2013-05-09, 22:23
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Alexander
Till TS

Ett steg till ett bättre liv vore att ringa och prata med en förstående människa som bara lyssnar till dina bekymmer och kanske kan få dig att dricka mindre och göra något som du drömt om.

Jourhavande präst är öppen för alla som behöver en medmänniska att prata med. Du når jourhavande präst via nödnumret 112. Den som svarar har tystnadsplikt.

När du ringer Jourhavande präst får du prata med en präst från Svenska kyrkan som har ett särskilt uppdrag och utbildning för att tjänstgöra i jouren. De som arbetar där har absolut tystnadsplikt.

Jourhavande präst är öppen varje dag mellan kl 21.00 - 06.00. Du ringer 112 och blir kopplad.

Hörde om detta på P3 radio idag.
Provade detta för ett antal år sedan. Aldrig igen. Först 112-operatören som var märkbart störd över att jag ville bli kopplad till prästen och sen en kärring som inte ville något hellre än att avsluta samtalet. Totalt ovillig att ens inleda minsta lilla pratstund.
Citera
2013-05-09, 22:26
Medlem
Dr_Dollars avatar
Känner du att du verkligen behöver alkoholen för att ens klara av vardagen?
Fungerar du inte utan den?

Svarar du ja på dessa frågor så ligger du onekligen i riskzonen.

Du kanske ska kika in i den här tråden - https://www.flashback.org/t1238618

Hoppas det hjälper lite grann iaf kompis.
Citera
2013-05-09, 22:28
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Nekar han dig tillträde pga ditt alkoholmissbruk eller andra händelser? Verkar vara en surgubbe iallafall
Han nekar mig tillträde med hänvisning till ett brev i NT där det står att om din broder faller bort från vägen så ställ honom till svars med tre vittnen, om han ändock inte vill vända om - förskjut honom. Saken är dock att jag aldrig fallit bort från vägen, ej heller blivit ställd till svars med vittnen.

Jag tror mer det är fråga om djävulsinflytande än surhet i hans fall. Han gör sin faders vilja kort och gott, djävulen är hans far.
Citera
2013-05-09, 22:29
Medlem
langaocbs avatar
Det är beroende-enheten i din stad du ska ta kontakt med om du vill ha hjälp. Du dricker såpass mycket att du behöver medicinsk hjälp att avgiftas. Ta absolut inte en "vit vecka" som något pucko föreslog. Att gå cold turkey med din alkoholkonsumtion kan vara livsfarligt. Med dina tidigare psykiatrisk problem är det ett bombsäkert recept för en psykos.
Du är en 8,5 på alkisskalan...

Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbarnet
7/10 Skulle väll jag sätta dig på i skalan.
Problemet med ditt intag är ju att du blir mer och mer tolerant mot spriten. Som i sin tur gör att du dricker mer för å "känna" nått.

Ta en "vit" vecka ibland så inte din lever kukar ut totalt.

Sluta svara i trådar som handlar om alkohol och droger. Idiot.
Citera
2013-05-09, 22:30
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Känner du att du verkligen behöver alkoholen för att ens klara av vardagen?
Fungerar du inte utan den?

Svarar du ja på dessa frågor så ligger du onekligen i riskzonen.

Du kanske ska kika in i den här tråden - https://www.flashback.org/t1238618

Hoppas det hjälper lite grann iaf kompis.
Tack kompis, detta ska läsas.

Bra med folk som vill hjälpa!
Citera
2013-05-09, 22:37
Medlem
Experiencetruths avatar
Du kan faktiskt kola ihop. Se till att få hjälp, som en ovanför mig nämnde. Du ifrågasätter till och med din livssituation.
Citera
2013-05-09, 22:37
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det är beroende-enheten i din stad du ska ta kontakt med om du vill ha hjälp. Du dricker såpass mycket att du behöver medicinsk hjälp att avgiftas. Ta absolut inte en "vit vecka" som något pucko föreslog. Att gå cold turkey med din alkoholkonsumtion kan vara livsfarligt. Med dina tidigare psykiatrisk problem är det ett bombsäkert recept för en psykos.
Du är en 8,5 på alkisskalan...

Sluta svara i trådar som handlar om alkohol och droger. Idiot.
Intressant. Jag ska alltså inte lägga av tvärt? Har gått och funderat på en kall kalkon ett tag nu annars, varit på vippen att "börja". Lovat mig själv att ta det i morgon. Jag är helt lost fattar jag ju nu när jag ser vad jag skriver.

Har redan varit på beroendeskiten för narkotika för x antal år sedan. Knarkade i flera år. Hamnade på Alkohol och -beroendeenheten av en slump och lade av bara för att det var så god kamratskap och behandling på 12-veckorsprogrammet. Sen satt jag hemma i många år själv, sen började jag supa. Tror ärligt talat inte att avhållsamhet hjälper något. Då är jag ju bara tillbaka på ruta ett igen. Ruta ett har jag levt många år i.
Senast redigerad av Pulver-Henke 2013-05-09 kl. 22:40.
Citera
2013-05-09, 22:42
Medlem
tlcswes avatar
Mitt råd till dig; installera antabus.
Citera
2013-05-09, 22:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Du dricker väldigt mycket och är säkerligen en alkis eller kommer att bli det snart.

Det dom avgör om du redan har hunnit bli det är om du är beroende. Klarar du inte av en vit vecka eller inte vill testa då är du redan en alkis helt säkert.

.
Citera
2013-05-09, 22:59
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollhesten
Klart du ska höra av dig med en update! Tänk på att det är klämdag imorgon, jag skulle ringa på måndag då all ordinarie personal är tillbaks.
Kom på att jag inte har några pengar på kontantkortet. Pengar kommer först den 17:e eller 18:e. Kan man gå dit och säga direkt i luckan att man vill snacka med en psykiatrisjuksköterska?

Är det verkligen farligt att gå kall kalkon som någon sa? För heroinister vet jag att det är så, men för mig? Va?
Citera
2013-05-09, 22:59
Medlem
Cameltotems avatar
Alkohol är depression framkallande så att "trösta" dig själv med alkohol blir vara värre.

Byt rutiner, åk utomlands och jobba eller gå med i någon hjälporganisation
Citera
2013-05-09, 23:00
Medlem
1.1s avatar
Jag tror inte på dig. Anledningen är att du är vegan och tränar styrketräning och cardio flera gånger i veckan och dricker vatten och grönt te varje dag.

https://www.flashback.org/t2102951
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in