågasatt med all rätt innan han tog hem första ringen. ALLA påpekade att han var betydligt sämre när det gällde som mest och som värst var det efter finalen mot Dallas.
2014-03-19, 10:24
Medlem
Hoppas Chicago Bulls vinner. Har ett riktigt bra lag med Rose och Noah. NBA-Final 2013/2014 här kommer vi!!!
2014-03-19, 10:27
Medlem
Citat:
Hoppas Chicago Bulls vinner. Har ett riktigt bra lag med Rose och Noah. NBA-Final 2013/2014 här kommer vi!!!

Rose har inte spelat mycket den här säsongen och kommer inte tillbaka i år heller, sorry. Bulls är sköna, men till final kommer dem aldrig.
2014-03-19, 10:42
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske-det
Spurs hade helt klart varit sämre med Paul eftersom han är enligt mig en sämre basketspelare. Men då tar vi det igen - Chris Paul har gång på gång presterat sämre i playoffs jämfört med grundserien, detta kan du inte förneka.

Jo, jag tyckte det var jättekonstigt eftersom Paul flera gånger varit sick i playoffs. 08': tar NOH till 7 matcher mot Mavs; 11': vinner ensam två matcher mot Lakers (antagligen den bästa serie från en PG jag sett). '13 vs Conley: http://www.basketball-reference.com/play-index/h2h_finder.cgi?request=1&p1=conlemi01&p2=paulch01 , 29.2 PER.

En choke förutsätter ju att han spelat dåligt när det gällt, eller varit massivt favoriserad. Har du oddsen från clippers förlustserier?

Citat:
Och ja, Lebron var sjukt ifrågasatt med all rätt innan han tog hem första ringen. ALLA påpekade att han var betydligt sämre när det gällde som mest och som värst var det efter finalen mot Dallas.

Heh, med all rätt. Vad kul att han magiskt hittade sin clutchiness ett år! Han var naturligtvis bäst i ligan åren innan han vann sin ring också.

Är det så otänkbart att det finns fler faktorer än en enskild spelare som avgör om man vinner en ring? "chokade" parker förra året? Är han sämre nu de sista sex säsongerna, när han inte "ledit sitt lag" till en enda ring?

Är Rondo också bättre än Paul? Celtics har varit i två finaler under hans tid.
Senast redigerad av Sobofied 2014-03-19 kl. 10:47.
2014-03-19, 11:31
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
I min värld är Messi 112 cm, CR7 113, eller tvärtom, samma med LeBron och Durant, osv, osv, osv.

Det är han i den riktiga världen också. Zing!
2014-03-19, 11:59
Medlem
Sobofieds avatar
In other news: Philly har 21 raka förluster. Rekordet är 26 (cavs).

Äntligen något att bry sig om i East.
2014-03-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Är det så otänkbart att det finns fler faktorer än en enskild spelare som avgör om man vinner en ring? "chokade" parker förra året? Är han sämre nu de sista sex säsongerna, när han inte "ledit sitt lag" till en enda ring?

Individen du argumenterar med verkar inte kunna tänka på det här sättet. Ännu en till expert som ser allting i svart eller vitt.

Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
Det är han i den riktiga världen också. Zing!

Hehe
2014-03-19, 13:01
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel

Många anser dock att Embiid är den enda med potential att bli en franchise player.
2014-03-19, 13:03
Medlem
Sobofieds avatar
Också kul att se Greg Oden spela från start. Visserligen en kvart, och han går antagligen sönder inom kort - men chansen att han når den nivå man drömde om för fem år sedan är faktiskt >0%.
2014-03-19, 13:05
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Många anser dock att Embiid är den enda med potential att bli en franchise player.

Really? Jag har haft dålig koll på NCAA. Jag har förstått att Wiggins inte riktigt levt upp till förväntningarna ännu, men vad jag förstod i höstas ansågs årets draft som den hetaste sen 03 åtminstone. Har det ändrats så radikalt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in