2013-05-23, 23:19
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Nej. Spice är ett påhittat produktnamn för ökad försäljning. Rökmixar eller syntetiska cannabinoider är det formella och korrekta uttrycket.

Nej, spice VAR ett påhittat produktnamn men nu existerar inte produkten längre och ordet spice har istället blivit ett annat sätt att säga rökmix på. Vem fan bryr sig om vad som är "formellt och korrekt" när man kan säga precis vad man vill så länge folk förstår en?
2013-05-23, 23:24
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Nej, spice VAR ett påhittat produktnamn men nu existerar inte produkten längre och ordet spice har istället blivit ett annat sätt att säga rökmix på. Vem fan bryr sig om vad som är "formellt och korrekt" när man kan säga precis vad man vill så länge folk förstår en?

Jag sade inte att man inte kan säga "Spice", men jag anser att det är fel och om jag ska tolka exempelvis Wikipedias artikel om Spice:

Citat:
Spice är en drog som sägs ge ett väldigt starkt cannabisliknande rus. Spice kan ha varierande sammansättning, och de aktiva substanserna utgörs av olika syntetiska cannabinoider. I blandningen förekommer bland annat CP 47,497, JWH-018 och HU-210. Flera av de aktiva ingredienserna narkotikaklassades i Sverige den 15 september 2009.

Så menar den på att det var just de cannabinoiderna som såldes då, inte de som säljs nu.

Men visst, det är väl inte skrivet i sten att det är just så, men jag tycker tillsammans med många andra samt att jag har uppfattat att den korrekta benämningen för "Spice" syftar på just de äldre cannabinoiderna som numera är narkotikaklassade för länge sedan.
2013-05-24, 11:45
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6

Tycker du det är okej att säga OBOY till ica's chokladpulver? Jag själv blir alltid lika förbannad när jag blir lovad OBOY men så är det ica's chokladpulver de har hemma.
2013-05-28, 15:47
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Men visst, det är väl inte skrivet i sten att det är just så, men jag tycker tillsammans med många andra samt att jag har uppfattat att den korrekta benämningen för "Spice" syftar på just de äldre cannabinoiderna som numera är narkotikaklassade för länge sedan.

Det är väl olika beroende på vart man är antar jag, här omkring kallas alla rökmixar på artificiella cannabinoider för spice oavsett vad det är för ämne i dom.

Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Tycker du det är okej att säga OBOY till ica's chokladpulver? Jag själv blir alltid lika förbannad när jag blir lovad OBOY men så är det ica's chokladpulver de har hemma.

Nej det tycker jag inte är okej, men OBOY är ju också en produkt som existerar vilket spice inte längre gör.
2013-05-28, 20:54
Bannlyst
Ja det är ju såklart ett skattebrott om du inte betalar moms osv. men om snuten någonsin skulle palla gå vidare med det är ju enormt tveksamt och förnekar man försäljning och ser till att det inte finns några pappersspår eller elektroniskaspår så kan jag inte ens se hur dom kan komma vidare.
Jag har tom. hämtat 2 påsar rökmix hos snuten efter att den skickades på prov och dom inte kunde hitta JWH-250 som var i och kunde gå och hämta mina påsar som enligt labbet bara var "torkade växtdelar".
2013-06-18, 02:21
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Vad tröga folk är Enligt era påståenden om vad polisen får göra så skulle dom ju även få beslagta Alkohol eftersom att det används i russyfte? Eller varför inte Kaffe?

Nä jag påstår fortfarande att lagen som säger att oklassade/lagliga ämnen får beslagtas endast är gällande för tullen! Alltså har du din lagliga vara i handen så kan inget hända dig. Inte fan kommer polisen fram till mig när jag varit på systemet och säger, hej vi vet att du ska ha dina öl till att bli full på dvs berusa dig, så därför tänkte vi att vi tar dom nu

/Mvh
2013-07-08, 19:36
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
fel fel fel. spice är den engelska översättningen på krydda
2013-07-08, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPåsfågel
fel fel fel. spice är den engelska översättningen på krydda

Hahaha tack! Så grabbar, då var den diskussionen över!
2013-07-08, 23:00
Medlem
DirtyNorths avatar
Hur är det om man bara har en liten mängd på sig av någon oklassad cannabioid som man blandat med någon ört, antar att man blir intagen på piss och cannabioiderna skickas på analys.
Men då det visas sig vara något som är oklassat får jag tillbaka min örtmix då eller kan jag vänta mig något straff?
Eller tar dom bara och förstör det för att det är hälsofarligt?
Har inte riktigt förstått vad som händer om man blir stoppad med oklassade preparat på sig.
2014-03-26, 18:33
Medlem
Tjena där ute. Jag hoppas att någon kan svara mig. Jag är tidigare dömd För ringa narkotika, misshandel och rån.

Jag har under tid sålt och brukat spice. Det jag vet är att det alltid har varit lagligt eftersom de aldrig visats på prover osv. Jag har nu slutat med allt och tagit tag i mitt liv. För ett tag sedan åkte en god vän in. Som jag levt tsm med. Dom tömde telefon, ställde massa frågor, husrannsakan. Nu finns risken att snuten kommer plocka in mig på förhör, ställa frågor osv, nu när jag tagit tag i allt. Finns det en risk att jag åker in? I så fall hur länge? Kan jag få böter? Om det nu kommer fram hur pass mycket jag sålt och beställt.
Vad ska man svara och inte svara på? Har jag beställt något? Har jag sålt något? Har jag använt det själv? Isf hur mycket har jag sålt ? Hur mycket har jag använt själv? Är det min uppgift att namnge folk? Tack för alla svar.
2014-03-26, 18:38
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stew3n
Tjena där ute. Jag hoppas att någon kan svara mig. Jag är tidigare dömd För ringa narkotika, misshandel och rån.

Jag har under tid sålt och brukat spice. Det jag vet är att det alltid har varit lagligt eftersom de aldrig visats på prover osv. Jag har nu slutat med allt och tagit tag i mitt liv. För ett tag sedan åkte en god vän in. Som jag levt tsm med. Dom tömde telefon, ställde massa frågor, husrannsakan. Nu finns risken att snuten kommer plocka in mig på förhör, ställa frågor osv, nu när jag tagit tag i allt. Finns det en risk att jag åker in? I så fall hur länge? Kan jag få böter? Om det nu kommer fram hur pass mycket jag sålt och beställt.
Vad ska man svara och inte svara på? Har jag beställt något? Har jag sålt något? Har jag använt det själv? Isf hur mycket har jag sålt ? Hur mycket har jag använt själv? Är det min uppgift att namnge folk? Tack för alla svar.

Neka allt, eller håll käft.
2014-03-26, 18:44
Medlem
DarkDemonGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stew3n

Du ska iaf INTE namnge folk..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in