Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Ja, som topic; jag har precis gått över till vegandiet och vill checka av lite med er kostnördar angående detaljerna. Till saken hör att jag kör en väldig smal vegandiet där jag har valt bort även soja, cerealier och livsmedel rika på omega-6.
Detta äter jag:
Kokkosmjölk, bär, potatis, lök, äpplen, apelsiner, majs samt vissa kryddor. Dricker (förutom vatten då så klart) en kopp grönt té om dagen.
På detta så tränar jag styrketräning och cardio flera gånger i veckan. Vissa skulle säkert tycka att mitt upplägg är knasigt, kanske inte minst ur ett proteinperspektiv. Jag har själv snöat in lite på detta med "proteinmyten" som ni kanske känner till, om inte så kan det med fördel googlas.
Ja, vad säger ni? På vilket sätt är min kost bristfällig? Är den det överhuvud taget? Tillsammans tänkte jag att vi kunde ta ett helhetsperspektiv på saken då det finns så mycket att tänka på när det kommer till näring. Om ni ser problem med mitt upplägg, kan ni då samtidigt se några fördelar? Kommer min muskeltillväxt till följd av styrketräningen utebli eller minska nu tror ni?
Om jag ska lägga ytterligare något till min lista på livsmedel, vad skulle ni då säga att det skulle vara och varför?
Ps. Jag äter multivitamintabletter som även innehåller alla mineraler.
Tja saknas en hel del på din lista. Men lägger du till typ kyckling, fläsk, fisk, ägg, kvarg, och mer kyckling, så borde du täcka det mesta.
Din diet fungerar förövrigt ypperligt om målet är att bli något som liknar någon stackare i ett koncentrationsläger.