2016-02-04, 23:00
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingfisher
Tyvärr ser nog utvecklingen för BNP per capita inte lika rolig ut

Den gånga 8-årsperioden är en sämsta 8-årsperioden sedan andra världskriget, när vi talar om BNP per capita i Sverige.

Men ungefär halva Sveriges befolkning verkar tro att högre BNP (inte BNP per capita) innebär ökat välstånd. BNP stiger när vi förser invandrare med lånade pengar, men det ger inte ökat välstånd.

Man har helt enkelt inte fattat skillnaden mellan dessa två begrepp.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2016-02-04 kl. 23:04.
Citera
2016-02-04, 23:03
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Insipidus
För kvinnor finns det inte mkt värre saker än sexualbrott. Därför tror jag många svenska kvinnor kommer att omvärdera sina öppna hjärtan snart.

Och det är just svenska kvinnor som inte alls tycks ha förstått vad massinvandring och mångkultur resulterar i.

Om en förändring ska ske MÅSTE svenska kvinnor börjar inse vad som händer med Sverige.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2016-02-04 kl. 23:06.
Citera
2016-02-04, 23:15
Medlem
Det är väl bara att sätta in militären att bevaka gränsövergångarna i söder, malmö, helsingborg och trelleborg. Screena alla fordon och passagerare.

Tycker det daltas för mycket dessa på svenskt naivt och mjäktigt sättt, en kula i pannan med AK5:an om dom inte lyder order bara. Inför också nolltolerans mot brott, ge polisen rätt att skjuta om kriminella flyktingar eller invandrare gör motstånd eller försöker fly.
Citera
2016-02-04, 23:17
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Sverige har en åldrande befolkning, invandringen behövs. Många är högutbildade oh entreprenörer. Synd att vi inte kan öppna våra hjärtan för alla.
Nej, nej. Nej, ja (pizzor). Nej.
Citera
2016-02-04, 23:17
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Denna sommaren kommer gå till historien när Svenska flickor och kvinnor kommer råka ut för extremt mycket sexualbrott. Jag hoppas ni Svenska män och invandrare som står upp för landets värderingar och har en bra kvinnosyn blir aktiva i sommar. Jag har tagit upp thaiboxningen igen och från och med nu ingen tvekan över att ingripa gick loss på ett skäggbarn utanför GBG för bara några dagar sedan så mina knogar är idag helt fucked up men ser man när ett skäggbarn trakasserar en ung Svensk tjej då hoppas jag man automatiskt går in och vevar sönder svinet.

Jag bryr mig inte längre om riskerna jag tar, något har gått åt helvete när morsan blir trakasserad nere i centrum av flyktingar. Systerns vänner berättar om händelser som sker hela tiden mot dom och folk i deras närhet.

Heder åt dig kapten!

Ser man en dam bli trakasserad så ingriper man definitivt! Oavsett om avskummet är gul, vit, blå, svart eller sandfärgad.

Ta hand om knogarna, låt dem vila ett tag men fortsätt att stå upp för saken.
Citera
2016-02-04, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Migrationsverket har kommit med ny prognos för 2016. Enligt denna (osäkra) prognos väntas upp emot 140 000 asylsökande till Sverige:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6360732

Vad innebär detta för Sverige? Med tanke på hur tidigare prognoser träffat långt under faktiska tal, vilka slutsatser kan man dra av denna prognos?

Det är en mycket bra prognos. Den visar att Sverige fortfarande är med i leken när det gäller FN:s deklaration om mänskliga rättigheter. Och att rasisterna inte har vunnit kampen alls även om det kan verka så, om man bara läser Flashback och inget annat...
Citera
2016-02-04, 23:19
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Räknade på 2.5M blattar av ~10M invånare as we speak... invasion om 140-300k per år så är vi minoritet inom högst 20 år men kanske så tidigt som 8-10år.

Jo jag förstår vad du menar, det vi dock inte vet är hur det kommer att utveckla sig.
För två år sedan hade utgången av 2015 låtit som rena science fiction.
Citera
2016-02-04, 23:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Och det är just svenska kvinnor som inte alls tycks ha förstått vad massinvandring och mångkultur resulterar i.

Om en förändring ska ske MÅSTE svenska kvinnor börjar inse vad som händer med Sverige.

I trådar "här och där" på FB så påstår ju endel skribenter att Sverige saknar samma trauma som flera andra länder i Europa genomgått med WW2. Finland med Ryssarna. Norge, Danmark med ockupationen.., och osv i resten utav Europa.

Dick Harrison har varit inne lite på samma sak..

Detta trauma som befäster identitet, stolthet över att vara "egen" och utan skam.

Med 140.000 nya.., och med det som kom in 2015, kan jag bara sorgset misstänka :

-Jag börjar att (dessvärre) tro att Sverige kommer att få sitt trauma, som är så onödigt, slitande och smärtsamt. Flera lögner.. Det kommer att bli offer.., ännu fler oskyldiga sådana.

Mvh / Snapcount (Finländare)
Senast redigerad av Snapcount 2016-02-04 kl. 23:30.
Citera
2016-02-04, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Migrationsverket har kommit med ny prognos för 2016. Enligt denna (osäkra) prognos väntas upp emot 140 000 asylsökande till Sverige:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6360732

Vad innebär detta för Sverige? Med tanke på hur tidigare prognoser träffat långt under faktiska tal, vilka slutsatser kan man dra av denna prognos?

Nej. Varför förvanskar du sanningen? Antagligen för att du inser att ingen kommer att läsa länken, bara din rubrik. Migrationsverket har inte alls sagt att prognosen är att 140 000 asylsökande kommer till Sverige 2016. Vad de har sagt att det är svårt att bedöma. Det kan också komma 70 000, enligt prognosen. Därför ligger prognosen mellan 140 000- 70 000. Sedan kan det ju hända att det kommer ännu färre.
Citera
2016-02-04, 23:40
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
I trådar "här och där" på FB så påstår ju endel skribenter att Sverige saknar samma trauma som flera andra länder i Europa genomgått med WW2. Finland med Ryssarna. Norge, Danmark med ockupationen.., och osv i resten utav Europa.

Dick Harrison har varit inne lite på samma sak..

Detta trauma som befäster identitet, stolthet över att vara "egen" och utan skam.

Med 140.000 nya.., och med det som kom in 2015, kan jag bara sorgset misstänka :

-Jag börjar att (dessvärre) tro att Sverige kommer att få sitt trauma, som är så onödigt, slitande och smärtsamt. Flera lögner.. Det kommer att bli offer.., ännu fler oskyldiga sådana.

Mvh / Snapcount (Finländare)

Tänkvärt. Ja, vi kanske inte haft det riktigt sådär svårt som man kanske måste ha det för att bli stolt över det folkslag man tillhör.
Citera
2016-02-05, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kwickan
Hoppas på 600.000 i år. Så att hela jävla systemet faller samman. Alla skolor måste stänga pga våldtäkter och misshandel dagligen. Sjukvården kollapsar, bidragen tar slut, bilbränder, sprängningar, knivhuggningar, dödskjutningar VARJE DAG I VARENDA LITEN STAD I SVERIGE.

Enda chansen att få ordning på skiten är först total undergång.

Hoppas på detsamma. Verkar vara enda sättet att få svensken att vakna. Frågan är bara vad som finns kvar av Sverige efter det. Får bli utlandssvensk och bara komma till sommarstugan på somrarna, om den inte tagits över av Stat eller negrer.
Citera
2016-02-05, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Det är väl bara att sätta in militären att bevaka gränsövergångarna i söder, malmö, helsingborg och trelleborg. Screena alla fordon och passagerare.

De har fullt upp med att utbilda sig i genusvetenskap (När de är fullutbildade så kommer de att springa runt med håvar i skogen och fånga fjärilar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in