Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-20, 21:19
  #1
Medlem
Som rubriken lyder, är det så?

Vi vet ju hur det ser ut runt Stockholm generellt och alla områden som är riktigt dåliga förknippas till 100% med invandring. Nu när dem gör bort sig återigen kommer Jimmie få en extra puff i valrörelsen?
Citera
2013-05-20, 21:34
  #2
Medlem
Man kan ju hoppas på det. Eller att de andra partierna kommer ur sin vidriga bubbla och börjar inse att Sverige är ett sjunkade skepp som snart når slutstationen BOTTEN.
Citera
2013-05-20, 21:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunkadunka
Man kan ju hoppas på det. Eller att de andra partierna kommer ur sin vidriga bubbla och börjar inse att Sverige är ett sjunkade skepp som snart når slutstationen BOTTEN.

Ja, det kan man ju verkligen tycka. Invandring kan ju knappast vara gratis, i synnerhet när de som kommer inte har en enda gemensam nämnare med västerländsk kultur/språk/uppfattning etc..
Citera
2013-05-20, 21:57
  #4
Medlem
mrmoonlightss avatar
Alltså, ärligt talat: finns det något land i mellanöstern och nordafrika där folket inte visar sina missyttringar genom att bränna bilar och kasta sten?

På 1980-talet hade det här varit en ofattbar och omöjlig händelse i sverige. Vi var så naiva och oskyldiga då. Yrkeskriminella, gruppvåldtäkter och kravaller fanns inte i våran lilla idyll. Ni tog det ifrån oss, och vi kan aldrig ta det tillbaka. År 2013 är det en nyhet som svalnar efter en dag. Och som kommer att upprepas i det oändliga.
Citera
2013-05-20, 22:16
  #5
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Alltså, ärligt talat: finns det något land i mellanöstern och nordafrika där folket inte visar sina missyttringar genom att bränna bilar och kasta sten?

På 1980-talet hade det här varit en ofattbar och omöjlig händelse i sverige. Vi var så naiva och oskyldiga då. Yrkeskriminella, gruppvåldtäkter och kravaller fanns inte i våran lilla idyll. Ni tog det ifrån oss, och vi kan aldrig ta det tillbaka. År 2013 är det en nyhet som svalnar efter en dag. Och som kommer att upprepas i det oändliga.

Jodå, det var faktiskt fullt tänkbart långt tidigare än så...

http://books.google.se/books?id=oK0jHu0gswgC&lpg=PA231&dq=p%C3%A5skkraval lerna&pg=PA231#v=onepage&q=p%C3%A5skkravallerna&f= false
Citera
2013-05-20, 22:51
  #6
Medlem
OutOfIdeass avatar
Självklart kommer många svenskar att flytta ett steg närmare ett invandringskritiskt parti pga detta. Jag tror också att folk som tidigare tänkt att rösta på eller har röstat på SD även börjat fundera på att rösta på ett parti som går ett steg längre och vill kasta ut pack som dessa.
Citera
2013-05-20, 22:55
  #7
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OutOfIdeas
Självklart kommer många svenskar att flytta ett steg närmare ett invandringskritiskt parti pga detta. Jag tror också att folk som tidigare tänkt att rösta på eller har röstat på SD även börjat fundera på att rösta på ett parti som går ett steg längre och vill kasta ut pack som dessa.
Varför är det självklart?
Citera
2013-05-20, 23:06
  #8
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
Varför är det självklart?

Det är givetvis svårt att kvantifiera detta resonemang men hade det varit ett krav hade tråden åkt i papperskorgen vid det här laget. Händelsen är bara ett dygn gammal.

Men ska vi utgå från ens egen magkänsla så är detta något som upprör många svenskar djupt. Att se ett gäng blattar sparka skiten ur en polis, sätta bilar i brand och leva rövare samtidigt som vi blir tillsagda att det är vårt fel att de inte kan uppföra sig som folk får i alla fall mig att inse att inte ens SD har en tillräckligt radikal lösning för hur vi blir av med detta pack.

Inte ens om vi stänger gränserna i morgon så kommer detta att sluta. Det är dags att börja kasta ut parasiterna också. Jag tror inte att jag är ensam om att börja inse detta.
Citera
2013-05-20, 23:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Jodå, det var faktiskt fullt tänkbart långt tidigare än så...

http://books.google.se/books?id=oK0jHu0gswgC&lpg=PA231&dq=p%C3%A5skkraval lerna&pg=PA231#v=onepage&q=p%C3%A5skkravallerna&f= false
En skärmsytsling bland 8 miljoner invånare, hur många är invandrarna i detta land och hur ofta är det upplopp i föroterna
Mycket dålig parallell.
Citera
2013-05-20, 23:23
  #10
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OutOfIdeas
Det är givetvis svårt att kvantifiera detta resonemang men hade det varit ett krav hade tråden åkt i papperskorgen vid det här laget. Händelsen är bara ett dygn gammal.

Men ska vi utgå från ens egen magkänsla så är detta något som upprör många svenskar djupt. Att se ett gäng blattar sparka skiten ur en polis, sätta bilar i brand och leva rövare samtidigt som vi blir tillsagda att det är vårt fel att de inte kan uppföra sig som folk får i alla fall mig att inse att inte ens SD har en tillräckligt radikal lösning för hur vi blir av med detta pack.

Inte ens om vi stänger gränserna i morgon så kommer detta att sluta. Det är dags att börja kasta ut parasiterna också. Jag tror inte att jag är ensam om att börja inse detta.
Jag ser inte hur att "stänga gränserna och slänga ut parasiterna" riktigt är lösningen här dock. Tycker det är en rätt fattig och naiv 'lösning'.
Citera
2013-05-20, 23:25
  #11
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
Jag ser inte hur att "stänga gränserna och slänga ut parasiterna" riktigt är lösningen här dock. Tycker det är en rätt fattig och naiv 'lösning'.

På vilket sätt är förslaget att stänga ute fler kaosturkar och kasta ut dem vi redan har inte en riktig lösning?

Vilka andra lösningar finns det som inte redan testats i Sverige och andra länder med samma problem?
Citera
2013-05-20, 23:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OutOfIdeas
Det är givetvis svårt att kvantifiera detta resonemang men hade det varit ett krav hade tråden åkt i papperskorgen vid det här laget. Händelsen är bara ett dygn gammal.

Men ska vi utgå från ens egen magkänsla så är detta något som upprör många svenskar djupt. Att se ett gäng blattar sparka skiten ur en polis, sätta bilar i brand och leva rövare samtidigt som vi blir tillsagda att det är vårt fel att de inte kan uppföra sig som folk får i alla fall mig att inse att inte ens SD har en tillräckligt radikal lösning för hur vi blir av med detta pack.

Inte ens om vi stänger gränserna i morgon så kommer detta att sluta. Det är dags att börja kasta ut parasiterna också. Jag tror inte att jag är ensam om att börja inse detta.
När började du gå mer åt SvP-hållet? Jag hoppas fler vaknar upp och inser att SD absolut inte har någon lösning, packet finns ju kvar här, och ännu fler kommer till, även om SD får igenom sin politik.

Såna här saker kan givetvis få fler att gå över till SD. De som redan är SD'are lär knappast gå tillbaka till sjuklöver efter det här. Och de som är inbitna miljöpartister/vänsterpartister går inte över till SD oavsett vad som händer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback