2013-05-23, 22:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Befann sig inte personerna i stugan? Första uppgifterna gjorde ju gällande att det var tomt i föräldrahemmet.
I vilket fall, jag tycker också det verkar konstigt att "tvingas" stycka henne i stugan och sen köra in mot stan. Det är två bitar som inte alls går ihop.
Så kan det vara. Enligt NSD befann de sig i "villan", men det kan vara sommarstugan som menas.
Senast redigerad av Quarrel 2013-05-23 kl. 22:24.
Citera
2013-05-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag undrar också vad han gjort av dem? Dock är de lättare att göra sig av med än en kropp.

Han kan ha kastat kläderna i någon annans soprum, bränt dem, grävt ner dem, klippt de i bitar och spolat ner dem i toalettstolen.

Mobilen kan han ha slängt vart som helst, kanske hackat den i bitar först, eller kastat den i något vattendrag- en mobil flyter ju inte i första taget.

Bara fantasin sätter gränserna...

jo men det verka ju saknas delar ännu från kroppen mest troligt armar /händer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte VB har varit i stugan, trots siarna. Stympningen tyder på att brottet begicks i lägenhet, där transportstympning behövdes. Varför stugan är intressant för poliserna vet jag inte, det kan vara så att de är där ut-i-fall-att.
Nej, inte för det. Men jag tittar på kartan och får inte riktigt ihop det om KJ är gärningsman. Vi får se om mina gissningar stämmer. Hon har styckats i läg. Inget snack om det, men jag tror att hon har placerats någon annanstans först, detta är VB kvarlevors andra förvaringsplats. Hon låg nog sannolikt först i uthuset kring föräldrarnas sommarstuga eller runt markerna där. Sedan fick han ett tvång att flytta henne igen, möjligen med hjälp av lillebror.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så kan det vara. Enligt NSD greps de i "villan", men det kan vara sommarstugan som menas.

Ja, det är motstridiga uppgifter. Aftonbladet var på plats vid villan som enda tidning inledningsvis och skrev att det var tomt.
Det var också därför dom sket i villan och drog vidare till stugan.

NSD gjorde rewrite på Aftonbladet och kan möjligen ha missuppfattat. Alternativt kommit dit senare och beskådat något Aftonbladet missade.
Citera
2013-05-23, 22:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Var då har du något med underlag som annat gripande eller ?
Nej, jag har inte underlag på vad som kan ha hänt. Men du påstod att det inte hade hänt, vad har du för underlag för att ingen har gripits efter presskonferensen?
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vilken källa då? Det var då själva fan att man inte tar till sig polisens uppgifter att man har EN person gripen och ingen annan. Man har inte heller någon medhjälpare med i dagsläget, och inga karatenissar så som dessa uthängda personerna som gått som en löpeld i ämnet.

En person gripen skäligen misstänkt för mord. Det är personen som sist såg kvinnan i livet.
Man undersöker hans lägenhet, en sommarstuga, föräldrahemmet, och bilarna-
Han förnekar brott men efter förhör beslöt man att fortsätta anhålla mannen.

Man har antytt att man har något på just denna mannen och det gjordes på presskonferensen-.
Citera
2013-05-23, 22:23
Medlem
highfives avatar
Det kan inte vara så att han lånat en bössa av någon i familjen och skjutit henne (då inte i lägenheten utan på något annat ställe). Ex mot Sävasthållet. Därför har man även spärrat av föräldrahemmet och stugan. Sen har rättsläkaren hittat kulan i VB´s kropp eller något hål som tyder på att hon är skjuten. Polisen sökte efter mordvapnet i dag och skulle fortsätta även i morgon. Kanske lillebror eller pappan inte kunde hålla detta inom sig när polisen konfronterade dem med rättsläkarens utlåtande. I så fall kan det vara överlagt mord.

När han sen hörde att söket skulle börja åt Åberget-Sävasthållet flyttade han kroppen antingen till stugan eller till Mjösjöberget och försökte stycka kroppen och sedan gömma densamma så gått det gick uppe på Mjösjöberget.
Citera
2013-05-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
men han känner karatetränarens fru,,,

Har du möjlighet att backa upp ditt påstående med mer fakta?
Det räcker inte med att bara i förbigående påstå detta.
Tråden och fallet skulle vara betjänt av fakta kring KJ:s
relationer till andra människor.
Citera
2013-05-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
Tror inte så mycket på kristallkulor, men ... Tja, ibland kan alltid något stämma.

Finns det några Bensinmackar i närheten? Typ, Shell? Kanske någon som inhandlat sopsäckar finns med på övervakningsbilder från söndagen den 5 maj?

ja lite stämmer iaf..
Citera
2013-05-23, 22:25
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Nej, inte för det. Men jag tittar på kartan och får inte riktigt ihop det om KJ är gärningsman. Vi får se om mina gissningar stämmer. Hon har styckats i läg. Inget snack om det, men jag tror att hon har placerats någon annanstans först, detta är VB kvarlevors andra förvaringsplats. Hon låg nog sannolikt först i uthuset kring föräldrarnas sommarstuga eller runt markerna där. Sedan fick han ett tvång att flytta henne igen, möjligen med hjälp av lillebror.

http://i.imgur.com/Axktm3h.png

Kan han gjort en detour på vägen till ödestugan?
Citera
2013-05-23, 22:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det kan inte vara så att han lånat en bössa av någon i familjen och skjutit henne (då inte i lägenheten utan på något annat ställe). Ex mot Sävasthållet. Därför har man även spärrat av föräldrahemmet och stugan. Sen har rättsläkaren hittat kulan i VB´s kropp eller något hål som tyder på att hon är skjuten. Polisen sökte efter mordvapnet i dag och skulle fortsätta även i morgon. Kanske lillebror eller pappan inte kunde hålla detta inom sig när polisen konfronterade dem med rättsläkarens utlåtande. I så fall kan det vara överlagt mord.

När han sen hörde att söket skulle börja åt Åberget-Sävasthållet flyttade han kroppen antingen till stugan eller till Mjösjöberget och försökte stycka kroppen och sedan gömma densamma så gått det gick uppe på Mjösjöberget.

Du det vattnet som man såg i bakgrunden där man beslagtog den misstänktes bil var är detta vatten lokaliserat till platserna/bostäderna där man nu gör en teknisk undersökning.
Citera
2013-05-23, 22:26
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Jag kan absolut köpa att den trillar av pinn ifall den knaprar på kablarna inomhus, men blod går jag inte med på.
Någon skrev här i tråden (trådsanning?) att han påstått att hunden sprungit in i ett el-häststängsel, och det borde på sin höjd orsaka obehag även för en våt jycke...

Jag menar att hunden kan ha blivit liggande i flera dagar, kanske i en plastsäck. Det händer saker på ett par dagar (kroppsvätskor)..
..MEN det kan också vara sensationsskrivande och rent skvaller.

För tänk, innan kroppsdelarna hittades var det ganska tyst. Nu haglar säkert tipsen in, men också klagomålen gällande en lös styckmördare. Det kan ha fått åklagaren att chansa för att få fart på utredningen.
Citera
2013-05-23, 22:27
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det bör alltså vara undersökningen av de avskrapade underbenen man syftar på (för själv hade han väl vid gripandet i dag knappast hunnit genomgå någon sådan undersökning?):
https://www.flashback.org/sp43583730

Har han experimenterat med en svets, skärbrännare el. likn.?
Vad tänker du på då, det svarta?
Det mörknar vid snitt/kapytorna, blodet som ev kryper fram antar en mörk ton. Och med tiden är ändarna det som börjar torka först.
Det verkar som GM ev har släpat henne, kanske kommer de att kunna avgöra om hon var i livet då det skedde.
Jag hoppas att hon iaf inte var medveten om vad som hände.

Jag tror fortfarande att GM har släppt ner delarna genom fönstret, lite åt sidan om beskrivningen stämmer. Men jag tror inte att de skulle bli liggande där, det var en nödlösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in