Citat:
Ursprungligen postat av
johnnymichael
Jag blir så sjukt förbannad på dessa mänhatande puckade feminister, det mesta som är listat är ju bara pinsamt och puckat. Tittar man på majoriteten av svenska män så har de snarare nästan en sjuk respekt för kvinnan. Jag hatar feminister men jag älskar kvinnor. Sånt här jävla piss blir man ju bara förbannad på. Vad har hänt med det här landet egentligen? Tryck in respekt och frihet för kvinnor i hjärnorna på folk som bor i länder där det behövs, inte i Sverige där vi har det bra.
Ja, även om vi bor i Sverige så ser vi dagligen hur kvinnor över hela världen förtrycks. Som kvinna själv är det lätt att relatera till andra kvinnor oavsett varifrån de kommer och det blir smärtsamt uppenbart hur det fungerar. Och vad många män egentligen tycker att kvinnor ska vara.
En arbetskollega i 60 års åldern blir tillsammans med fattiga utländska kvinnor i 25 års åldern på löpande band men vi intalar oss ändå att han faktiskt är en bra arbetskollega med "normala" värderingar. Han ska inte behöva vara ensam och behöver få hjälp med hushållssysslorna... Han förstår sig inte på svenska kvinnor som har så "höga krav" på män, varför det ska vara så svårt och hitta en svensk kvinna? Han har inte tillräckligt hög intelligens för att förstå att orsaken till det är att han inte är intresserad av kvinnor som inte skulle tvingas bli hans hushållerska och sex-slav. Samtidigt som detta faktum är så uppenbart för alla i hans omgivning. Ojämlikheten är alltså kärnan i denna "normala" mans förhållanden till kvinnor.
Vill inte vara en sur feministfitta men har liksom inget annat val eftersom jag inte kan sluta veta något jag redan vet och ser med egna ögon. Och något som jag dessutom påminns om hela tiden.
Nyligen fick en kvinna i Saudiarabien (tror jag det var) fängelse för att hon druckit sig full och blivit grupp-våldtagen. Tvivlar på att någon frisk kvinna i världen med normal intelligens kan läsa den artikeln utan att bekänna sig som feminist.