2013-09-05, 00:07
Medlem
testpilotens avatar
feminism är bra, för att det gör att vi män får lära oss att det är dumt att våldta.

och så tycker jag att man ska försöka anpassa dataspel så det passar feministernas smak, inte som nu efter de som spelar spelen, helt tokigt alltså! lika bra att anpassa reklam efter feminister också, inte som nu, efter målgruppen! hallåååå!!!

varför ska gravida som inte kan jobba få mindre betalt? orättvist!
en undersköterska borde ha minst lika mycket betalt som sin manlige kollega, läkaren. diskriminerande!

lagar behövs inte, feminismen lär oss vad som är rätt och fel!
tack mina feministiska systrar för att dårskapens slöja inte längre fördunklar min blick.
jag kan se klart! whoohooo!!!
Citera
2013-09-05, 00:35
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
feminism är bra, för att det gör att vi män får lära oss att det är dumt att våldta.

och så tycker jag att man ska försöka anpassa dataspel så det passar feministernas smak, inte som nu efter de som spelar spelen, helt tokigt alltså! lika bra att anpassa reklam efter feminister också, inte som nu, efter målgruppen! hallåååå!!!

varför ska gravida som inte kan jobba få mindre betalt? orättvist!
en undersköterska borde ha minst lika mycket betalt som sin manlige kollega, läkaren. diskriminerande!

lagar behövs inte, feminismen lär oss vad som är rätt och fel!
tack mina feministiska systrar för att dårskapens slöja inte längre fördunklar min blick.
jag kan se klart! whoohooo!!!

...och man ska inte döma en man efter vad som hänt mellan en man och en kvinna utan efter vad hon upplevde hände
Citera
2013-09-05, 15:35
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Förstår inte riktigt vad ens sociala status har att göra med ens åsikter.

Status hör ihop med trovärdighet. När du vet att jag skakat hand med drottning Silvia, och varit på samma party som prinsessan Madeleine så blir mina argument mer hörda.

Med min höga status får jag därför igenom många förslag, som personer med lägre status aldrig kan få. Så ligger det till.
Citera
2013-09-05, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Status hör ihop med trovärdighet. När du vet att jag skakat hand med drottning Silvia, och varit på samma party som prinsessan Madeleine så blir mina argument mer hörda.
Oj vilken misslyckad förklaring Trovärdighet har ingenting att göra med dina exempel som bara visar det självklara att social status är kopplad till sociala nätverk och att du har högre status om många andra i ditt nätverk har hög status. Å andra sidan så ger dina exempel lite bismak av en whitetrash som vill ge ett sken av att ha hög social status.
Citera
2013-09-05, 22:05
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta

Med min höga status får jag därför igenom många förslag, som personer med lägre status aldrig kan få. Så ligger det till.
Kanske, jag har fikat med 1e hovmarsalken, käkat pizza med amerikanske ambassadören och snackat skit med Börje Salming. Flyttgubbe, sådant händer. De två trevligast jag träffat var Lars Berghagen och Martin Timell. Finns ett gäng till. Som exportpackis träffar man de flesta. Fick jag litet högre status nu? Nix, timbetalda knegare får aldrig det.
Exportpackis betyder "packmästare med vana och utbildning inom exportflyttning".
Citera
2013-09-06, 09:02
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Oj vilken misslyckad förklaring Trovärdighet har ingenting att göra med dina exempel som bara visar det självklara att social status är kopplad till sociala nätverk och att du har högre status om många andra i ditt nätverk har hög status. Å andra sidan så ger dina exempel lite bismak av en whitetrash som vill ge ett sken av att ha hög social status.

Det där är ingen högoddsare. Bullfetta (förutsatt att det inte är ett troll) får enligt utsago hjälpa sina sinnessvaga familjemedlemmar med enkelt pappersarbete, röstar på socialdemokraterna och har en förmåga att missförstå trådar och inlägg av nära "micro113:iska" mått. Antagligen en något över medelsnygg tjej från en familj av imbiciller i låg medelklass med ett något för stort ego.

Att knyta en persons status till vad för människor de träffat är inte vidare klyftigt. Jag tror inte heller att synsättet är särskilt vanligt förekommande - om möjligt kanske i den sinnessvaga underklassen.

Vilken förståndig människa skulle ens få för sig att idolisera eller respektera en annan människa bara utifrån dennes kontakt med celebriteter?
Citera
2013-09-07, 12:31
Medlem
Soul_s avatar
Har inte sett någon referens till 33anldeningar.com, jämstäldisternas svar på trettiotreanledningar.com. De tar upp både manliga och kvinnliga problem där. Kan vara väl värt att ögna igenom också.
Citera
2013-09-07, 12:44
Medlem
thewellovedones avatar
Sanningen är att Anti-feminister tycker synd om sig själva eftersom ingen vill hålla med dem om att mannen är skapelsens krona och kvinnan bara är en bortskämd B-varelse, det är där skon klämmer hos en del män. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt för anti-feminister att inse att bara för att man erkänner att det kan vara jobbigt att vara kvinna så betyder inte det automatiskt man förnekar att det kan vara jobbigt att vara man. Både rabiata feminister och anti-feminister har ett oerhört påfrestande antingen-eller-tänkande, allting som görs för kvinnor tar alltid anti-feminister som en attack mot män. Det blir bara lättare och lättare att vara mot både extrem-feminism (icke till att förväxla med feminism i allmänhet) och anti-feminism.
Senast redigerad av thewellovedone 2013-09-07 kl. 12:53.
Citera
2013-09-07, 13:10
Medlem
Soul_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Sanningen är att Anti-feminister tycker synd om sig själva eftersom ingen vill hålla med dem om att mannen är skapelsens krona och kvinnan bara är en bortskämd B-varelse, det är där skon klämmer hos en del män. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt för anti-feminister att inse att bara för att man erkänner att det kan vara jobbigt att vara kvinna så betyder inte det automatiskt man förnekar att det kan vara jobbigt att vara man. Både rabiata feminister och anti-feminister har ett oerhört påfrestande antingen-eller-tänkande, allting som görs för kvinnor tar alltid anti-feminister som en attack mot män. Det blir bara lättare och lättare att vara mot både extrem-feminism (icke till att förväxla med feminism i allmänhet) och anti-feminism.
När du säger "anti-feminister" inkluderar du då jämställdister? För om du kollar igenom listan som jag länkar till har de med både kvinnliga och manliga problemområden. Så nej, jämställdister ser inte ett "något för kvinnor är något emot män", däremot ser vi att man fokuserar bara på kvinnor och struntar i männen. Det är där problemet ligger.
Citera
2013-09-08, 10:28
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soul_
När du säger "anti-feminister" inkluderar du då jämställdister? För om du kollar igenom listan som jag länkar till har de med både kvinnliga och manliga problemområden. Så nej, jämställdister ser inte ett "något för kvinnor är något emot män", däremot ser vi att man fokuserar bara på kvinnor och struntar i männen. Det är där problemet ligger.

Vi har även insett att feminismen inte gör övertramp i religion som t.ex. islam där kvinnoförtrycket är mycket mer påvisande.

Istället för att argumentera bort slöjan, så stödjer de dem. Paradoxalt då slöjan/burka/niqab är inget en kvinna väljer.

Feminismen kanske endast ser sina egna intressen som värda att förespråka? Eftersom "Vi" inte är "dem" så varför bry sig, dvs män och muslimska kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in