2013-05-20, 06:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
En någorlunda skådespelare skulle antagligen inte berätta om att kycklingen minsann var "färdigvitlöksmarinerad". En person som hade blivit matförgiftad på riktigt hade antagligen inte ens sagt vilken rätt han/hon hade ätit.

Att personer som ljuger försöker beskriva målande och med onödiga detaljer är väl allmänt känt nu för tiden och DEFINITIVT något alla chefer är medvetna om.

TS: Gå dit, stink vitlök och skriv på bara. Inte fan bryr sig chefen om att du luktar vitlök.

Jag ljuger väldigt sällan kanske pga av att jag är så dålig på det!
Citera
2013-05-20, 06:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaPigeon
Och sedan, om allt annat går åt helvete och du blir ifrågasatt, lita på mig: var ärlig. Det är bara kontrakts-skrivning det handlar om, ingen multimiljard-förhandling. Så länge det inte är ett totalt as till arbetsgivare så föredrar han ärlighet blandat med lite humor och en ursäkt, till motsats från nervositet och lögner.

Det är lugnt.

Ska jag skoja till det lite i början med ''haha, vilken jäkla match igår''.. eller något i den stilen?
Vad menar du, bör jag be om ursäkt för att jag luktar alk?
Citera
2013-05-20, 06:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raptor-
Ska jag käka en klyfta och hoppas på det bästa med andra ord? Det största problemet är egentligen inte hururvida jag stinkeer alk eller vitlök, utan hur fan jag ska hålla mig vaken.. det är där alkoholen kommer in i bilden, dricker jag lite, sippar på ett glad mäsk så håller jag mig igång. Gör jag det inte så segar jag ner mig som och vill bara sova.

Men vafan dricker du fortfarande?
Citera
2013-05-20, 06:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HakkorsISexor
Men vafan dricker du fortfarande?

Ja, jag kan inte slockna, då är det kört.
Citera
2013-05-20, 06:35
Bannlyst
Ska jag ringa och säga att jag inte kan komma idag? Det blir tredje gången gillt i så fall. Vad ska jag säga?
Citera
2013-05-20, 06:35
Medlem
DaPigeons avatar
Citat:
Ska jag skoja till det lite i början med ''haha, vilken jäkla match igår''.. eller något i den stilen?
Vad menar du, bör jag be om ursäkt för att jag luktar alk?

Nej, du ska vara helt normal, precis som en vanlig vardag. Om bossen ifrågasätter varför du ser ut som en lodis och stinker sprit lång väg, så kan du ju förklara för honom att Sverige inte vunnit ett VM-guld i hockey på 7 år (om jag minns rätt), och att detta förtjänar att firas ordentligt—lägg även till att du höll tillbaka på festandet ordentligt för att du har detta möte idag.

Ha inget manuscript av vad du ska säga och göra, då kommer du bara verka onaturlig. Fokusera på att hålla dig vaken och göra dig fräsch, sen löser sig resten per automatik bara du slappnar av.
Citera
2013-05-20, 06:37
Medlem
Duscha, borsta tänderna, drick kaffe
Citera
2013-05-20, 06:37
Medlem
DaPigeons avatar
Citat:
Ska jag ringa och säga att jag inte kan komma idag? Det blir tredje gången gillt i så fall. Vad ska jag säga?

Inte om det är tredje gången för fan. Jag som arbetsgivare hade inte bokat in ett fjärde möte i en sån situation. Även om du skyller på sjukdom så ska det vara en jävligt bra lögn för att jag skulle acceptera det.
Citera
2013-05-20, 06:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaPigeon
Nej, du ska vara helt normal, precis som en vanlig vardag. Om bossen ifrågasätter varför du ser ut som en lodis och stinker sprit lång väg, så kan du ju förklara för honom att Sverige inte vunnit ett VM-guld i hockey på 7 år (om jag minns rätt), och att detta förtjänar att firas ordentligt—lägg även till att du höll tillbaka på festandet ordentligt för att du har detta möte idag.

Ha inget manuscript av vad du ska säga och göra, då kommer du bara verka onaturlig. Fokusera på att hålla dig vaken och göra dig fräsch, sen löser sig resten per automatik bara du slappnar av.

Okej. Men funderar på om man skulle kunna ringa och säga att jag inte kan komma idag?
Känner mig sjukt trött och vet fan inte om jag är kapabel att ta mig till hållplatsen ens. Vad fan säger jag då isådfall? Har ställt in 2 ggr redan pga. bakfylla.
Citera
2013-05-20, 06:41
Bannlyst
Citat:

Har du skjutit på det 3 gr?

Då är det all in som gäller, du lär inte få någon mer chans, när jag har haft folk på anställningsintervjuer så har dom blivit diskade om dom inte dök upp på första avtalade tid!

Edit:
Citat:
Okej. Men funderar på om man skulle kunna ringa och säga att jag inte kan komma idag?
Känner mig sjukt trött och vet fan inte om jag är kapabel att ta mig till hållplatsen. Vad fan säger jag då isådfall? Har ställt in 2 ggr redan pga. bakfylla.

Va i helvete, du får växa till dig lite innan du kan bli anställd någonstans med den inställningen som du har så kommer du inte komma någon vart här i livet!

Kamma till dig för fan!
Senast redigerad av HakkorsISexor 2013-05-20 kl. 06:43.
Citera
2013-05-20, 06:41
Medlem
DaPigeons avatar
Det kanske får dig att slappna av mer om du funderar på hur otroligt många alkoholister det finns som går till jobbet berusade varje dag—och oftast märker kollegorna ingenting.
Citera
2013-05-20, 06:42
Medlem
DaPigeons avatar
Citat:
Känner mig sjukt trött och vet fan inte om jag är kapabel att ta mig till hållplatsen ens. Vad fan säger jag då isådfall? Har ställt in 2 ggr redan pga. bakfylla.

Se hakkors svar ovan. Inget mer att tillägga, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in