• 2
  • 3
2014-03-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strykn1n
En helt hypotetisk fråga ang Spice.

Om man skulle beställa, tillverka och sälja en rökmix gjord på en kemikalie som inte är olaglig vad skulle man då kunna tänka sig för straff om farbror blå knackar på?

Som jag förstår så kommer de att beslagta mixen även om den inte är olaglig än? Får man tillbaka den efter div analyser?

Men om man är ostraffad kan man då kunna tänka sig böter eller annat?

Har en polare som ska dryga ut matkassan och frågar för hen.

Är tidigare ostraffad, blev tagen av polisen i mitten av januari med cirka 80 gram spice updelat i 10or på AB-Fub även cirka 10g pulver. Det är fortfarande under utredning och jag vet inte alls mycket då fabror blå inte vill säga något till mig.. men ja vi får se hur det blir!
2014-03-26, 18:57
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Det är väl olika beroende på vart man är antar jag, här omkring kallas alla rökmixar på artificiella cannabinoider för spice oavsett vad det är för ämne i dom.

Nej det tycker jag inte är okej, men OBOY är ju också en produkt som existerar vilket spice inte längre gör.

Spice som varumärke finns och existerar i allra högsta grad men säljs inte i Sverige. Googla Spice smoke och du får upp hur många sidor som helst som säljer Orginal Spice men utomlands såklart. Bara för att det inte finns till öppen försäljning i Sverige så försvinner det inte från jordens yta.

mvh
2014-03-26, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Spice som varumärke finns och existerar i allra högsta grad men säljs inte i Sverige. Googla Spice smoke och du får upp hur många sidor som helst som säljer Orginal Spice men utomlands såklart. Bara för att det inte finns till öppen försäljning i Sverige så försvinner det inte från jordens yta.

mvh

Det finns branded rökmixar i Sverige med som säljs som Original Spice, men innehåller oklassade noider som inte var med i de ursprungliga.
2014-03-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stew3n
Tjena där ute. Jag hoppas att någon kan svara mig. Jag är tidigare dömd För ringa narkotika, misshandel och rån.

Jag har under tid sålt och brukat spice. Det jag vet är att det alltid har varit lagligt eftersom de aldrig visats på prover osv. Jag har nu slutat med allt och tagit tag i mitt liv. För ett tag sedan åkte en god vän in. Som jag levt tsm med. Dom tömde telefon, ställde massa frågor, husrannsakan. Nu finns risken att snuten kommer plocka in mig på förhör, ställa frågor osv, nu när jag tagit tag i allt. Finns det en risk att jag åker in? I så fall hur länge? Kan jag få böter? Om det nu kommer fram hur pass mycket jag sålt och beställt.
Vad ska man svara och inte svara på? Har jag beställt något? Har jag sålt något? Har jag använt det själv? Isf hur mycket har jag sålt ? Hur mycket har jag använt själv? Är det min uppgift att namnge folk? Tack för alla svar.

Kom ihåg att det är inte du som skall bevisa att du är oskyldig utan det är dom som skall
bevisa att du är skyldig så givetvis säger du ingenting!
2014-03-26, 20:08
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989

mvh

Finns på Svenska sidor också. Och det "original spice" etc är inte ens samma spice som förr utan dom flesta sidor skriver att det är utbytt . Det enda som är likt är förpackningen...
2014-03-26, 20:50
Medlem
Finns ingen som har vettiga svar? Sa jag att jag skulle namnge folk? Helt jävla pantad är jag inte trots allt spice...
2014-03-26, 21:45
Medlem
simpglajds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Vad tröga folk är Enligt era påståenden om vad polisen får göra så skulle dom ju även få beslagta Alkohol eftersom att det används i russyfte? Eller varför inte Kaffe?

Nä jag påstår fortfarande att lagen som säger att oklassade/lagliga ämnen får beslagtas endast är gällande för tullen! Alltså har du din lagliga vara i handen så kan inget hända dig. Inte fan kommer polisen fram till mig när jag varit på systemet och säger, hej vi vet att du ska ha dina öl till att bli full på dvs berusa dig, så därför tänkte vi att vi tar dom nu

/Mvh

Du verkar vara riktigt rtard. De får ta va fan dom vill. Polisen har tagit massa från mig. Även tagit direkt från posten. Lagliga saker ja du läste rätt muppskalle.
Håll bara tyst
2014-03-26, 22:34
Medlem
hmmm undrar om polisen jobbar olika från ort till ort då jag hade en husrannsakan för några månader sen .hemma hade jag 80 gram färdigt tillverkat rökmix 5f-AKB ..det rörde dom inte..inte ens en enda fråga ang detta på förhöret..dom hittade dock 5 extacy
2014-03-26, 22:42
Medlem
Emerains avatar
Det här är en påföljdsbedömningsfråga, och då hänvisar jag till den klistrade påföljdsbedömningstråden i Juridik-forumet.

Tråden låst. Diskussion om återöppnande tas via pm.

/mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in