2013-05-09, 23:03
Medlem
Victor900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Nej, inte om du sitter och garvar som en idiot.

Dra åt helvete med dig.

Ska jag återkomma i morgon när jag pratat med VC? Är det någon som vill ha en update? Känns mycket mindre ensamt om någon vill veta.

Tack till er som skrivit bra saker i tråden. Jag uppskattar det, det ska ni veta. Både nu och när jag är nykter.

Bra svarat och gör det absolut. Trots din diagnos och förflutna verkar du vara en reko person.
Citera
2013-05-09, 23:05
Medlem
Citat:
Dricka mer? Javisst, jag dricker så mycket jag känner för. 70 centiliter starksprit är jävligt mycket för en människa per dag by the way. Prova själv. Du kommer kräla på golvet eller göra ännu värre saker. Fanns det inte rättstavningsprogram så skulle ni nog inte fatta vad jag skriver här. Jag måste koncentrera mig och sikta på varje bokstavstangent innan fingernedslag. Så illa är det.
Det i sig är ju oroväckande om du har haft hela dagen på att få i dig spriten. På två-tre timmar - visst. På en hel dag? Jag kan utan några som helst problem dricka mer än en sjuttis per dag om det är det enda jag gör. Utan att bli så full att jag inte kan skriva normalt utan rättstavningsprogram. Att du blir så pass full är ju ett tecken på att din lever inte mår speciellt bra.
Citera
2013-05-09, 23:08
Medlem
anderzofswedens avatar
TS, hur gammal är du och hur länge har du sysslat med ditt missbruk?

Edit: Varför bränner du inte hemma? Måste bli väldigt mycket billigare i längden.
Citera
2013-05-09, 23:09
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Jag tror inte på dig. Anledningen är att du är vegan och tränar styrketräning och cardio flera gånger i veckan och dricker vatten och grönt te varje dag.

https://www.flashback.org/t2102951
Hur får du ihop det här? Är alkohol animaliskt eller? Jesus christ...

Ja, jag gör armhävningar, situps och lyfter mig själv i bjälkar var och varannan dag. Te och vatten, javisst. Alkohol, javisst. Vart vill du komma Mr.Offtopic?
Citera
2013-05-09, 23:10
Medlem
Du dricker så pass stora mängder att du otvivelaktigt kommer att dö i förtid, frågan är bara när? Hur bra gener har du...?

Ta dig en funderare när du är helt nykter, alltså inte bakfull eller så, och tänk igenom vad du vill ha ut av livet. Trivs du fint med att supa i ensamhet och inte har något emot att dö i förtid och antagligen ganska plågsamt på slutet, är det bara att fortsätta i samma takt. Så länge du inte har någon som är beroende av dig (f.ex. barn), så har du ingen skyldighet till någon att göra något annat än just det du vill. Vad andra tycker om dig och ditt drickande eller hur mycket av en alkoholist de tycker att du är, är egentligen ganska oviktigt om du ändå bara har dig själv att bry dig om, eller hur?

Livet har mer saker att erbjuda än att dricka sprit. Det är bara det att det kräver lite mer av dig som människa för att kunna uppskattas ordentligt, du måste kämpa lite för det.

Tänk på det, tänk på det ordentligt.
Citera
2013-05-09, 23:13
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Örfil
Du dricker så pass stora mängder att du otvivelaktigt kommer att dö i förtid, frågan är bara när? Hur bra gener har du...?

Ta dig en funderare när du är helt nykter, alltså inte bakfull eller så, och tänk igenom vad du vill ha ut av livet. Trivs du fint med att supa i ensamhet och inte har något emot att dö i förtid och antagligen ganska plågsamt på slutet, är det bara att fortsätta i samma takt. Så länge du inte har någon som är beroende av dig (f.ex. barn), så har du ingen skyldighet till någon att göra något annat än just det du vill. Vad andra tycker om dig och ditt drickande eller hur mycket av en alkoholist de tycker att du är, är egentligen ganska oviktigt om du ändå bara har dig själv att bry dig om, eller hur?

Livet har mer saker att erbjuda än att dricka sprit. Det är bara det att det kräver lite mer av dig som människa för att kunna uppskattas ordentligt, du måste kämpa lite för det.

Tänk på det, tänk på det ordentligt.
Bra inlägg, kan dock inte tänka nykter.

Det är en sjukdom. En sjukdom som sätter sig innanför skinnet på en. En hel flaska sprit om dagen, fy fan. Godnatt och adjö.
Citera
2013-05-09, 23:17
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:

Det är en sjukdom. En sjukdom som sätter sig innanför skinnet på en. En hel flaska sprit om dagen, fy fan. Godnatt och adjö.
Det är ingen jävla sjukdom. Vissa påstår det för att slippa ta ansvar för sina handlingar. "Det var inte jag som valde att dricka upp denna flaska sprit - det var sjukdomen! Det var sjukdomen som gjorde det!"
Citera
2013-05-09, 23:19
Medlem
Citat:
Dricka mer? Javisst, jag dricker så mycket jag känner för. 70 centiliter starksprit är jävligt mycket för en människa per dag by the way. Prova själv. Du kommer kräla på golvet eller göra ännu värre saker. Fanns det inte rättstavningsprogram så skulle ni nog inte fatta vad jag skriver här. Jag måste koncentrera mig och sikta på varje bokstavstangent innan fingernedslag. Så illa är det.

Hur går man tillväga för att ta sig ur det? Ska jag ringa 1177 och säga att jag är alkoholist? De kommer ju att skratta ut mig. Fan...

Din jävla pajas. Vad vill du få ut av denna tråden. Verkar som du tycker du är "ball" att du kan dricka så mycket. Om du nu inte bara sitter och trollar. Du kallar ju inprincip dig för alkoholist. Varför i helvete surar du då när någon har en annan åsikt när du frågar om å sikter.
Citera
2013-05-09, 23:21
Medlem
Citat:

Tricket är att du måste fylla tomrummet som spriten lämnar efter sig med något annat.Vilket är lättare sagt än gjort. Du verkar ju vara ganska klipsk där bakom spriten, hur vore det att utmana intellektet lite? Lära dig ett nytt språk? eller ta en kurs i programmering? eller börja att skriva (förutom på flashback...)? Du måste ha något annat att tänka på, annars kommer du bara att vilja dricka igen, dricka för att slippa tänka på det som nu plågar dig.

Valet är ditt.
Citera
2013-05-09, 23:23
Medlem
Vad det innebär att "vara alkis" är en definitionsfråga.

Enligt min definition så dricker du för mycket. Men det verkar inte som om det är abstinens och sug efter etanol som driver ditt drickande utan snarare din livssituation, och den har du makt över att styra och ändra om du vill.

Mitt tips är att du försöker bryta mönstret i en vecka och känna efter hur det känns.
- Ingen alkohol
- Gå ut och gå minst en timme om dagen
- Ät ordentlig mat

Jag hoppas att du hittar lyckan och sinnesro och inte ger upp. Håll oss uppdaterade.
Citera
2013-05-09, 23:24
Medlem
SMD FBs avatar
Får du ingen abstinens när du håller på som du gör? Om man har druckit i flera år så händer det flera gånger att det inte går ihop med drickandet och vardagen så att man blir utan skiten för länge.

Att det är farligt att gå CT av heroin är inte farligt, inte fysiskt farligt så att du dör direkt men man mår så jävla dåligt att man vill ta livet av sig. I vissa fall är det dock dödligt att kicka alkohol och benso utan nedtrappning.. Så kör på nedtrappning eller typ heminevrin, benso eller något kul. Delirium vill du inte vara med om, tro mig.
Citera
2013-05-09, 23:36
Medlem
Carl Hamiltons avatar
OT raderat

// Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem