Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-10, 23:50
  #1
Medlem
Hej!

Funderar på att inhandla mig en MacBook retina 13" från USA. Har kollat på modellen för 1699usd vilket blir ca 11500 SEK. Hade inte tänkt att spendera mer än så på en dator så 15" varianterna är inte att tala om även fast det är mer kräm.

Är den prisvärd?
Klarar den att spela upp 1080p utan problem?
Går det att spela spel på den? Tex COD Black ops?

Helt enkelt, vad klarar den lilla sötnosen av?

Kram Farmor
Citera
2013-05-11, 00:07
  #2
Medlem
cammos avatar
13" har bara "Intel HD Graphics 4000" Och är inte mycket att spela spel på.

Och jag utfår från att du vet att du inte kan beställa från usa, antingen åker du dit själv och köper eller ber nån köpa en åt dig där.

Och OM det nu gick att köpa från usa så får du plussa på tull och moms.
Citera
2013-05-11, 02:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
13" har bara "Intel HD Graphics 4000" Och är inte mycket att spela spel på.

Och jag utfår från att du vet att du inte kan beställa från usa, antingen åker du dit själv och köper eller ber nån köpa en åt dig där.

Och OM det nu gick att köpa från usa så får du plussa på tull och moms.

Att få den hem är inga problem!

Kan skiten dra tunga filmer då?
Citera
2013-05-11, 03:01
  #4
Medlem
SLR-08s avatar
Filmer ska inte vara något problem men att spela på den är somsagt ingen höjdare
Citera
2013-05-11, 04:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Filmer ska inte vara något problem men att spela på den är somsagt ingen höjdare

Hur ställer den sig prismässigt då? Skulle aldrig lägga 16k på den i Sverige så antar att 11,5k är ett bra pris? Får den även med svenskt t-bord.

Antar dock att hederliga 1.6 går att lira på den om suget faller in? Även kanske nyare CS om man vill prova?
Citera
2013-05-11, 07:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFarmor
Hur ställer den sig prismässigt då? Skulle aldrig lägga 16k på den i Sverige så antar att 11,5k är ett bra pris? Får den även med svenskt t-bord.

Antar dock att hederliga 1.6 går att lira på den om suget faller in? Även kanske nyare CS om man vill prova?
Klart det funkar.. Dock tror jag inte 1.6 finns för OSX utan du måste nog köra via bootcamp..
Citera
2013-05-11, 09:37
  #7
Medlem
Får du hem den enkelt osv så är det ju inget att tala om, 11,5k för en Retina är grymt pris.
Citera
2013-05-19, 20:17
  #8
Medlem
Vafan, köp två och sälj en så kan du tjäna några tusenlappar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback