2013-05-19, 22:21
Medlem
beer-goggless avatar
Äckligt som fan är det. På vårt kombinerade badhus + gym händer det även att vissa går direkt från gymmet, tar av sig linnet och sen går ner i bassängen. Utan att passera duschen.

Det är väl dags att återinföra badmästarna igen som styr upp packet! Såna här små detaljer i vardan gör att jag ibland längtar efter MER segregation. Vad är vinningen i att alla ska tvingas ta del av de destruktiva komponenterna i en "mångkultur"?

Edit: givetvis skall den segregationen vara både geografisk och ekonomisk. Jag har ledsnat...
Senast redigerad av beer-goggles 2013-05-19 kl. 22:24.
Citera
2013-05-19, 22:41
Medlem
Bladarosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Äckligt som fan är det. På vårt kombinerade badhus + gym händer det även att vissa går direkt från gymmet, tar av sig linnet och sen går ner i bassängen. Utan att passera duschen.

Det är väl dags att återinföra badmästarna igen som styr upp packet! Såna här små detaljer i vardan gör att jag ibland längtar efter MER segregation. Vad är vinningen i att alla ska tvingas ta del av de destruktiva komponenterna i en "mångkultur"?

Edit: givetvis skall den segregationen vara både geografisk och ekonomisk. Jag har ledsnat...

Problemet är att badmästare, likt de i Husbybadet blir hotade till livet när de ber dem följa regler och att inte smutsa ner. Skulle man försöka stänga av dem så kan du föreställa dig tidningsartiklarna när de gråter ut om rasism och hur de inte har något att göra på fritiden och därför rånar och stjäl de för att få tiden att gå.

Kruxet med segregation är att då blir det väldigt bekvämt för vänster-röstande svenskar att säga att massinvandring är bra eftersom de inte själva upplever problemen med mångkultur.

Det enda som är bra med att det blir värre är att fler får upp ögonen för problemen.
Senast redigerad av Bladaross 2013-05-19 kl. 22:44.
Citera
2013-05-19, 23:20
Medlem
När jag arbetade på ett badhus för ett antal år sedan så var detta ett generellt problem med ungdomar i allmänhet, etnicitet har inget med det att göra, det är mer en generationsfråga.
Citera
2013-05-19, 23:27
Medlem
Bladarosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
När jag arbetade på ett badhus för ett antal år sedan så var detta ett generellt problem med ungdomar i allmänhet, etnicitet har inget med det att göra, det är mer en generationsfråga.

Det beror väl på i vilket område du arbetade, på simhallen i närheten av min bostad har jag endast sett araber både bråka med personal, gå till simhallen utan att varken duscha eller byta från sig underkläder.

Skulle svenskar göra samma sak har jag inte kunnat se det ännu, men jag är ju bara där någon timme.
Citera
2013-05-19, 23:45
Medlem
aryan_utophias avatar
Det är väl för att deras kånkelbär inte ska flyta ut i bassängen...
Citera
2013-05-19, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SupremeTeam
frågan e tvärtom
varför gillar ni duscha nakna med andra män...?
Det handlar om att leva ut "gilla att duscha med nakna män"-fantasier när man duschar av sig, inte för att få en fräschare badupplevelse. Exakt, du är smart du...

Gissa varför jag aldrig besöker badhus mer.
Citera
2013-05-20, 02:40
Medlem
Jotunheimrs avatar
När jag och några vänner besökte Skara Sommarland för några år sedan skådade vi en samling araber som badade med kläderna på. Det var jeans, långärmat och även hijab på kvinnorna. Det var en mycket bisarr syn.
Citera
2013-05-20, 06:53
Bannlyst
Underkläder fungerar som en blöja, det gör att badvattnet blir mindre brunt.
Citera
2013-05-20, 08:04
Medlem
xertions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladaross
Enkel fråga, varför badar araber med bomullsunderkläder under sina badbyxor?

Jag antar att det är endast araber som gör detta eftersom jag inte sett en öst-asiat (kines/japan etc.) med samma dåliga vana.

Till denna fråga följer, varför duschar inte araber innan de ska in till simhallen, som alla andra gör?

Jag kunde försöka koppla det till deras kultur om nakenhet (man får kanske inte vara naken och inte framför män), men om de ändå inte ska vara nakna, varför har de inte bara på sig badkläder när de ska duscha och tar av dem och byter om på toan?

Jag bor i Asien och här är det nästan ingen människa som använder sig av Bikini eller dylikt när de badar på stränder som är fyllda av andra asiater. Alla tjejer har T-shirts och shorts när de badar, vissa killar har bar överkropp men många har även dom T-shirts och shorts.

Det är dock annorlunda på stränder där det är mycket västerlänningar. Där anpassar sig asiaterna till den miljön och det är då OK att ha bikini och liknande.

Jag vill därför påstå att fenomenet att man beter sig annorlunda vid bad, inte bara gäller araber utan i stort ett de flest andra kulturer än den västerländska kulturen.
Citera
2013-05-20, 09:23
Medlem
AntiKikes avatar
Araber tillhör den semitiska rasen och är som sådana knappast några vattenälskare. Detta märks inte minst på den ymniga odör som omgärdar flertalet av dessa skitiga kräk, något som de i regel försöker bedöva med ett övermåttligt bruk av diverse billiga parfymer.

Vidare tror de att Allah förbannar den som visar gentalierna för de otrogna hundarna vilket gör att de aldrig hörsammar reglerna om noggrann tvagning före publika bassängbad. Detta är extra intressent då svinet är ett sexualobjekt i semitisk tradition och uppenbarligen anses vara renare än arabiska kvinnor. Det sistnämnda kan ha att göra med undvikande av könssjukdomar beroende på en förtappad intimhygien.

De trivs således bäst om de kan ha så mycket avstånd mellan sig själva och vattnet som möjligt. Ofta genom bruk av flertal klädesplagg.
Citera
2013-05-20, 09:26
Medlem
Bladarosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xertion
Jag bor i Asien och här är det nästan ingen människa som använder sig av Bikini eller dylikt när de badar på stränder som är fyllda av andra asiater. Alla tjejer har T-shirts och shorts när de badar, vissa killar har bar överkropp men många har även dom T-shirts och shorts.

Det är dock annorlunda på stränder där det är mycket västerlänningar. Där anpassar sig asiaterna till den miljön och det är då OK att ha bikini och liknande.

Jag vill därför påstå att fenomenet att man beter sig annorlunda vid bad, inte bara gäller araber utan i stort ett de flest andra kulturer än den västerländska kulturen.

Vilket innebär att de som tar seden dit de kommer och följer regler är de från öst-asien, de som vettvilligt bryter mot regler är araber?

Jag förstår att badkulturen skiljer sig i olika områden i världen, men det gäller ju att anpassas till rådande kultur, om inte det så till reglerna i alla fall.
Citera
2013-05-20, 21:42
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosselebban
Vad menar du Jag förstår inte ditt knäppa resonemang. Är du MENA eller vad är galet.
https://www.flashback.org/sp29673533
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in