2013-05-24, 14:25
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Ja, lite att ta i med tanke på att cirka 0,5-1% av befolkningen lider utav någon form av autism. Enligt Susanne Bejerot, överläkare och kognitiv psykoterapeut vid Norra Stockholms psykiatri. Antalet vuxna med diagnostiserad asperger finns inte registrerat. Att du skulle känna många med asperger är ju bullshit, så länge du inte stöter på dem i något yrke.

Riktigt, det är väldigt få som har det, och tyvärr har diagnoshysterin bidragit till att många tror att allmän plumphet är ett tecken, de tror att låg självkänsla och tillbakadragenhet kan vara det, att roten till konflikter är det, med mera. Så är det inte. As medför betydande svårigheter, det är inget "litet kommunikationsproblem" som en del knasbollar tror. Det kan till och med vara så att personer som har det lite svårt med kommunikationen tror att andra har det, det har blivit helt tokigt det här. En diagnos ska man ha om man behöver hjälp, och uppenbarligen fick KJ en del hjälp. Det räckte inte, för han hade något annat också.

Jag tror inte heller att någon med as är "farlig", som en del får för sig, inte heller en möjlig mördare med mera. Det krävs naturligtvis mer. Jag började mina teorier utifrån vad bekanta ansåg om KJ, men ju mer som kommit fram inser man att ja, han hade problem, kanske på grund av as, men nej, han mördade inte på grund av det. Killen är psykopat, och alla med as ska inte få springa gatlopp för det. Det är människor som har det tufft, och man ska vara extra snäll mot dem, även om det kan vara jobbigt för då kan man få en stalker efter sig. Flera kvinnor i min omgivning vet det, på grund av en person med detta funktionshandikapp.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-24 kl. 14:33.
Citera
2013-05-24, 14:26
Medlem
Vet man att hunden är död?
Jag såg en av hans fbvänner dela en bild av honom och hunden i onsdags, på bilden stod det "besök hemma". Varför dela en gammal bild?
Citera
2013-05-24, 14:27
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernest999
Många var kanske att ta i. Men en del är osäkra och är rädda för konflikter.

Minst lika många är konflikträdda utan att ha AS också.
hört tvärtom att folk med AS just söker sig till kampsport pga av den psykiska
biten som är bra då man tränar kampsport.
korkat uttalande utan någon verklighetsförankring kallar jag det där
Citera
2013-05-24, 14:27
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moiraine
Vet man att hunden är död?
Jag såg en av hans fbvänner dela en bild av honom och hunden i onsdags, på bilden stod det "besök hemma". Varför dela en gammal bild?

Lust att visa bilden så man kan se om den dykt upp tidigare i tråden?
Citera
2013-05-24, 14:28
Bannlyst
Nu är det fastslaget att liket är VB.
Citera
2013-05-24, 14:29
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
22-åringen ville inte ha namn på deltagarlista
Snacka om att väcka uppmärksamhet.

Källa:http://m.expressen.se/nyheter/22-aringen-ville-inte-ha-namn-pa-deltagarlista/
Citera
2013-05-24, 14:29
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Minst lika många är konflikträdda utan att ha AS också.
hört tvärtom att folk med AS just söker sig till kampsport pga av den psykiska
biten som är bra då man tränar kampsport.
korkat uttalande utan någon verklighetsförankring kallar jag det där

Kanske det, men As innebär en del problem med motoriken och då är det bra att träna karate och andra sporter där man får öva på kroppskontroll. Jag undrar hur KJ såg ut där han lufsade omkring? Jag tror inte att han är en elegant sprinter.
Citera
2013-05-24, 14:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Nu är det fastslaget att liket är VB.
Länk
Citera
2013-05-24, 14:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hon hade svårt med motoriken enligt en klasskompis, som dumpade hela grejen med karaten. VB var ingen stjärna på det. Läs tråden mer noga.

Brukade klasskompisen följa med på VB´s karateträningar? Varför refereras då MB som VB´s karatetränare och inte FD karatetränare om hon slutat med detta? Hon kan ju ha snappat upp lite under tiden hon gick trots allt. Med största sannolikhet var hon bättre än jag på karate som aldrig hållit på med det iaf.
Citera
2013-05-24, 14:33
Medlem
Det är också så att en person som har Asperger kan lida av andra psykiska åkommor samtidigt och det förvärrar situationen. Någon jämförde det här med killen som dödade sina syskon och styvpappa för några år sedan, för han hade Aspergers, men vad man inte skrivit om i media är att han vid tillfälle också var svårt psykotisk. Han var ett vårdpaket utan verklighetsförankring länge och kanske är det fortfarande. Nu säger jag inte att KL är psykotisk då hade han väl varit inlagd på psyk, men han kan ju ha diverse personlighetsstörningar utöver Asperger.

Det jag tycker var intressant var att någon skrev att Aspergare inte ljuger, så jag hopas därför att han är Aspbergare och att det här med sanningsenlighet är ett generellt drag hos dem, även i sådana här situationer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Snacka om att väcka uppmärksamhet.

Källa:http://m.expressen.se/nyheter/22-aringen-ville-inte-ha-namn-pa-deltagarlista/

Även om det rent juridiskt inte har någon betydelse så känns det som att det skickar en tydlig signal.
Obegripligt att gå dit och sen inte hålla den normala linjen...
Citera
Medlem
Hebrs avatar
Om fallet är så att KJ är den skyldige så tror jag att han kommer erkänna inom 2-3 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in