2014-07-24, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag mår illa av den där rapporten. Har blivit tvungen att hälla i mig några bärs för att lugna ner mig. Inser att det är kört för Sverige och ångrar nästan att jag valt att sätta ett kommande barn till världen.
Spelar det någon roll hur man röstar tror ni? Går det att motverka prognosen på något vis? Räcker SD?

Själv har jag vägrat att skaffa barn av exakt samma skäl. Dock blir det mycket troligt att jag kommer flytta utomlands så fort som möjligt och jobba där. Så, barn blir det kanske fast inte i Sverige som tur är. Jag tycker att det är sjukt synd att sätta ett barn till världen nu i ett land som Sverige där barnet kommer växa upp till att bli mobbad, slagen, hotad och trakasserad av andra invandrarbarn. Dessutom så kommer det inte finnas jobb (finns ens inga kvar idag) och framtiden kommer se mörk ut.

Denna prognosen bevisar ju bara att det stämmer. Jag tror att SD är det absolut bästa valet att försöka bekämpa det. SVP får ju mer utrymme i debatten genom SD. Detta kanske blir något långsiktigt, men SVP är alldeles för ungt och risken finns att det kommer bli som Ny Demokrati och därefter tar sagan slut. Bättre är att satsa på SD nu och tänka långsiktigt, så kommer SVP säkert bli större också.

Om man försöker fånga två harar samtidigt så fångar man ingen, som man brukar säga. Därför blir det SD till valet nu.
Citera
2014-07-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Vid samma tidpunkt inför valet 2010 var arbetslösheten 8,8% mot dagens 9,2%. Denna ökning på 0,4% under 4 års tid beskrivs väldigt ofta som massarbetslöshet.

Något att ha i åtanke när det hävdas att Sverige ej har någon massinvandring.
Värt att notera är att den högsta arbetslöshet vi hade under 90-talskrisen var 8,5. Då kallades det för massarbetslöshet.
Citera
2014-07-24, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Ser just på fyrans nyheter och hur fan bevakar de den här nyheten? Först läser nyhetsuppläsaren upp korta fakta om vad som hänt, sedan är ett långt snyftreportage från en syrisk flykting som fått fly över Medelhavet, sedan en intervju med Anders Danielsson som säger att vi måste ta emot fler.

Inte ett enda ord om vad det här innebär, vad det kommer att kosta eller hur det rent praktiskt ska lösas, förutom att "sätta press på kommunerna".

Det är ett väloljat propagandamaskineri, samma sak gäller i Svt, att man rapporterar precis så som du beskrev det i ditt inlägg. Det är noga uträknat, i syfte att tittarna ska fångas upp i deras hjärntvätt och tycka synd om invandraren. Det är psykologisk krigsföring mot den egna befolkningen och uppenbarligen fungerar det alldeles utmärkt.
Citera
2014-07-24, 19:51
Medlem
Thelonegunmans avatar
Man kanske kan se det positivt. En snabb och brutal kolonisation rör om mer i grytan än en lågintensiv malande kolonisering där ingen märker något förrän det har hänt. Det blir svårare för makthavare att lura blåögda Svenssons när försämringarna blir så uppenbara. Själv har jag gett upp "det gamla Sverige" och det paradisidyll landet var som jag växte upp i. Jag har förlikat mig med att det nya Sverige är här för att stanna och nu får man anpassa sig bäst man kan. Jag blir mest bekymrad över att jag tycks stå så ensam i min uppfattning att det som sker är skadligt, de flesta i min närhet kan knappt nämna SD vid namn. Att stödja dem är ett socialt tabu och otänkbart och helt ärligt känner jag mig helt världsfrånvänd som inte omfamnar utvecklingen och jag är den enda som skäms över vad Sverige blivit. Frågan kring migration har blivit så politiskt laddad att folk som normalt stödjer SDs linje inte drar sig för att spotta på SD när de trots allt kommer på tal.
Senast redigerad av Thelonegunman 2014-07-24 kl. 19:55.
Citera
2014-07-24, 19:54
Medlem
ankalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenZu
Kanske dags att tipsa betsson, unibet och vad nu alla sajter heter om ett nytt spel.
"När blir svenskarna minoritet?"

Då hade vi nog fått professionella prognoser i alla fall.....typ:

Hur många asylsökande kommer till Sverige i år?

< 110.000 2,65
110.000-120.000. 3,00
> 120.000. 2,60
Citera
2014-07-24, 19:54
Medlem
WOW! Men, men, men! Ser man på!

Jag gjorde ett inlägg där jag skrev hur Tobias Billström hade ljugit angående flyktingtalet som varje kommun skulle ta emot. Här är mitt inlägg: (FB) Briserar invandringsbomben på torsdag 24/7?

Jag påpekade att siffran "36" flyktingar per kommun, skulle vara helt omöjlig och fel. Det skulle istället vara minst ca 128 flyktingar per kommun, ifall alla kommuner skulle varit öppna för flyktingmottagande.

"Skulle alla Sveriges 290 kommuner ta ett solidariskt ansvar för nyanlända så skulle det innebära att varje kommun skulle ta emot 36 personer. Det handlar om politisk vilja." - Tobias Billström

Jag har dock märkt något nu när jag läste artikeln igen... Artikeln har blivit ändrad! Och de har tagit bort citatet ifrån honom! Jag kom ihåg att jag hade tagit en screenshot, så här är dem!

Före:
http://oi57.tinypic.com/kcjmvp.jpg

Efter:
http://oi58.tinypic.com/2d1sd4w.jpg

Kolla artikeln igen, de har tagit bort citatet ifrån Billström: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19267185.ab

Givetvis var det en fet LÖGN och nu försöker de mörka det. Jag tror att Billström sa samma sak i en radiointervju innan, detta ska jag nu se ifall jag kan hitta.
Senast redigerad av Harakash 2014-07-24 kl. 20:00.
Citera
2014-07-24, 19:56
Medlem
TS hade rätt, inte ETT ord om KOSTNADERNA i massmedia!

Givetvis. Det är snart val! Rösta rätt.
Senast redigerad av NitsirK72 2014-07-24 kl. 20:01.
Citera
2014-07-24, 19:56
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Direkt när SD tar upp de så kommer de obligatoriska svaret "Du kan inte sätta ett pris på människoliv, din äckliga rasist!".

Men samtidigt så verkar de ju gå bra att sätta ett pris på pensionärerna som slitit hela sitt liv för det här landet

Det som behövs nu är bara politiker med pondus som konsekvent kan förmedla ett sånt budskap i offentliga debatter utan att låta alltför burdusa och fientliga.
Citera
2014-07-24, 19:57
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Spelar ingen roll hur stort underskottet som kommer presenteras är, det kommer inte brisera någon bomb överhuvudtaget. Alla politiker vet om att det kostar multum att ta emot oändliga mängder av kolonisatörer ifrån tredje världen, men det måste få kosta, eftersom vi svenskar skall fördrivas från vårt historiska levnadsområde och slutgiltligen förintas genom uppblandning med människor från världens alla raser och blandningar.

Det kommer inte bli några utspel från de etablerade partierna, det kommer inte bli några rubriker i tidningarna, det kommer inte bli inte bli ett "uppvaknande". Den politisk-mediala klassen har kört all-in, deras enda hopp är att varenda svensk som kan vittna om folkmordet försvinner, och att svenskarna ersätts av en mongroliserad regnbågsbefolkning som alla hyllar det mångkulturella Sverige.

Citerar mig själv från igår. Någon bomb har inte briserat och media har inga rubriker, utan kör små inslag med tillhörande flyktingsnyft. Hade någon verkligen förväntat sig något annat?
Citera
2014-07-24, 19:58
Medlem
Thelonegunmans avatar
harrakesh: Du får en fet ryggdunk av mig iaf. Du kan ertappa politikerna med vilka lögner som helst men invandring är en fredad zon så ingen kommer notera något men bra iaktagelse. Hoppas Sd förmår avslöja lögnerna och gå lite på offensiven.
Citera
2014-07-24, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
WOW! Men, men, men! Ser man på!

Jag gjorde ett inlägg där jag skrev hur Tobias Billström hade ljugit angående flyktingtalet som varje kommun skulle ta emot. Här är mitt inlägg: (FB) Briserar invandringsbomben på torsdag 24/7?

Jag påpekade att siffran "36" flyktingar per kommun, skulle vara helt omöjlig och fel. Det skulle istället vara minst ca 128 flyktingar per kommun, ifall alla kommuner skulle varit öppna för flyktingmottagande.

Jag har dock märkt något nu när jag läste artikeln igen... Den har blivit ändrad! Och de har tagit bort citatet ifrån honom! Jag kom ihåg att jag hade tagit en screenshot, så här är dem!

Före:
http://oi57.tinypic.com/kcjmvp.jpg

Efter:
http://oi58.tinypic.com/2d1sd4w.jpg

Kolla artikeln igen, de har tagit bort citatet ifrån Billström: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19267185.ab

Givetvis var det en fet LÖGN och nu försöker de mörka det. Jag tror att Billström sa samma sak i en radiointervju innan, detta ska jag nu se ifall jag kan hitta.

Fast det han sa, angående om varje kommun skulle ta emot 36 personer var ingen lögn.
Citera
2014-07-24, 19:59
Medlem
Golonkas avatar
Tänk er 100 000 s.k displaced persons i Sverige. En naturkatastrof som inneburit att 100 000 svenskar saknar mat för dagen och tak över huvudet och att de är skadade i varierande grad efter att ha exponerats för någon form av fara... Det hade varit en KATASTROF vars omfattning vi aldrig tidigare sett här i landet och det hade inneburit utomordentliga påfrestningar på samhället. Skarpa beslut hade varit av nöd. Olika former av "läge" hade proklamerats. Vi hade förmodligen behövt mobilisera allt möjligt av frivillighet och myndigheter för att möta problemet och i media hade rubrikerna lyst kolsvarta!

Men detta förbigås med största möjliga tystnad.... Sminkandet av grisen är i full gång!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in