Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-14, 22:32
  #1
Medlem
mibzs avatar
Tjena, har precis uppgraderat mig från en iPhone 3gs till en samsung S4, använder samma nummer till min nya men nu undrar jag om det är möjligt att föra över kontaktboken från min iPhone? Känns lite segt om jag behöver fylla i över 100 st var för sig
Citera
2013-05-14, 22:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mibz
Tjena, har precis uppgraderat mig från en iPhone 3gs till en samsung S4, använder samma nummer till min nya men nu undrar jag om det är möjligt att föra över kontaktboken från min iPhone? Känns lite segt om jag behöver fylla i över 100 st var för sig

Om du sätter i simkortet igen i din gamla mobil där du har alla kontakter så ska det gå att spara alla kontakter på simkortet.
Citera
2013-05-14, 22:47
  #3
Medlem
mibzs avatar
Alright! ska testas!
Citera
2013-05-14, 22:51
  #4
Medlem
Polyklorfenols avatar
Finns det ingen Gmail-app som du kan synka med?
Citera
2013-05-14, 23:33
  #5
Medlem
Mullinupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasilF
Om du sätter i simkortet igen i din gamla mobil där du har alla kontakter så ska det gå att spara alla kontakter på simkortet.
Ehh.. spara på simkort? Har du 3 nr på en och samma kontakt så får 3 kontakter om du kopierar över på sim..

Synka med Outlook ist. Outlook "snackar" med alla mobiler..
Citera
2013-05-15, 00:44
  #6
Medlem
detektiven68s avatar
Om du har icloud så kan du logga in där via datorn, markera hela adressbokem och exportera som vcard. Mejlansedan vcardnfilen till dig själv i mobilen o öppna den där så sparas allt fint. Har du inte icloud ordna det i din iphone gratis o enkelt logga in med appleid där
Citera
2013-05-15, 05:52
  #7
Medlem
Anti-WOGs avatar
Skaffa ett Gmail-kont , synka ifånen med Gmail, sen så loggar du in på Gmail på s4:an.
Då borde du ha alla dina kontakter.
Citera
2013-05-15, 06:36
  #8
Medlem
Tritonuss avatar
Jag satt med exakt samma problem igår. Det verkar inte som att itunes vill synka med gmail längre, iaf inte för min del. Utan jag gjorde så att jag exporterade alla kontakter till vcard genom icloud. La in kontakterna på gmail och sen skötte s4:an uppdateringen själv. Helt seriöst så satt jag nog 45 minuter och försökte lösa det innan jag kom på vad som skulle göras. Varför kan man inte bara ha en standardprocedur för sånt här?
Citera
2013-05-23, 09:50
  #9
Medlem
Indra-09s avatar
Vad skönt att man inte är ensam😛
Men har man en gång valt Iphone,
Så är det bara att stå ut med deras egenheter.
Ska sätta mig ikväll och gå igenom samma jobb.
Kanske kommer det någon dum fråga...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback