2013-12-02, 20:40
Medlem
Hejtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Funderar på att skaffa GT6, då jag har GT5 på ps3.
Har läst runt på olika forum på nätet om hur det ligger till med det nya spelet. Dock har jag ej fått någon klar uppfattning eftersom alla recenserar olika. Ljudet på 5:an var ju ingen höjdare, varken utanför bilen eller i cockpit. Det verkar heller inte vara någon större skillnad på 6:an?!

Vad är bättre med 6:an?
Hur ligger det till med ljudet egentligen?
Grafiken är ju snarlik.
Finns det mer Tuningsmöjligheter/customize?

Har läst lite random trådar på gtplanet och reddit.
Det jag mest ser framimot är väl att det ska vara verkligare fysik, ett par till bilar har blivit premium och de nya banorna.

Angående ljudet så har skaparen sagt att det skall förbättras men han trodde inte att det skulle hinnas med till launch och skulle därför patchas in senare.

Det skall finnas lite utökadade customize funktioner, NOS skall tyvärr vara tillbaka.. Och så läste jag något om fler funktioner till restore/replace motor och chassi.
Citera
2013-12-04, 19:20
Medlem
Xindaks avatar
Jag har köpt samtliga Gran Turismo versioner sedan den första, men är så grymt besviken på ljudet som varit rena skiten hela tiden så jag tror faktiskt inte det blir något GT 6 för min del.
Citera
2013-12-04, 19:48
Medlem
Autoziones avatar
Enligt en tråd på NeoGaf har de tydligen lagt in mikrotransaktioner i spelet, i och för sig verkar det inte ha påverkat designen av spelet som i fallet med Forza 5 men av principiella skäl vill jag helst inte stödja utvecklare som lägger in mikrotransaktioner i spel. I´m out.
Citera
2013-12-05, 12:31
Medlem
Hejtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Enligt en tråd på NeoGaf har de tydligen lagt in mikrotransaktioner i spelet, i och för sig verkar det inte ha påverkat designen av spelet som i fallet med Forza 5 men av principiella skäl vill jag helst inte stödja utvecklare som lägger in mikrotransaktioner i spel. I´m out.

Använd inte skiten?
Det är riktat till personer som inte har tid till att grinda pengar på ett tv-spel, Och som vill testa lite snabbe bilar...
är själv inget fan av mikrotransaktioner, men i detta fallet så påverkar det inte spelet och därför så bryr jag mig inte heller om dem.
Citera
2013-12-05, 12:40
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejton
Använd inte skiten?
Det är riktat till personer som inte har tid till att grinda pengar på ett tv-spel, Och som vill testa lite snabbe bilar...
är själv inget fan av mikrotransaktioner, men i detta fallet så påverkar det inte spelet och därför så bryr jag mig inte heller om dem.
Föredrar hellre att visa att jag inte stödjer det hela genom att inte köpa spelet alls. Förhoppningsvis gör fler personer likadant och spelstudios som lägger in mikrotransaktioner går i konkurs och tvingas stänga. Förr var fuskkoder helt implementerade i spelet, nu skall man betala för dem? Den som kom på det kan dra åt helvete.
Citera
2013-12-05, 18:00
Medlem
Ställer några frågor här, då jag tror jag får svar snabbast. Har sökt men ej hittat det jag söker.

# Antal bilar i hela spelet? Är alla premium? Alltså cocpitn.
# Antal nya bilar för GT6, vilka modeller?
# Vilka nya banor har tillkommit?
# Vilka extrafunktioner förutom bilfysik har lagds till?
# Måste man ta alla licencer för att komma vidare?
# Kommer man knappt låsa upp nånting om man ej använder microtrans?

Tack på förhand.
Citera
2013-12-05, 23:15
Medlem
ThatJs avatar
Det kostar drygt 1300 kronor för att få en Jaguar XJ13 i spelet. "Mikrotransaktioner" my ass. I'm also out.
Citera
2013-12-05, 23:37
Medlem
Hejtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Ställer några frågor här, då jag tror jag får svar snabbast. Har sökt men ej hittat det jag söker.

# Antal bilar i hela spelet? Är alla premium? Alltså cocpitn.
# Antal nya bilar för GT6, vilka modeller?
# Vilka nya banor har tillkommit?
# Vilka extrafunktioner förutom bilfysik har lagds till?
# Måste man ta alla licencer för att komma vidare?
# Kommer man knappt låsa upp nånting om man ej använder microtrans?

Tack på förhand.

Skall försöka svara på dina frågor.

#1 1207 Bilar ( http://www.gran-turismo.com/local/jp...arlist_en.html )
Det kommer inte finnas något "premium" och "standard".
Alla bilar kommer att ha cockpit med det är bara vissa som kommer att ha den detaljerade cockpiten som var i "premium" på gt5. De andra kommer att ha en standard cockpit. Även exteriören för "standard" bilarna skall vara förbättrad. Det är några "standard" bilar från GT5 som kommer att bli uppgraderade.

#2 Här kan du se de nya bilarna http://www.gtplanet.net/forum/thread...shlist.260943/

#3 Här kan du se de nya banorna http://www.gran-turismo.com/gb/products/gt6/tracks/

#4 kolla på gran-turismo.com de större ändringarna står där.

#5 För att varva det så antar jag att du kommer behöva göra det, men jag vet inte.

#6 Microtransaktioner kommer att vara för att köpa in-game pengar, alltså det du vinner när du kör race och dyl. Så om du känner dig lat och vill ha tag i en speciell bil fort, så kan du köpa "pengar"

Ps. du får nog jobba på dina googlings skills
Senast redigerad av Hejton 2013-12-05 kl. 23:53.
Citera
2013-12-05, 23:42
Medlem
tripxplodes avatar
Vart nästan sugen på o köpa ett ps3 igen enbart för gt6 men överväger o köpa ett ps4 istället för de känns mer värt ?
Citera
2013-12-05, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripxplode
Vart nästan sugen på o köpa ett ps3 igen enbart för gt6 men överväger o köpa ett ps4 istället för de känns mer värt ?
Vad vill du att vi ska svara...?
Citera
2013-12-06, 00:29
Medlem
Någon mer som laddat ner GT6 och väntar på att få spela?

Jag kan inte spela än, står bara "Innehållet är inte tillgängligt före startdatumet". Klockan är ju 00:30!
Citera
2013-12-06, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siv-Heil
Någon mer som laddat ner GT6 och väntar på att få spela?

Jag kan inte spela än, står bara "Innehållet är inte tillgängligt före startdatumet". Klockan är ju 00:30!
Tror det brukar gå efter UK tid, dvs 1:00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in