2013-05-21, 09:09
Medlem
xertions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladaross
Vilket innebär att de som tar seden dit de kommer och följer regler är de från öst-asien, de som vettvilligt bryter mot regler är araber?

Jag förstår att badkulturen skiljer sig i olika områden i världen, men det gäller ju att anpassas till rådande kultur, om inte det så till reglerna i alla fall.

Ja alltså det är ju inte så att asiaterna anpassar sig efter västerlänningar i sitt eget land bara för att de byter strand. Jag menar inte att asiaterna helt anpassar sig efter västerländska kulturer bara för att det är västerlänningar runt omkring, jag menar bara att det är "mer OK" att ha på sig Bikini på en sådan strand.

Detta betyder inte att alla asiatiska tjejer går runt i Bikini på stranden. Ingen ser ner på det, men det är bara inte "bekvämt" att gå runt så naken för många.
Citera
2013-05-21, 09:57
Medlem
Jag är varken arab eller östasiat. Snarare av klassiskt, ariskt utseende. '
Jag har kallingar under mina badbrallor eftersom mina badbrallor inte har något "innefoder" eller vad man ska kalla den där "kalsongen" som brukar sitta på insidan.

Jag förstår inte varför folk tycker att detta är äckligt eller ohygieniskt. Jag menar, vad är det som säger att mina kallingar inte är nytvättade innan jag sätter på mej dom, innan badbrallorna?
Citera
2013-05-21, 10:04
Medlem
Detta fenomen är lite sköj. När jag var liten börja detta fenomen, jag och några andra kompisar tyckte först att det var nonsens, sedan blev det som en grupptryck grej, man var typ konstig om man var naken under badshortsen. Invandrarna börja med detta men nu kör alla svenskar och även jag så med. En teori är att kuken blir så jävla synlig annars och helikoptrar omkring medan man joggar runt i simhallen, ett par tajta kalsonger håller den på plats.
Citera
2013-05-21, 10:05
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forandring
Jag har kallingar under mina badbrallor eftersom mina badbrallor inte har något "innefoder" eller vad man ska kalla den där "kalsongen" som brukar sitta på insidan.

Jag förstår inte varför folk tycker att detta är äckligt eller ohygieniskt. Jag menar, vad är det som säger att mina kallingar inte är nytvättade innan jag sätter på mej dom, innan badbrallorna?

Fråga 1: Är de det?

Fråga 2: Hur fan ska vi veta om de är det eller inte?

Fråga 3: Varför köper du inte ett par riktiga badbyxor?

Fråga 4: Vad skulle hända om du inte hade kalsingar under dina nuvarande shorts?
Citera
2013-05-21, 10:07
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Detta fenomen är lite sköj. När jag var liten börja detta fenomen, jag och några andra kompisar tyckte först att det var nonsens, sedan blev det som en grupptryck grej, man var typ konstig om man var naken under badshortsen. Invandrarna börja med detta men nu kör alla svenskar och även jag så med. En teori är att kuken blir så jävla synlig annars och helikoptrar omkring medan man joggar runt i simhallen, ett par tajta kalsonger håller den på plats.

Trist att se svenskar blattifieras på detta sätt. Kul att se svenskar bli en blattes modeslav? Inte alls.
Citera
2013-05-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal

Skojar du??

Jätteskoj med renningsverk som slammar igen av bajsrester pga av detta "sköjiga" mode.

Jätteskoj att simma runt ibland colibakterier och odylikt som kan orska urinvägsinfektioner, kräksjukor osv.

Hur äckligt som helst tycker jag.

Kan man inte följa badhusets regler bör man avstå ifrån att bada istället för att förstöra för andra som vill bada i ett rent badvatten.
Citera
2013-05-21, 10:44
Medlem
Citat:

Simhallens reningsverk slammar igen av bomullsrester, avföring m.m.
Det kostar mycket pengar och simhallar får stänga pga av detta.

Finns en anledning till att man har regler och varför ska några få snuskäckelpellar få förstöra för majoriteten som vill bada i ett rent badvatten?

Varsågod att bada bland urin, avföring och diverse bakterier hemma hos dig själv. Men när du befinner dig i en simhall så ber jag dig vänligen att respektera kalsongförbudet och duscha noga innan du kliver i bassängen , tack!
Citera
2013-05-21, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OutOfIdeas
Fråga 1: Är de det?

Fråga 2: Hur fan ska vi veta om de är det eller inte?

Fråga 3: Varför köper du inte ett par riktiga badbyxor?

Fråga 4: Vad skulle hända om du inte hade kalsingar under dina nuvarande shorts?

Fråga 1: Ja, självklart.
Fråga 2: Vi är i en simhall, jag tycker att du ska förutsätta att jag tänker på omgivning och hygien.
Fråga 3: För att jag gillar mina badbrallor + rena kallingar som komplement.
Fråga 4: Ingenting skulle hända, det känns bara bättre att ha innebyxa som håller bitarna på plats.
Citera
2013-05-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Simhallens reningsverk slammar igen av bomullsrester, avföring m.m.
Det kostar mycket pengar och simhallar får stänga pga av detta.

Finns en anledning till att man har regler och varför ska några få snuskäckelpellar få förstöra för majoriteten som vill bada i ett rent badvatten?

Varsågod att bada bland urin, avföring och diverse bakterier hemma hos dig själv. Men när du befinner dig i en simhall så ber jag dig vänligen att respektera kalsongförbudet och duscha noga innan du kliver i bassängen , tack!

Bomullsrester? I så fall borde man väl förbjuda just bomullsplagg?
Jag kan ha sidenkallingar under badbrallorna om du vill.
Citera
2013-05-22, 11:22
Medlem
Citat:
Bomullsrester? I så fall borde man väl förbjuda just bomullsplagg?
Jag kan ha sidenkallingar under badbrallorna om du vill.

Bomullsplagg ÄR förbjudna i simhallar!

I simhallar bör endast BADKLÄDER användas eftersom dess tyger inte bryts ned av kloret i vattnet.

De innehåller SPECIALTYGER såsom polyester eller polyamidfibrer och polyuretan.

Dessa tyger bryts inte ned av kloret i vattnet och är därmed mer hygieniska eftersom de inte gör så att reningsverken slammar igen och bakteriehärdar uppstår.
Citera
2013-05-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Bomullsplagg ÄR förbjudna i simhallar!

I simhallar bör endast BADKLÄDER användas eftersom dess tyger inte bryts ned av kloret i vattnet.

De innehåller SPECIALTYGER såsom polyester eller polyamidfibrer och polyuretan.

Dessa tyger bryts inte ned av kloret i vattnet och är därmed mer hygieniska eftersom de inte gör så att reningsverken slammar igen och bakteriehärdar uppstår.

Ok, då tackar jag för informationen!
Citera
2013-05-22, 14:09
Medlem
Golden.Rations avatar
En del badar med underkläder p.g.a det uppstår obehag när gemene metrosexuell badgäst blänger med sliskiga blickar eftersom badbyxorna allena inte klara av att dölja spåret som efterlämnas i tighta badbyxor. Av praktiska skäl helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in