2013-05-09, 23:48
Medlem
failures avatar
Oh ja, nog är du alkoholist alltid. Känner själv en högfungerande alkoholist som dricker väldigt mycket men han fungerar såvida att han tar hand om sig själv och går på regelbundna besök för leverprover, hans lever är bättre än normalsvenssons och då har han ändå druckit i över 10år, vissa har bara tur/bra gener helt enkelt men nog påverkas psyket i längden av stora alkoholintag det är jag övertygad om.
Citera
2013-05-09, 23:58
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Oh ja, nog är du alkoholist alltid. Känner själv en högfungerande alkoholist som dricker väldigt mycket men han fungerar såvida att han tar hand om sig själv och går på regelbundna besök för leverprover, hans lever är bättre än normalsvenssons och då har han ändå druckit i över 10år, vissa har bara tur/bra gener helt enkelt men nog påverkas psyket i längden av stora alkoholintag det är jag övertygad om.
Bättre än medelsvensson? Den här tråden blir ju bara mer och mer förvirrande ju mer man läser.

Om jag får en samtalskontakt på VC, kan psykiatrisjuksköterskan då ordna så jag får gå och ta leverprover?
Citera
2013-05-10, 00:00
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Bättre än medelsvensson? Den här tråden blir ju bara mer och mer förvirrande ju mer man läser.

Om jag får en samtalskontakt på VC, kan psykiatrisjuksköterskan då ordna så jag får gå och ta leverprover?

Ja, det borde hon mycket väl kunna göra. Vissa tar väl inte prov om du inte går på beroendemottagning men i enstaka fall bör det nog gå bra.

De som skriver att du ska lägga av CT är idioter, du kan få kramper och dö. Detta är ett faktum.
Och lyssna inte på de som förslår cannabis, det är ingen hit för någon med psykiska problem men det vet du nog redan. Vårdcentralen kan hjälpa dig att komma i kontakt med någon beroendeenhet och där kan det vara fin gemenskap.
Senast redigerad av failure 2013-05-10 kl. 00:25.
Citera
2013-05-10, 00:05
Medlem
det du behöver är lite gemenskap! sök dig till nån typ av förening (behöver inte vara en kyrka som nån skrev) engagera dig i något, du verkar ju vara rätt klipsk så det ska väl inte vara omöjligt? och viktigast av allt! kom ihåg att det finns folk som bryr sig!

mvh
Citera
2013-05-10, 00:17
Medlem
gurka96cools avatar
Det kanske låter lite banalt, men om jag var du skulle jag hitta något annat än alkohol som får dig att sluta grubbla och tänka, gärna något där du kan träffa andra människor. Någon idrott eller något. Och sen självklart göra allt du kan för att sluta dricka.
Citera
2013-05-10, 02:48
Medlem
Unbalanceds avatar
Har varit i dina skor, vi vet att vi har problem med alkoholen även om vi kanske är fungerande utåt sätt.

Vad du ska göra är att väga fördelarna med nackdelarna och komma fram till om Du tycker att det är värt att fortsätta på den väg du är på.

Tex så kommer dagligt alkoholintag med endel fysiska risker som du vet, organen tar stryk, även den mentala biten och sist men inte minst den sociala sidan.

Det är inte lätt att hitta en ordentlig kvinna som vill starta familj med en karl som krökar på friskt. (Om familj och kvinnor är något som du är intresserad av vill säga men du förstår min poäng hoppas jag)
Citera
2013-05-10, 06:03
Medlem
Jag kan inte ta dig på allvar. Här ligger det en hund begraven ...
Citera
2013-05-10, 19:36
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Jaha, jag ska nu uppdatera enligt önskemål: Jag ringde vårdcentral i dag men det var bara telefonsvarare hos psykiatrisjuksköterskorna. "Personen du söker återkommer den 13 maj" fick jag i örat.

Allmänna funderingar kring denna tråden:

1. Ta en vit vecka då eller då, det är absolut bra för din hälsa.

2. Ta absolut ingen vit vecka, det är direkt skadligt för en sådan som dig. Du kan få psykos.

3. Jag känner en alkoholist, han har bättre lever än de flesta.

What the fuck?! Alla tre ovanstående påståenden återfinns i en och samma tråd.

Jag har för ungefär 45 min sedan druckit en 70 centiliters flaska starksprit rakt upp och ner. Ändå stavar jag inte fel. Lite imponerande är det väl ändock? Va? Eller?!
Citera
2013-05-10, 22:21
Medlem
christerys avatar
Citat:
Jaha, jag ska nu uppdatera enligt önskemål: Jag ringde vårdcentral i dag men det var bara telefonsvarare hos psykiatrisjuksköterskorna. "Personen du söker återkommer den 13 maj" fick jag i örat.<klipp>

Klämdag, ge inte upp. Ring igen på måndag den 13e
Citera
2013-05-10, 22:27
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Klämdag, ge inte upp. Ring igen på måndag den 13e
Tack, ska göra det. Hoppas ni kan hjälpa mig om dom nekar mig att ens kan komma dit. Jag vill inte falla ner till helvetet.

Tack till alla er som har lite känslor kvar i bröstet och till mod som låter tråden vara kvar. Allt ska inte vara krass rationalisering och regelavrättningar. Låt hjärtat vara med, åtminstone för en stund
Citera
2013-05-10, 23:11
Avslutad
Citat:
Tack, ska göra det. Hoppas ni kan hjälpa mig om dom nekar mig att ens kan komma dit. Jag vill inte falla ner till helvetet.

Tack till alla er som har lite känslor kvar i bröstet och till mod som låter tråden vara kvar. Allt ska inte vara krass rationalisering och regelavrättningar. Låt hjärtat vara med, åtminstone för en stund

Jaså? Detta stämmer inte med din trådstart? I den redogör du bla för att du lider av Narcissism och att inte ens kyrkan eller 112 vill veta av dig och i denna din trådstart ville du bara veta om du var alkoholist eller inte, nu tackar du alla för deras hjälp och att denna deras hjälp inte skall få dig att falla ner i helvetet, samma helvete du redan levt och lever i?
Och du vädjar till alla andras hjärtan, men själv har du diagnos på att du inget sådant har?
För lider man av Narcissism så är man hjärtlös
Vilket du också tydligt uppvisar här i din efterlysning att du gör.

Ja, du är ett alko. För att detta svara specifikt på din luddiga(och dåligt maskerade) ts.
Citera
2013-05-10, 23:12
Medlem
Jag har krökat rätt rejält under en följd av år men har varit vit nu i över två månader. Går på regelbundna leverprovtagningar eftersom jag äter Antabus. Allt det här sköts på min vårdcentral. Innerst inne bara vet man om man är på väg att trilla dit på något, i det här fallet alkohol. Sedan kommer den här vad göra åt skiten-fasen när det är så viktigt hur man blir bemött. Det är inte för nöjes skull man ställer sig med rumpan bar. Och du är på gång, P-H, that's a good thing.
Sedan verkar det ännu inte gått så långt med ditt supande att du fått toleransminskning, också bra. Att du startat den här tråden, mycket bra. Vad man nu än torskat dit på, det är en resa som tar sin lilla tid, både dit och hem igen.

Nu har vi ju det här lilla dilemmat med ditt 24/7. Tillbringar jag för mycket tid med bara mig själv så inavlar sig min hjärna. Nu har jag turen att vara sambo så tillståndet riskerar väl inte att permanentas men ... ja, vafan, människor behöver mänsklig kontakt. Och vi är så lika inombords.

Hang in there.

/blackthorn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in