Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nej, men att de, föräldrarna alltså, sen visste att hon blev hämtad.
Vet de det eller håller se bara med och tror på kompisen? För isf kanske inte klädseln stämmer, hon kanske var partyklädd.
Jag börjar misstänka att det är polisen som hanterar alla uppgifter ytterst ovarsamt. De uppger olika tidpunkter, backar på uppgifter och sedan så bekräftar de, de ursprungliga uppgifterna på nytt.
Det är ingen ordning alls, bland det sämsta jag sett i en utredning, och med tanke på att de vill ha allmänhetens hjälp så är det katastrofalt att inte vara tydlig med tidpunkter och platser.
Sedan vill de vara hemliga så att de släpper inte komplett information, föräldrarna ska ha sett henne lämna kl 15, men hon gjorde inlägg fram till kl 15:42 på fejjan samtidigt som kompisen säger han hämtade kl 16.
Att vidhålla denna information i olika sammanhang, trots att det diffar en timme, är helt otroligt. Polisen måste väl ha kommit fram till en tidpunkt baserat på olika uttalanden och annan kommunikation så polisen kan ge en exakt tidpunkt.
I Efterlyst så säger polisen att hon lämnade 21:00. Det är en för mig exakt tidpunkt, sedan i samma intervju så blir 21:00 istället runt 21.
Nu framgår det att hon skickade sms till kompisen och bad honom hämta henne.