2014-07-24, 19:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Ser just på fyrans nyheter och hur fan bevakar de den här nyheten? Först läser nyhetsuppläsaren upp korta fakta om vad som hänt, sedan är ett långt snyftreportage från en syrisk flykting som fått fly över Medelhavet, sedan en intervju med Anders Danielsson som säger att vi måste ta emot fler.

Inte ett enda ord om vad det här innebär, vad det kommer att kosta eller hur det rent praktiskt ska lösas, förutom att "sätta press på kommunerna".

Och just nu på samma kanal rapporterades att arbetslösheten har stigit ifrån 8 %, till 9,2 %. Inslaget var mindre än 15 sekunder
Citera
2014-07-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11DD11
Väldigt lägligt av Migrationsverket att släppa denna rapport precis just nu när majoriteten av "svensken" befinner sig på semester. Undrar varför.

Av samma anledning som man inte alls diskuterade eller informerade om grundlagsändringen. Vi har med landsförrädare att göra, men deras dag kommer, tyranner och förrädare likt dessa kommer om de inte lynchas här på jorden brinna i helvetet.

Detta är ju standard att smyga in saker, sen står svennebanan där och undrar 'varför är det så många negrer och araber här i min stad, vem släppte in dessa och varför är de så äckliga och störiga av sig?' samtidigt som han kliar sig i huvudet och fortsätter rösta sjupartiet förrädarna.
Citera
2014-07-24, 19:26
Medlem
Wittgensteins avatar
80000 asylsökare i år. Det är 80000 personer som ska ha mat, boende, sysselsättning/skolplats, SFI och - baserat på vad jag noterat hos nyanlända i mitt närområde: en sprillans ny iPhone. En befolkningsökning motsvarande en större svensk stad. Per år. Detta i ett land där det råder hög arbetslöshet och bostadsbrist. Där skolan och vården går på knäna. Ändå förekommer det ingen offentlig debatt. Inga ansvariga ser några problem. När migrationsministern till slut tar bladet från munnen och vill diskutera volymer så får han munkavle. Den bruna elefanten får trumpeta på mitt i rummet i lugn och ro.

Det här landet är så sjukt.
Citera
2014-07-24, 19:28
Medlem
Vid samma tidpunkt inför valet 2010 var arbetslösheten 8,8% mot dagens 9,2%. Denna ökning på 0,4% under 4 års tid beskrivs väldigt ofta som massarbetslöshet.

Något att ha i åtanke när det hävdas att Sverige ej har någon massinvandring.
Citera
2014-07-24, 19:28
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraevlingenNeymar
Av samma anledning som man inte alls diskuterade eller informerade om grundlagsändringen. Vi har med landsförrädare att göra, men deras dag kommer, tyranner och förrädare likt dessa kommer om de inte lynchas här på jorden brinna i helvetet.

Detta är ju standard att smyga in saker, sen står svennebanan där och undrar 'varför är det så många negrer och araber här i min stad, vem släppte in dessa och varför är de så äckliga och störiga av sig?' samtidigt som han kliar sig i huvudet och fortsätter rösta sjupartiet förrädarna.

Nej, nej och nej. Miggverket rapporterar in prognoser fyra gånger om året. I likhet med en massa andra statliga myndigheter. De där datumen bestäms långt i förväg. Det här är ingen semesterkonspiration. Nästa prognos ramlar ner i oktober.
Senast redigerad av NSO 2014-07-24 kl. 19:32.
Citera
2014-07-24, 19:29
Medlem
Jag blir så satans spyfärdig. Det här är nästan skrattretande i sin absurditet. Vad ska man säga mer än vad som redan upprepats åtskilliga gånger angående världens mest extrema massinvandring? När är det nog för svennebanan? Vi kan ju lika gärna öppna upp gränserna och så låta alla som vill komma till Sverige få fritt inträde utan några som helst motkrav. Det finns inget motstånd, bara ren apati och handlingsförlamning med statens kuk våldsamt inkörd i den godtrogna svenska röven. Bygg upp kåkstäder, fyll på utanförskapsområdena ännu mer, fyll på överfulla kommuner, mata mindre samhällen och städer med invandrare så att allting kollapsar. Fyll på med invandrare i all evighet. Jag förväntar mig att de där "toleranta" så kallade godhetens apostlar, tar emot invandrare i deras hem och låter dom få bo där. Alla ni som är för Sverige extrema massinvandring bör i konsekvensens namn föregå med gott exempel och exempelvis låta illegala invandrare, tiggare, och ensamkommande skäggbarn få bo hemma hos- och bli försörjda av Er! Ta täten så följer alla andra efter. Vi är världsmästare i detta!
Senast redigerad av Pazzamo 2014-07-24 kl. 19:34.
Citera
2014-07-24, 19:30
Medlem
trainhoppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solroz
Jag och min sambo börjar allvarligt talat fundera på att sticka till Norge. Vi vägrar låta våra barn växa upp i detta idiotland. Man kan inte gå någonstans utan att få syn på en massa skrikande och destruktiva apor.

Vi åkte till en strand idag där jag och min familj var när jag var liten. 9/10 var negrer och araber. Överallt låg det skräp och bryggan var trasig.

Fy fan

Vi är många som funderar på att lämna Sverige för Norge just nu...

Själv har jag valt att inte ens skaffa barn eller förhållande, 30+ år nu, finns inte en chans i helvete att jag sätter ett barn till denna galna värld! Funderar på att lämna Sverige för Norge precis som du....
Citera
2014-07-24, 19:33
Medlem
Direkt när SD tar upp de så kommer de obligatoriska svaret "Du kan inte sätta ett pris på människoliv, din äckliga rasist!".

Men samtidigt så verkar de ju gå bra att sätta ett pris på pensionärerna som slitit hela sitt liv för det här landet
Citera
2014-07-24, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du inbillar dig alltså att det är kommunerna som bestämmer antalet immigranter som kommer till Sverige?
Det är det inte. Kommunerna har inte ett skvatt med den saken att göra.

Precis som jag skrev, borgerliga partier har varit den stora katastrofen beträffande svensk invandringspolitik. Regeringen Carlsson styrde upp i oredan i och med Luciabeslutet den 13 december 1989. Sen kom galningarna Westerberg och Bildt och vräkte in folk under den korta tid de satt vid makten. Se länken jag bifogade, har du svårt att ta till dig fakta?

Göran Persson styrde åter igen upp i de värsta galenskaperna varvid banditgänget Reinfeldt öppnade alla fördämningar på vid gavel. Den obotliga skadan för Sverige står borgarna för genom de senaste 8 årens totala vansinne. Antalet immigranter under sosse-styre är i sammanhanget att betrakta som rännilar.
Underkänt på historiebeskrivningen där.

Asylreglerna ändrades i början av 1976, under Palme, så att asylsökande som inte omfattades av flyktingkonventionen kunde få asyl ändå. Så kallade de facto-flyktingar. Detta stoppade Fälldinregeringen några månader senare (för att det började flöda in assyrier) genom att nyttja samma paragraf som senare användes för Luciabeslutet. Man tog upp ett enskilt fall i regeringen, gav avslag, och detta blev prejudicerande för invandrarverket som då också gav avslag på samma grunder.

När Palme kom tillbaka 1982 ändrade man tillbaka igen. Det märktes inte först, men under slutet av 80-talet (när Palme var död) brakade helvetet loss, denna gång främst pga bulgarienturkar. Då tog man upp två fall för asylprövning direkt på regeringsnivå och gav avslag, och återigen fick Invandrarverket nya prejudicerande fall att utgå från. Två år senare rev Bildtregeringen upp Luciabeslutet under utpressning från Westerbergs folkparti. Kort därefter blev det krig i Jugoslavien och då fick vi flyktingrekord. Den delen av din story stämmer.

Vad som däremot inte stämmer är att Göran Persson skulle ha "styrt upp" på något sätt. Han gjorde ingenting. Vad som hände var att flyktingströmmen från Jugoslavien i princip hade upphört i början av 1995. Sen låg asylinvandringen och puttrade till allt exploderade 2005-2006 när irakierna började välla in och fylla varenda garderob i Södertälje.

2005-2006 reformerades utlänningslagen, under Persson, vi fick en ny ordning med asyldomstolar, vi fick en tillfällig amnestilag. Den ordningen och den utlänningslagen ligger kvar sedan dess, i princip orörd. Hela sjuklövern skrev under. Den asylinvandring vi haft de senaste 8 åren är inte ett resultat av några ändringar som alliansen har gjort - sanningen är snarare att sossarna aldrig har behövt regera med den nya ordningen (som fastslogs under deras tid) på plats.

Försök hålla två tankar i huvudet samtidigt. Ja, det är uselt att alliansen inte har skärpt asylpolitiken, men nej, det hade inte varit annorlunda under sossarna eftersom det är deras utlänningslag från tidigt 2006 som ännu gäller.
Citera
2014-07-24, 19:38
Medlem
narkoluders avatar
I Norge räknar de med att en invandrare kostar 4 miljoner.
Enligt Migrationsverket kommer det 80000 till Sverige under 2014.
80000x4000000=320 miljarder
Vi skänker alltså bara i år en skuld på 320 miljarder till våra barn
Citera
2014-07-24, 19:39
Medlem
Visst är det så att en plan B är nödvändig.
En exit dörr för all galenskap som kommer att drabba nationen.
Dock..jag är född helsvensk och kommer att dö helsvensk..det är mitt arv.
Motstånd från utomstående punkt är möjligt.

Vi som har lite förnuft i behåll har vår plan klar när skiten vekligen träffar fläkten.

Det bör alla ha som läser dessa rader.

Det är fullt möjligt att vi tvingas återta det Sverige som våra förfäder lämnade oss...detta utanför valbåset med vapen i hand.

Var redo...budkavle kommer,budkavle går.

Vår generations strid.
Citera
2014-07-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19267185.ab

Hur fan räknar han?

Han talar om de 11 000 som inte blivit placerade än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in