2013-05-24, 12:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hej på er!

Vill bara påminna om regeln 1.06. - "Användares rätt till anonymitet". Misstänkt GM:s identitet är röjd och snokas hans nick, här på Flashback, upp så vips har vi ett fall av 1.06.

Mvh,
Moderartor
Citera
2013-05-24, 12:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Källa:http://m.expressen.se/nyheter/flera-...a/?partner=www

Vem gissar ni på, jag tror på nån av bröderna.

Nja, då borde de väl ha sagt närhet till KJ i stället.

Att hämta till förhör är en psykologisk strategi, saker och ting ställs på sin spets då och folk hinner inte konferera med andra eller fundera så mycket samtidigt som de upplever åtgärden som mycket drastisk och obehaglig.
Citera
2013-05-24, 12:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Följde hon då med frivilligt till stugan och varför stängde hon samtidigt av telefonen.

Nu har det framkommit att två grannar hört en kvinna skrika runt klockan 21.

Jag undrar också över hennes intensiva sms:ande till MB denna kväll, var det ett rop på hjälp?
Lalajlaj, du brukar ju ha koll. Stämmer uppgiften om att armarna saknas, det påstods nämligen i tråden att händerna var ihopbundna.
Citera
2013-05-24, 12:06
Medlem
-DaRude-s avatar
Vad tror vi på för motiv då i samband med KJs planering och utförande. Ett psycho ex som mördar sin före detta är ju inte ett helt nytt fenomen men de två verkar ju ha avbrutit relationen och lämnat den ömsesidigt mer eller mindre. KJ verkar ju iaf ha hållit sina aggressioner inom sig eftersom det sägs att de båda kommit överens med varandra, varit vänner i efterhand osv.
Citera
2013-05-24, 12:07
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Risken att stöta på en polis på vägarna i västra norrbotten (den del jag valt för att dumpa en kropp) är extremt låg. Å andra sidan kollar de upp många av bilarna de möter, eftersom "tomresorna" är många. Att stoppas i en rutinkontroll med ett lik i bagaget är ju inte heller så lyckat...

Det är sällan en rutinkontroll längst med vägen slutar med att polisen genomsöker bilen, nykterhetstest och körkortskontroll är vad jag är van vid när jag blivit stoppad.
Citera
2013-05-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
*** Rigor mortis avtar efter ett tag. ***

Exakt
Skulle vilja lägga till ett par svenska utryck som :

välhängd
mör

Så kanske det skapas en större förståelse för latinet
Citera
2013-05-24, 12:08
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tror tyvärr inte längre att det handlar om affekt eller dråp, eller relationstrassel, det här verkar vara ett ondskefullt, planerat mord av en psykopat som sagt till sina vänner (enligt tråden) att han ville pröva på att döda.

KJ har styckat djur (enligt tråden sin egen hund, och under uppväxten dödat djur), det är var en "logisk" utveckling av en sådan personlighet. Att han dessutom har någon typ av aspergers eller autism (enligt många som känner eller känner till honom i tråden) tror jag bara är ett sidospår nu, det har inget med det här brottet att göra. Även handikappade kan ha allvarliga personlighetsstörningar. Frågan är vad resten av livet kommer att handla om, eftersom han aldrig kommer att få människor att känna sig lugna i hans sällskap igen.

Kanske var det så att det inte var VB som skulle plugga, utan att hon skulle hjälpa KJ? Han hade listigt appellerat till hennes svaga punkt... att kunna hjälpa, vara till nytta? Sådant gjorde henne glad enligt en tidigare klasskompis i tråden. Att vara behövd, efterfrågad. Kanske gjorde frågan att hon körde över sina egna varningssignaler... de hade trots allt gjort slut.

Även jag har tänkt liter i de banorna. Jag reagerade på att VB skrev på sin fejja att hon skulle motionera och att hon sedan skulle till kompis och plugga. För det mesta skrev VB vad hon gjort, inte vad hon skulle göra. Precis som hon kände sig lite orolig och ville meddela omvärlden vad hon skulle göra.
Citera
2013-05-24, 12:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Lalajlaj, du brukar ju ha koll. Stämmer uppgiften om att armarna saknas, det påstods nämligen i tråden att händerna var ihopbundna.

Jag vet faktiskt inte, det är mest troligt att armarna saknas fortfarande utifrån den information som kommit, men ingen information blir ju bekräftad så man kan aldrig vara säker.

Flera har dock sagt att det är benen som hittades i stugan och sedan hittades torso och huvud i gropen. Så mest troligt, om det fortfarande saknas delar, så är det armarna.
Citera
2013-05-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
Apropå fylla, är det någon som vet hur KJ:s förhållande till alkohol är?
Enligt hans Netlog (från när han var 18) drack han inte ens öl, men kunde inte köra offret hem eftersom han hade druckit enligt egen uppgift?

Lite. Rigor mortis avtar efter ett tag.

Edit;
Var lite otydlig i min första frågeställning, är det alltså någon som vet hur hans förhållande till alkohol var idag, fem år senare? När började han dricka, drack han mycket?
Han drack inte alls tidigare, men enligt uppgift hade han börjat dricka under de senaste ett eller två åren.
Citera
2013-05-24, 12:10
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vad tror vi på för motiv då i samband med KJs planering och utförande. Ett psycho ex som mördar sin före detta är ju inte ett helt nytt fenomen men de två verkar ju ha avbrutit relationen och lämnat den ömsesidigt mer eller mindre. KJ verkar ju iaf ha hållit sina aggressioner inom sig eftersom det sägs att de båda kommit överens med varandra, varit vänner i efterhand osv.

Handlar nog inte om aggressioner, utan om lust. Lust att döda. Det har framkommit i tråden när personer i kretsen berättat om vad KJ själv sagt. Att han vill pröva på hur det känns att döda. Om det här är sant, vilket jag börjar tro, är det här en typ av brott som inte har med någonting annat att göra än en mycket störd persons fantasier. Tidigare tjejer ska vara glada att de kom ur relationen med livet i behåll, och det hade kanske VB också gjort, om han inte känt till hennes svaga punkt... hon tyckte om att hjälpa till. Hon hjälpte honom nog med hemläxan...
Citera
2013-05-24, 12:11
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Följde hon då med frivilligt till stugan och varför stängde hon samtidigt av telefonen.

Nu har det framkommit att två grannar hört en kvinna skrika runt klockan 21.

Jag undrar också över hennes intensiva sms:ande till MB denna kväll, var det ett rop på hjälp?

Men är det öht klarlagt att hon messat MB denna kväll?
Citera
2013-05-24, 12:11
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte, det är mest troligt att armarna saknas fortfarande utifrån den information som kommit, men ingen information blir ju bekräftad så man kan aldrig vara säker.

Flera har dock sagt att det är benen som hittades i stugan och sedan hittades torso och huvud i gropen. Så mest troligt, om det fortfarande saknas delar, så är det armarna.

Någon skrev häromdagen att mamman identifierat armarna (tatuering), som var ihopbundna, men det kanske bara var skitsnack?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in