2013-06-05, 00:28
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Dressyren av våra svenska karlar har pågått sedan 60-talet förstår du. En vanlig svensk karl vet vad som händer om han tjafsar emot matte/frugan/flickvännen. Då blir han utfrusen.

Man knäpper med fingrarna åt en karl och han gör direkt det han blir tillsagd. Sedan undrar folk varför man är stolt att vara kvinna i Sverige. Dom kan ju alltid gissa två ggr.

Aldrigihelvete blir gärna utfrusen knäpp du med fingrarna åt dina tofflar till karlar som du tydligen umgås med fetta.
Väldigt enkelt jag knäpper högre svårare är det inte.
Citera
2013-06-05, 01:01
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigihelvete
Aldrigihelvete blir gärna utfrusen knäpp du med fingrarna åt dina tofflar till karlar som du tydligen umgås med fetta.
Väldigt enkelt jag knäpper högre svårare är det inte.

Jahaja. En bångstyrig mansvalp kommer in och viftar med svansen, mnsann. Kan du hoppa genom en plastring om jag håller den i midjehöjd, då ?

Extra passande med att du har Brad Pitt som avatar. Varför inte knäppa med pitten istället för med fingrarna ?
Citera
2013-06-05, 01:06
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Stämmer faktiskt. Vi har fortfarande gammelfeminister som tror att det enbart handlar om jämlikhet, även om sådana reliker sakteligen dör bort.
Den moderna feminismen vill spela med de vita schackpjäserna och satsa på seger från början. Damerna först brukar man säga, och därmed gäller också devisen damerna överst och damerna i toppen.
Vi har också moderna tolkningar som definierar oss kvinnor som en högre stående ras än de svagsinta och menlösa karlarna.

Åtminstone här i Sverige är männen riktigt svaga och viljelösa, vilket gör att vi feminster behövs för att beslut ska fattas över huvud taget. Sedan kan ju vanliga arbetarkarlar inte ens Engelska så även där måste vi kvinnor rycka in och hjälpa de små arbetsbina.

Jaja bra så även du fetta blir en gammelfeminist till slut svagsint ....det är du redan nu.Snart kommer åderbrocken svettningarna och snart inser du att livet är slut när en ärtig 25 åring säger lite tyst till sin kompis på stan men tillräckligt högt för att du ska höra det bakom dig, titta vilken bitterfetta Tror du det är en sån där gammelfeminist .....finns dom kvar fortfarande?Sedan på äldreboendet blir du största samtalsämnet i personalens fikarum när dom fnissandes undrar sinsimellan hur dom ska få tyst på dig och vilka tabletter som för dagen passar bäst.När du hela dagarna upprepar ditt mantra med galen och vild blick sittandes framför spegeln ivrigt onanerande om och om igen ........ Bullfetta, Bullfetta, Bullfetta....... gubbslem, gubbslem, gubbslem dina händer är givetvis fastbundna för ditt knäppande med fingrarna har utvecklats till eksem.Tragiskt lite melankoliskt och.... du har min sympati givetvis.
Citera
2013-06-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliem
Kan du inte snälla göra en sån lista? Jag skulle se vilka argument du kan hitta till att feminism är skadligt! Dessutom, googla på feminism. Ett klick bort ungefär. Så kan du få se vad det egentligen handlar om. Vore tacksam om du även skulle kunna styrka dina argument med källor eller liknande.

Tack på förhand.

Nej jag har ingen lust att slösa tid på det, jag kan däremot svara på en eller två specifika punkter som du får välja ut från listan bara för att visa hur löjlig den är?
Citera
2013-06-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnnymichael
Jag blir så sjukt förbannad på dessa mänhatande puckade feminister, det mesta som är listat är ju bara pinsamt och puckat. Tittar man på majoriteten av svenska män så har de snarare nästan en sjuk respekt för kvinnan. Jag hatar feminister men jag älskar kvinnor. Sånt här jävla piss blir man ju bara förbannad på. Vad har hänt med det här landet egentligen? Tryck in respekt och frihet för kvinnor i hjärnorna på folk som bor i länder där det behövs, inte i Sverige där vi har det bra.
Ja, även om vi bor i Sverige så ser vi dagligen hur kvinnor över hela världen förtrycks. Som kvinna själv är det lätt att relatera till andra kvinnor oavsett varifrån de kommer och det blir smärtsamt uppenbart hur det fungerar. Och vad många män egentligen tycker att kvinnor ska vara.

En arbetskollega i 60 års åldern blir tillsammans med fattiga utländska kvinnor i 25 års åldern på löpande band men vi intalar oss ändå att han faktiskt är en bra arbetskollega med "normala" värderingar. Han ska inte behöva vara ensam och behöver få hjälp med hushållssysslorna... Han förstår sig inte på svenska kvinnor som har så "höga krav" på män, varför det ska vara så svårt och hitta en svensk kvinna? Han har inte tillräckligt hög intelligens för att förstå att orsaken till det är att han inte är intresserad av kvinnor som inte skulle tvingas bli hans hushållerska och sex-slav. Samtidigt som detta faktum är så uppenbart för alla i hans omgivning. Ojämlikheten är alltså kärnan i denna "normala" mans förhållanden till kvinnor.

Vill inte vara en sur feministfitta men har liksom inget annat val eftersom jag inte kan sluta veta något jag redan vet och ser med egna ögon. Och något som jag dessutom påminns om hela tiden.

Nyligen fick en kvinna i Saudiarabien (tror jag det var) fängelse för att hon druckit sig full och blivit grupp-våldtagen. Tvivlar på att någon frisk kvinna i världen med normal intelligens kan läsa den artikeln utan att bekänna sig som feminist.
Citera
2013-06-05, 11:52
Medlem
NyanNyans avatar
Att inte män objektifieras på samma sätt är ju kvinnors egna fel.
Hur många gånger har man inte hört kvinnor säga "Kvinnokroppen är vackrare än manskroppen", "Nakna karlar är fult", "Snoppar är fula." etc.?
Tjejer vill inte se halvnakna eller nakna karlar helt enkelt.
Skulle själv inte ha något emot att objektifieras.

Punkt nummer 12:
Det är vanligare att män spelar tv/dataspel, av samma anledning så porträtteras män i Twilight som att de bör göra allt för sin kvinna och inte ha ett eget liv eller egna intressen, till skillnad från hur de kvinnliga karaktärerna framställs.
Citera
2013-06-05, 12:08
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
de kanske kan va en idé å läsa resten av punkterna också innan man kommer med åsikter. men ni kvinnohatare kan inte tänka längre än att "höhö spermahink så jävla rätt nu ska jag kalla alla våldtagna negrar för spermahinkar"
Inte en enda punkt tog upp orättvisor mot män, gör det dig till en manshatare?
Citera
2013-07-24, 17:17
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Frekvensen våldtäkt har mer ofta att göra med ett utpräglat klassförtryck snarare än kvinnosynen. Detta är ganska uppenbart när man tittar på hur den svarta befolkingen lever i Sydafrika.

Jag tvivlar stark på detta. Sydafrika är nämligen det rikaste landet i Afrika och anses ha världens starkaste diskrimineringslagar. Den svarta befolkningen är i majoritet och styr landet politiskt. Dessutom, varför skulle det ske fler våldtäkter ens med ett utpräglat "klassförtryck"? För mig är det inte alls uppenbart.

Charlene Smiths som forskat på ämnet menar att "huvudorsakerna till alla dessa våldtäkter är bristande respekt för kvinnor och barn, samt skrämmande dåliga polisundersökningar". En annan bidragande faktor torde vara att många outbildade afrikaner tyvärr fortfarande tror på magi, bland annat cirkulerar det en myt om att man kan bota sin Aids genom att ha oskyddat sex med någon som är frisk. Flera olika faktorer bildar en nedåtgående spiral av skit och skapar en hopplös kultur där ingen respekterar någon, och särskilt inte kvinnorna.
Citera
2013-07-25, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gambia
Jag tvivlar stark på detta. Sydafrika är nämligen det rikaste landet i Afrika och anses ha världens starkaste diskrimineringslagar. Den svarta befolkningen är i majoritet och styr landet politiskt. Dessutom, varför skulle det ske fler våldtäkter ens med ett utpräglat "klassförtryck"? För mig är det inte alls uppenbart.

Charlene Smiths som forskat på ämnet menar att "huvudorsakerna till alla dessa våldtäkter är bristande respekt för kvinnor och barn, samt skrämmande dåliga polisundersökningar". En annan bidragande faktor torde vara att många outbildade afrikaner tyvärr fortfarande tror på magi, bland annat cirkulerar det en myt om att man kan bota sin Aids genom att ha oskyddat sex med någon som är frisk. Flera olika faktorer bildar en nedåtgående spiral av skit och skapar en hopplös kultur där ingen respekterar någon, och särskilt inte kvinnorna.

Det är därför Sverige har näst mest våldtäkter i VÄRLDEN?
När ska dessa jäkla feminister fatta, vi importerar massa skit som tror på att häxor och albinos kroppsdelar kan bota diverse sjukdomar?!?! genom våldtäkter.
Sen detta med könsstympning? på kvinnor suger det.. men nämns det att detta görs på män också? nej PGA en jävla religion!! ISLAM!
Citera
2013-07-26, 16:48
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnusmumrikenN
Det är därför Sverige har näst mest våldtäkter i VÄRLDEN?
När ska dessa jäkla feminister fatta, vi importerar massa skit som tror på att häxor och albinos kroppsdelar kan bota diverse sjukdomar?!?! genom våldtäkter.
Sen detta med könsstympning? på kvinnor suger det.. men nämns det att detta görs på män också? nej PGA en jävla religion!! ISLAM!
Sveriges höga våldtäktsstatistik beror nog snarare på att svenska kvinnor litar på myndigheterna och vågar anmäla, till skillnad mot situationen i många andra länder. Och visst är afrikaner överrepresenterade, men skillnaden mellan Sverige och Sydafrika är fortfarande enorm. Angående manlig omskärelse så är det ett judiskt påfund, inte muslimskt.
Citera
2013-08-25, 19:56
Medlem
Bajsolle1s avatar
Jävla tjat Feminism varesig ngt nytt eller radikalt i Sverige se själva http://www.filmarkivet.se/sv/Film/?movieid=675
Citera
2013-08-28, 04:29
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
12) För att vi måste förändra hur kvinnor ofta framställs i dataspel.

Vi har yttrandefrihet, vilket innebär att man ska få framställa kvinnor och män hur man vill i dataspel. Om ni tycker att det är så viktigt att kvinnor framställs med "värdighet" i dataspel, så gör era egna feministiska dataspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in