2016-02-05, 01:23
Medlem
Gomens avatar
Det innebär ett helvete! Som blatte har jag själv fått nog av dessa flyktingar som gör Sverige inget nytta!
Citera
2016-02-05, 01:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingfisher
Tyvärr ser nog utvecklingen för BNP per capita inte lika rolig ut

Jag vet inte hur de räknar för när jag kollar på staplarna på ekonomifakta.se så är vi bättre än enbart några fåtal. Jag kanske fattar fel?

http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt/BNP---internationellt/
Citera
2016-02-05, 02:21
Medlem
Förstår helt och fullt att det är svårt att beräkna hur många som kommer eftersom man även måste räkna med alla reaktioner och politiska beslut som komma kan.

Om ingenting görs utöver det som redan gjorts så tror jag att man får sätta en prognos kring 200.000 - 350.000 asylsökande.

Nu vet vi att EU gör en hel del för att stärka murarna runt Europa, tanken är att de inte ska komma in och dessa åtgärder är nog det som påverkar inflödet allra mest.

Sverige är dock en formidabel magnet med sina generösa bidrag och förmåner, så inflödet till Sverige kommer ändå att bli stort om inte Sverige också genomför en mer restriktiv asylinvandringspolitik.

Vi har id-kontroller. Dessa är relativt lätta att komma förbi, det är ju bara att låta bli kasta sina id-handlingar till resan är avklarad eller faktiskt behålla dem hela vägen.

Några förslag finns att införa bromsar, i form av lägre bidrag eller bidrag som man inte får förrän efter en viss tid eller först när man fått PUT. De kommer givetvis ha en effekt, men relativt liten eftersom de flesta som kommer inte är så väldigt väl insatta i det juridiska.

Antalet som får PUT i slutändan kommer givetvis utgöra en morot för de som kommer sen. Om chansen är 75% att få livstids försörjningsgaranti så spelar man.

Ensamkommande barn tror jag är svårast att hantera. Här krävs mer djupgående åtgärder, men rimligtvis måste man göra något för just den här gruppen tror jag kommer öka enormt annars.

Finns så många aspekter att man kan skriva en hel bok.

Min gissning på en höft är att migrationsverket ändå gissar för lågt.

Jag tror att asylinvandringen hamnar på någonstans mellan 180.000 och 230.000 asylsökande. Därför att det fortfarande är ett oerhört splittrat Sverige i den här frågan och där makthavarna i grunden vill ha en massinvandring till varje pris.

Isåfall blir givetvis konsekvenserna ödesdigra.

Edit: Vill tillägga att eftersom så många beslut kan tas och situationen förändras så är det nästan bättre att bevaka nuläget och prata om årstakt, dvs utgå från veckans invandring.
Senast redigerad av endumbonde 2016-02-05 kl. 02:26.
Citera
2016-02-05, 02:24
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att ID-kontroller är verkningslöst och att det är dags att neka alla som inte har visum att resa in i Sverige.

Migrationsministern har ju sagt att de ska sätta in ännu hårdare åtgärder för att dämpa asylsökandet, så visumkrav blir kanske verklighet
Citera
2016-02-05, 02:52
Medlem
Spannet i denna prognos är då 70 000 - 140 000 asylsökande 2016.

Prognosen för förra året från 2015-07-23 var 66 000 – 80 000.

Det faktiska antalet som kom var 163 000. Alltså runt dubbelt så många som den övre siffran i prognosen.

Kör vi samma för i år så... 140 000 x 2 blir 280 000.

280 000 är väl en rimlig siffra sett till att FN tror att fler kommer ta sig till Europa 2016 än 2015, och att flera andra länder förmodligen kommer jobba hårt för att flyktingarna ska välja Sverige istället för deras land. (Genom sämre villkor för flyktingar.)

Däremot om EU gör ett seriöst försök att stoppa flyktingarna och gränskontroller införs i hela Europa, så kan det bli avsevärt lägre såklart... Likaså om Sverige väljer att föra en sk. "rasistisk" politik så som SD förespråkar.

Prognosen får ändå ses som en glädjekalkyl tills den kan bevisa motsatsen. Svårt att tro att det kan bli så få asylsökande om inte fler åtgärder vidtas.
Citera
2016-02-05, 03:25
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Spannet i denna prognos är då 70 000 - 140 000 asylsökande 2016.

Prognosen för förra året från 2015-07-23 var 66 000 – 80 000.

Det faktiska antalet som kom var 163 000. Alltså runt dubbelt så många som den övre siffran i prognosen.

Kör vi samma för i år så... 140 000 x 2 blir 280 000.

Dvs. Malmö och Uppsala i befolkning på två år. Vart fan ska alla få plats?
Citera
2016-02-05, 04:18
Medlem
Det känns ju toppen med den siffran med tanke på att vi redan idag vaknar upp varje morgon med en by rubrik om mord, misshandel eller våldtäkt i samband med ett asylboenden.

Ser verkligen fram emot att se barnen växa upp (om de nu ens överlever alla knivattacker o våldtäkter) och komma ut i detta samhälle till varken bostad, sjukvård eller välfärd. Tack Reinfeldt och Löfven!
Citera
2016-02-05, 04:52
Bannlyst
Reinfeldt och Löfven? Och Ullenhag, Sahlin, Mellin, Helin, Mattson, Aschberg, kungen, Bildt, Lööf, Romson, Fridolin, Schlaug, Ohly, Sjöstedt, Kindberg Batra, Leijonborg, Ola Ullsten, Westerberg, Eliasson, Arnstad tönten, journalisterna på lokaltidningarna, chefredaktörerna, Göran Persson, Bert Karlsson (dessvärre), Anne Ramberg, Svenska kyrkan, Sveriges television.....Tyvärr är landsförrädarna så många, de kan räknas i tusental, att vi alla missar så många namn. Nu börjar man märka av dem lokalt. Förr var det asylbaroner. Nu börjar de gode männen att dyka upp också.

Det jag fruktar är utvandring av (riktigt) välutbildade och välbeställda svenskar, medelålders och äldre, samt av ungdomar som sedan lätt rotar sig utomlands för att aldrig komma tillbaka. Landets regeringar bryr sig aldrig om riskerna.
Senast redigerad av Mertillen 2016-02-05 kl. 04:59.
Citera
2016-02-05, 04:53
Medlem
Asså vad är det för jävla dårar egentligen, fattar dom inte att vi inte klarar mer? Dom snackar om att vi är en humanitär stormakt men vad är det för jävla skitsnack egentligen? Vi inhyser flyktingar i fucking tält ute på en åker mitt i vintern, dom får ingen riktig lägenhet på flera år och jobb är bara att glömma. Humanitär stormakt my ass, dom har huvvet så långt upp i röven så dom vet fan inte vad dom snackar om. Detta landet är så jävla förlorat
Citera
2016-02-05, 05:18
Medlem
SS-Nordosts avatar
Citat:
I juli förra året gjorde de prognosen att 74 000 muslimer skulle invälla under året. Resultatet blev 163 000 muslimer, en felkalkyl på 120%.

Om vi antar att felkalkylen för 2016 blir densamma, så kan vi förvänta oss 308 000 muslimer under 2016.
Helt klart. Däremot tror jag inte att siffran blir så totalt fel nu, år 2016. Men det kommer säkerligen ett komma runt 220,000 asylsökande.
Eller, man får väl hoppas att felkalkylen inte är lika stor som förra året, då börjar det verkligen gå käpprakt åt helvete och befolkningsutbytet tar fart på riktigt.

Är det höjda skatter som gäller eller skrotar vi vårat välfärdssystem totalt i år? Sjukhusen känns ju också otroligt onödiga, speciellt när vi kan hjäääääälpa människor från spännande kulturer. .
Citera
2016-02-05, 05:21
Bannlyst
De ljuger bara, de visste jag från sekund ett när 7-sataniska-K taktiskt mumlade och svammlade om stängda gränser , utvisningar , id-kontroll .............

ALLT ÄR ENDAST BLUFF!!!!!! för att vinna tid medans de äckliga 7K i smyg låter muslimska vansinnet störtar in.

Vi ALLA måste se HANDLINGAR med en lögnare som 7-sataniska-K. INTE ORD!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Hur går det här ihop med de nuvarande ID-kontroller vid gränserna, Schengen, Dublinförordningen(dvs återvända till första land för att söka asyl där)? Varför skulle vi inte vi inte per omgående och med automatik direktavvisa i princip alla dessa 140 000 så fort de dyker upp vid gränsen? Det finns ju ingen, jag säger ingen, asylsökande som inte har rest genom ett flertal europeiska länder innan de satt sin fot i Sverige.

Allt är bara lögner och lögner och list av 7K, de har order ( NWO ) och de har trix i lådan för att forcera igenom vansinnet så Sverige och Europa kollapsar totalt!!

Målet är att skapa krig och oroligheter, det skapar ett behov, ORDNING, lagom för sionistsvinen ( i NWO ) att leverera en LÖSNING, ett "tvingande" paket erbjudande i kaosets kölvatten ( tyvärr så följer det med i paketerbjudandet från missfostret EU ( NWOs organ ) att även våran FRIHET i Europa berövas totalt . Just det, massinvandringen av miljoner fula dumma muslimska män är ett kodord för massförstörelsevapnet ).

Du måste lära dig tolka alla "fina" KOD-ORD som NWO ger ut i te.x Agenda 21 till vad de egentligen betyder.
Multikultur te.x. = Är till 90% ENDAST och ALLTID fula, dumma och egoistiska Muslimska män i miljoner från arabländer och Afrika, som inte vet av vad demokrati är (vilken tur för NWO då, som vill bli världsherrar med några få slavar ( 1/14 räcker tycker de tydligen ).

Flykting= är en förhärdad muslimsk lögnare och monster-egoist med baksluga tankar
( och tyvärr i många fall har det visat sig dessutom vara extremt fega våldsamma massvåldtäktsmän som har tänk demolera allting i sin väg i det en gång så vita vackra lugna fredliga Europa. )
Rasist!=främlingsfientlig!= håll käften och gör som vi säger till dig!!!
.
.
.
. osv...
Senast redigerad av Tors-hammare 2016-02-05 kl. 05:45.
Citera
2016-02-05, 05:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Migrationsministern har ju sagt att de ska sätta in ännu hårdare åtgärder för att dämpa asylsökandet, så visumkrav blir kanske verklighet

Det finns bara ett sätt att sätta P för inflödet i Europa och Sverige, stäng gränsen, visumkram, utökad gränskontroll, taggtråd och murar.

Alla medlemsländer säger upp förbindelsen med FN om asylrätten och satsar på ett nytt sätt att hjälpa nödställda. Hjälp på plats, bygg upp mottagningsläger i närområden, upprätta EU-gemensamma kontor för asylansökan i anslutning till dessa mottagningsläger.

Då kan EU bestämma vem som ska få komma in i EU, det blir billigare att försörja asylsökarna under processens gång, vi slipper att illegala människor uppehåller sig i EU, vi kan hjälpa fler för mindre pengar.

Det är ohållbart att släppa in så mycket folk i EU och Sverige som vi gör nu, åtgärder måste till nu, det går inte att utredda och förhandla i månader och år.

Att den som har TUT inte ska få ersättningar som överstiger akassa och retroaktivt barnbidrag med mera ser jag som en självklarhet. Alla incitament för att söka sig till Sverige måste bort om vi ska klara av det här.

140000, 70000, 5000 är gissningar, EU och Sverige står på vid gavel, gissningsvis kan vi kan få se miljontals välfärdsmigranter välla in över våra gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in